Kappa - stuki w zawieszeniu

Anonymous

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Anonymous » 01 lis 2003, 13:04

Witam

Co najczesciej pada w tylnim zawieszeniu w Kappie?. Mam denerwujace stuki dochodzace wlasnie z tylniego zawieszenia - wymiana tulejek nie pomogla - co jeszcze moze byc do wymiany??

pozdrawiam, starki

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Krzysiek » 03 lis 2003, 9:33

Silenblocki. U mnie już też zaczyna stukać. Do wymiany tylne. Wymieniane (wszystkie) 30tys. temu. Tak szczerze mówiąc jest to słaby punkt w tym aucie, ale po części wynika z ambitnego rozwiązania tylnej osi. Jeśli wymieniłeś silenblocki i dalej stuka to nie wiem. Amortyzatory? Wyrobione poduszki gumowe w mocowaniu tłoczyska do nadwozia, lub nie dobręcone dobrze? Trzeba zobaczyć. Poza w/w nie ma tam raczej typowych słabych punktów. Przynajmniej ja o nich nie słyszałem.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Arek » 03 lis 2003, 12:36

Krzysiek, a jak się dostać do tych elementów, o których wymienieś. Chodzi mi żeby nie tracić zbednego czasu. Ile trzeba ty silentblocków, jakie sa ich ceny?
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: tomek » 04 lis 2003, 9:37

"Arek" pisze:Krzysiek, a jak się dostać do tych elementów, o których wymienieś. Chodzi mi żeby nie tracić zbednego czasu. Ile trzeba ty silentblocków, jakie sa ich ceny?
Masz kilka sztuk tego ustrojstwa. W tylnym zawieszeniu sa na pewno 2 duze i nie wiem czy nie 2 male. Ja dostalem w Vemapolu, ale np. wahacze wzdluzne kupowalem w serwisie Fiata. Podobnie jak takie jeszcze inne malutkie silentbloki.
Najlepiej, niech mechanik zobaczy, ktore pukaja. Wydrukuj mu z CD schematy tylnego zawieszenia i niech pokaze. Majac wtedy numer czesci Lancii mozesz szykac np. w Vemapolu.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Krzysiek » 04 lis 2003, 9:40

Silenklocków jest 6 na koło (2 wachacze poprzeczne i 1 wleczony), ale wybija się na wleczonym w piaście (jest inny). Cena silenblocku 60 zł/szt. Starki ile dałeś? Zasadniczo wymiana jest prosta - tylko trzeba pamiętać że w k geometrię się ustawia na wachaczach więc nie kręcił bym poprzecznym. Zresztą nie ma co tam zaglądać. Żeby dostać się do poduszek trzeba odkręcić amortyzator (trzeba będzie ustawić geometrię?).
Pozdrawiam
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Anonymous

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Anonymous » 05 lis 2003, 22:13

Ja dalem za dwa silentblocki 50PLN i robocizna 80.

pozdrawiam, starki

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Krzysiek » 06 lis 2003, 10:06

No i proszę jaka różnica w cenie. Ale ja już mam podebrane z czegoś innego. (Kiedyś kumpel kupił łożyska do Mirafiori w strasznej cenie, a po pewnym czasie takie same 4x tańsze... od Poloneza).
Tomek na CD tego nie ma. Jest oznaczony cały wachacz. Ten wibijający się z tyłu silenblock ma wymiary: fi32(na plusie)/fi 12, długość płaszcza 26, długość tulejki 32.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: tomek » 06 lis 2003, 14:33

"Krzysiek" pisze: Tomek na CD tego nie ma. Jest oznaczony cały wachacz. Ten wibijający się z tyłu silenblock ma wymiary: fi32(na plusie)/fi 12, długość płaszcza 26, długość tulejki 32.
W Lancii czesto nie sa to elementy wymienialne ;).
Np 46402860 - drazek, nie mozna dostac czesci zamiennej, jedynie calosc.
Czy z tego 'drazka' wybijaja sie najczesciej: 82490102? Jezeli nie to podaj, ktore to sa elementy.
Ja ostatnio kupowalem to: 82315794- 'tuleja, wal krotki tylny' ;).
Czasami na tym CD nie wiadomo gdzie szukac czesci.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: romo » 02 maja 2004, 20:02

"tomek" pisze:
"Arek" pisze:Krzysiek, a jak się dostać do tych elementów, o których wymienieś. Chodzi mi żeby nie tracić zbednego czasu. Ile trzeba ty silentblocków, jakie sa ich ceny?
Masz kilka sztuk tego ustrojstwa. W tylnym zawieszeniu sa na pewno 2 duze i nie wiem czy nie 2 male. Ja dostalem w Vemapolu, ale np. wahacze wzdluzne kupowalem w serwisie Fiata. Podobnie jak takie jeszcze inne malutkie silentbloki.
Najlepiej, niech mechanik zobaczy, ktore pukaja. Wydrukuj mu z CD schematy tylnego zawieszenia i niech pokaze. Majac wtedy numer czesci Lancii mozesz szykac np. w Vemapolu.
Od waszej rozmowy nt zawieszenia minelo kupe czsu a teraz ja mam ten sam problem.powiedzcie mi gdzie moge nabyc CD kappy zebym mogl poszukac odpowiedniej czesci {tulejki} do zawieszenia.Tmoek jezeli to nie bpoblem to zrob mi kopie.Romo
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: tomek » 04 maja 2004, 9:23

"romo" pisze:Od waszej rozmowy nt zawieszenia minelo kupe czsu a teraz ja mam ten sam problem.powiedzcie mi gdzie moge nabyc CD kappy zebym mogl poszukac odpowiedniej czesci {tulejki} do zawieszenia.Tmoek jezeli to nie bpoblem to zrob mi kopie.Romo
Niebyloby problemu, gdyby nie to, ze wcielo mi gdzies plytke - musze jej poszukac.
Niestety na plytce nie znajdziesz silenblokow, gdyz lancia nie traktuje tego jako wymiennych elementow (na pewno nie wszystkie), tylko jako calosc z wahaczami.
W Vemapolu maja te czesci i wiedza 'o czym do nich mowisz' ;).
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: Arek » 04 maja 2004, 10:29

zgadza sie, ja kupowałem (sory - mechanik mi kupował w Vemapolu - dobrał wsio co trzeba i zamontował) teraz stuki juz nie wystepują - wymieniono wahacz wzdłuzny i 1 silet blocek i jest rewelka.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: romo » 06 maja 2004, 21:27

"starki" pisze:Ja dalem za dwa silentblocki 50PLN i robocizna 80.

pozdrawiam, starki
jestem po wymianie tulej [tyle-mniejsze]z tylu i 2 tylnych tulej przedniego wahacza.po wymontowaniu wahaczy bo inaczej nie bylo szans sciagnac tulej okazalo sie ze odwulkanizowaly sie na wewnetrznej tulejce zostaly wymienione.caly koszt dwoch tulej na przod,2 malych tylnych plus robocizna[trzeba przyznac ze naszarpali sie w trojke] suma 310 zl a jaku wyglada to w innych warsztatach
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: tomek » 07 maja 2004, 7:55

"romo" pisze: suma 310 zl a jaku wyglada to w innych warsztatach
Mysle, ze do przyjecia. Z tego co pamietam jak kupowalem to tez bylo po ok. 60 zl/szt. +robota to wcale nie jest duzo.
BTW: i co kupowales zamienniki do Kappy czy od Cromy?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - stuki w zawieszeniu

Post autor: romo » 07 maja 2004, 18:19

"tomek" pisze:
"romo" pisze: suma 310 zl a jaku wyglada to w innych warsztatach
Mysle, ze do przyjecia. Z tego co pamietam jak kupowalem to tez bylo po ok. 60 zl/szt. +robota to wcale nie jest duzo.
BTW: i co kupowales zamienniki do Kappy czy od Cromy?
manele zamawial warsztat ktory robil usluge,wiec nie wiem ale tak jak mowilem nie mam przekonania czy byla konieczna wymiana tylnych tulej przedniego wahacza.jak juz wypalili tuleje bo inaczej nie chcialy zlesc to wymiana byla konieczna.
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”