Mam pytanie, bo moje auto posiada dziwny objaw.
Zjawisko dotyczy prawdopodobnie wentylatora chłodnicy.
Otóz zauważyłem (co prawda już dawno), że przy włązonej klimatyzacji, wentylator ów włącza sie co chwilę i wyłącza (co chyba jest normalne), ale problem jest taki, że podczas jazdy, np przy wdepnięciu gazu w podłogę przy wyprzedzaniu w momencie (chyba, nie słyszę, ale tak mi się wydaje) włączenia się tego wentylatora bardzo odczuwalna jest utrata temperamentu silnika, tak, jakby silnik nagle stracił z połowę mocy... Dzieje się tak kilka sekund po czym moc wraca. Na biegu jałowym w momencie załączania wentylatora woltomierz zjeżdża do ok. 11,5V i po sekundzie powraca do ponad 12V.
Miałem uszkodzony 1. bieg wentylatora (standardowo uwalony opornik) i wentylator startował z 2. biegu, co bardzo obciążało instalację i silnik o mało nie gasnął na biegu jałowym. Teraz jest lepiej, ale wciąz mam wrażenie, że wentylator stawia jakby za duży opór i powoduje za duże obciązenie dla silnika.
Wiem, że 130KM to nie potwór, ale wydaje mi się, że nie powinien być na takim silniku aż tak odczuwalny spadek mocy...
Czy może wentylator jest walnięty? Może kiepskie styki gdzieś powodują takie obciążenie? A może zwyczajnie łożysko wentylatora się przyciera?
Aha, przy jeździe bez klimy auto nie ma problemów z chwilowym "zamulaniem"...
Podejrzewałem też zapchany osuszacz (nawet udało mi się zdobyć, co nie było łatwe), ale jeszcze nie wymieniałem, może w tym tygodniu...
Będę wdzięczny za pomoc.
Delta 1.8 GT - wentylator chłodnicy stawia opór
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta 1.8 GT - wentylator chłodnicy stawia opór
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta 1,8 GT - wentylator chłodnicy stawia opór
Gdyby coś było nie tak z wentylatorem (za duże opory) to raczej powinien się spalić bezpiecznik w jego obwodzie. Prędzej o za duże opory podejrzewałbym układ klimatyzacji niż wentylator. Druga sprawa-przy obecnych temperaturach to w trakcie szybszej jazdy pęd powietrza powinien być wystarczający dla wychłodzenia skraplacza.
W pierwszej kolejności wymienił bym ten osuszacz i uzupełnił czynnik w układzie klimy, może to wystarczy
W pierwszej kolejności wymienił bym ten osuszacz i uzupełnił czynnik w układzie klimy, może to wystarczy

KAPPA TDS & JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta 1,8 GT - wentylator chłodnicy stawia opór
Wydaje mi się , że nawet sprawna klima powoduje odczuwalne zmulenie silników o niewielkiej mocy. Jeśli dodamy do tego pilną potrzebę jej wykorzystania przy wyprzedzaniu, tym jej brak jest bardziej odczuwalny.
Kołacze mi się po głowie myśl o systemie, który przy nagłym wciśnięciu gazu rozłącza na chwilę klimatyzację, tylko nie mogę sowie przypomnieć o jaki samochód chodziło.
Dodam jeszcze, że obecnie jeżdżę służbowo Autosanem Sancity 12 z silnikiem 330 KM i klima jest baaardzo odczuwalna mimo dość wysokiej mocy silnika
.
Kołacze mi się po głowie myśl o systemie, który przy nagłym wciśnięciu gazu rozłącza na chwilę klimatyzację, tylko nie mogę sowie przypomnieć o jaki samochód chodziło.
Dodam jeszcze, że obecnie jeżdżę służbowo Autosanem Sancity 12 z silnikiem 330 KM i klima jest baaardzo odczuwalna mimo dość wysokiej mocy silnika

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta 1,8 GT - wentylator chłodnicy stawia opór
Odczuwalne i owszem, ale ten samochód zaczyna wyprzedzać, idzie dobrze (na włączonej klimie), po czym nagle (z podkreśleniem) ucieka mu połowa mocy (przyspieszenie na 4. trwa chyba wieczność), po kilku sekundach silnik się ot po prostu jak po pstryknięciu palcem odmula i idzie dobrze...
To nie może być wina klimy po prostu, u mojego brachola w Megance 75-konnej tak nie czuć obciążenia jak tutaj...
To nie może być wina klimy po prostu, u mojego brachola w Megance 75-konnej tak nie czuć obciążenia jak tutaj...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205