Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 11 lip 2013, 10:53

Ładnie to wszystko opisujecie na zasadzie domniemania :D tylko że ten silnik jeszcze ma pracować i żyć nie tylko odpalić i zdechnąć po kilku setkach kilometrów :D
Troszkę więcej zachodu dla niego trzeba by 2.4t ozyło na dłużej .
W zeszłym roku mocno sie tym interesowałem ale koszty mnie przerosły a klejenie z g... bata sie nie ukręci mnie nie interesowało . Jesli chcesz podnieść tylko lekko moc to dół z 2.4 i tłoki odprężone a resztę z 20t cały osprzęt , no kwestia smarowania turbo ,które mozna wziąć z magistrali lub z czujnika przez trójnik plus cała wiązka z kompem z 20t :D jest troszke wydatków :D .
Mozna to zrobić tez inaczej na wiązce i kompie z 2.4 przy mniejszych wydatkach na niższym doładowaniu bez odprężania :) jak w 20t
:lol: : gafa : :bitwa:

dibo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dibo » 11 lip 2013, 17:53

nie nie nie.narazie zloze 2.4 a na zime zastopie komresor klimy kompresorem wiadomo jakim:)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 11 lip 2013, 22:30

Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.

W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem :)

1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"

3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dibo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dibo » 12 lip 2013, 0:06

nie kolektor musi byc.klima mi niepotrzebna;p..chodz na czarnych skorach grzeje latem....
gdzies widzialem projekt juz 20v kompresor.kompresor idzie z dolu.taki projekt,,lowpower" :D

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 0:15

Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 0:20

turbem na odprężonym uszczelką stilo 2.4 doszli do 300km ;)
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

dawidson

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dawidson » 12 lip 2013, 0:50

Michor pisze:Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.

W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem :)

1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"

3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
Intercooler jest zdecydowanie potrzebny - nawet przy doładowaniu rzędu 0,5 bara.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 12 lip 2013, 7:24

1pajel1 pisze:
Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 :D bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki :lol: ni pisz bzdur :lol: a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić
:lol: : gafa : :bitwa:

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 8:03

BogdanA pisze:
1pajel1 pisze:
Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 :D bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki :lol: ni pisz bzdur :lol: a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić
i po takich postach widać kto działa w teorii a kto w praktyce...
wałki bravo vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
wałki stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

gdyby nie było błędu w servisówkach nie było by targania głowicy i dodatkowych kosztów... po fakcie po pomiarach wałki mają taki sam wznios...

a tu proszę zawory które wg was są inne:
Bravo 2.0 vis
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 9:25

Panie kozak.
A porównałeś może kappę 2,4 VIS ze stilo 2,4 VIS?

To może zobaczysz że dopiero dla ostatniej kappy (i 2,4 w niej montowanego)
wałek ma taki sam numer jak w stilo?
M2 i M5 mają odpowiednio 7712670 i 7765912?
A dopiero M8 ma ten sam numer?

Tu sobie zawory porównaj dla 2.0 i 2.4:
Eper

WYgląda że pod koniec produkcji zunifikowali trochę
BMW E39 Touring - 4,4 V8

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 16:13

Michor, ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Ja się cały czas odnoszę do auta i modyfikacji, do których to wrzucałem link...
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 16:15

A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.

@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dawidson » 12 lip 2013, 16:42

Michor pisze:A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.

@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta. Zresztą, niemal każde auto z kompresorem posiada intercooler bo to zwyczajnie mocno podnosi sprawność układu. Poza tym montaż intercoolera to w ogólnym rachunku zaledwie kropla w całym układzie. Podobnie jak kombinacja żeby nie było zaworu upustowego - jeśli przepustnica będzie przed kompresorem to też można się bez niego obejść.

Generalnie temat jest na tyle znany że nie ma sensu szukać własnej drogi ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: FXX » 12 lip 2013, 17:30

dawidson pisze:Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta.
W dużym przybliżeniu - równanie Clapeyrona ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 18:16

Oczywiście że grzeje samym procesem sprężania - ale nie aż tak jak turbo - każdy ma swoją szkołę, ja pamiętam gdzieś trafiłem że na niskich doładowaniach, nie jest istotnie konieczny, bo kompresor nie nagrzeje tak powietrza.

A uproszczenie konstrukcji znaczne :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”