Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Szukałem, szukałem....ale nie znalazłem jak dotąd odpowiedzi. Różnica w mocy wynika z obecności katalizatora dostosowującego emisję spalin do euro 3? A może przy "lifcie" zmienił się komputer lub tzw. mapa silnika? A może jakaś inna przyczyna? Ciekawi mnie to więc pomóżcie proszę.
- krzysiek.ge
- Forumowicz/ka
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Tak w ramach ścisłości to Lancia Lybra 2.0 20V CF2 113kW = 154KM
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Z tego co ja się orientuję to sam silnik konstrukcyjnie nie różni się niczym. Wersja 150 KM też ma VIS. Dlatego też dziwię się że ma inną moc i skąd ta różnica się bierze...krzysiek.ge pisze:Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:32
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).
-----------------------------
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
A może mapa mogła zostać taka sama a spadek mocy jest spowodowany zmienioną konstrukcja układu wydechowego? Jak wiadomo jakiekolwiek zmiany w układzie wydechowym mają wpływ na moc silnika. A po "lifcie" zmienił się przecież katalizator na taki który spełnia normę euro 3 i umieszczono 2 sondy lambda. Według mojej logiki przepływ spalin jest mocniej przyblokowany przez co spadła moc silnika oczywiście na rzecz czystości spalin. Jest to możliwe?damiani pisze:Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).
I jeszcze podsumowując- hipotetycznie jakby ktoś chciał zrobić przekładkę 2.0 150 na 2.0 154 to jak to będzie wyglądać:
a) będzie trzeba zmienić też komputer/ mapę silnika i będzie on miał 154KM?
b) po prostu montujemy silnik, wszystko działa tylko że ma on już 150 KM?
c) nie da się tego zrobić
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:32
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
inny jest stopień sprężania.
-----------------------------
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?
damiani jesteś pewny że:
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1
Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
damiani jesteś pewny że:
???damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1
Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 22:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Porównaj schematy.
Odp: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?
Wystarczy zastosować inną głowicę i stopień śpiewania może się zmienić.pietras pisze:Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?
damiani jesteś pewny że:???damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1
Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com