Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: Bichoń » 24 wrz 2014, 23:42

Sprawa wygląda tak: mam deltę 1.8 8v z instalacją LPG na mieszalniku, założoną dawno, wielokrotnie modyfikowaną, itp itd. W sumie teraz nie za bardzo wiadomo co tam siedzi. Chciałbym odchudzić pojazd o tą instalację wracając do fabrycznego zasilania PB. Muszę wiedzieć, w których miejscach instalka LPG jest wpięta w fabryczną instalację elektryczną, żeby po jej wyrzuceniu nie było problemu z działaniem na PB. Czy ktoś ma na tyle doświadczenia, żeby powiedzieć mi gdzie i co mam zrobić z kabelkami?
Z tego co sprawdziłem do tej pory to przełącznik sterujący to Stag2-W, po jego odpięciu silnik nie odpala.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: Rapeek » 25 wrz 2014, 0:13

Najczęściej dwa kabelki są przy cewce zapłonowej, jeden przy czujniku położenia przepustnicy i jeśli jest emulator wtryskiwaczy to wystarczy przepiąć kostki a jak nie ma to jest przekaźnik i trzeba złączyć zasilanie wtryskiwaczy.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: stabraf » 25 wrz 2014, 0:25

Schemat - może coś podpowie ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: Bichoń » 28 wrz 2014, 16:34

Jak na razie znalazłem przekaźnik zasilania wtryskiwaczy i zmostkowałem oryginalne kabelki. W międzyczasie jednak podczas prób podłączyłem jeden z 2 przewodów do wtryskiwaczy pod masę... (kolorem się zasugerowałem, a to nie był już oryginalny przewód). Jak na razie - nie pali, zostawiłem tak i ładuje akumulator bo trochę kręciłem.
A tak w ogóle to przestało palić na LPG jak odpiąłem kabelki w butli.
Przy cewce niczego nie widziałem, będę musiał tam zaglądnąć.
Mam też problem z usunięciem miksera, jest na czymś przyklejony i nawet z użyciem brutalnej siły nie chciał zejść (po wcześniejszym odkręceniu śrubek oczywiście).
Zastanawiam się, czy pod kierownicą też coś może być namieszane w kabelkach.

A tak jeszcze patrzę na te schematy - gdzie jest elektrozawór benzyny?
I po co instalacja LPG jest wpięta w cewkę zapłonową?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: stabraf » 28 wrz 2014, 18:01

A może po prostu zamontowali jakiś przekaźnik wyłączający pompę paliwa...
W cewkę jest wpięte zapewne dla wykrycia obrotów silnika ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - demontaż instalacji LPG

Post autor: Bichoń » 28 wrz 2014, 21:03

stabraf pisze:A może po prostu zamontowali jakiś przekaźnik wyłączający pompę paliwa...
Zgadza się. Przypomniałem sobie o jakimś drutowanym przekaźniku przy elektrozaworze w butli. I po sprawdzeniu kabelka rzeczywiście wchodził w wiązkę do baku. Po zmostkowaniu samochód odpalił. Wyrzuciłem już większość instalacji, z grubszych rzeczy został jeszcze reduktor i zrobienie porządku z wężami wody do reduktora.
Nie udało mi się tylko usunąć mieszalnika, ale i tak bez niego dolot byłby za krótki, bo brakuje tam tłumika szmerów. Zaślepiłem tylko wlot gazu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”