
Lancia Lybra SW 1999 1.9 JTD 105 KM


Rozumiem, że najlepiej podpiąć komputer w momencie, kiedy wyświetla błędy w trakcie jazdy i zapisać log. Jakie parametry nagrywać, aby zmierzyć i sprawdzić pracę czujnika / turbiny?Ramzes_II pisze:błąd czujnika doładowania. Do sprawdzenia turbina i sam czujnik. Komputer + wykonać logi - bedzie wszystko wiadomo. Odma nie ma tu nic do rzeczy.
LOGUJEMY:amigo pisze:Rozumiem, że najlepiej podpiąć komputer w momencie, kiedy wyświetla błędy w trakcie jazdy i zapisać log. Jakie parametry nagrywać, aby zmierzyć i sprawdzić pracę czujnika / turbiny?Ramzes_II pisze:błąd czujnika doładowania. Do sprawdzenia turbina i sam czujnik. Komputer + wykonać logi - bedzie wszystko wiadomo. Odma nie ma tu nic do rzeczy.
Test zrobiony tak, jak pisałeś. Dołączam plik.Ramzes_II pisze:LOGUJEMY:amigo pisze:Rozumiem, że najlepiej podpiąć komputer w momencie, kiedy wyświetla błędy w trakcie jazdy i zapisać log. Jakie parametry nagrywać, aby zmierzyć i sprawdzić pracę czujnika / turbiny?Ramzes_II pisze:błąd czujnika doładowania. Do sprawdzenia turbina i sam czujnik. Komputer + wykonać logi - bedzie wszystko wiadomo. Odma nie ma tu nic do rzeczy.
Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
Test rób na 3 lub najlepiej 4 biegu, Daj logowanie i wcisnij pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymaj aż silnik uzyska prawie 4 tys obr. po czym mozesz przerwać zapis logu.
pliki wynikowe (*.csv) załącz w poscie.
zrobiłem z pliku PDFRamzes_II pisze:Cos nie tak z plikiem. Masz inny plik ? po wykonaniu logu, pod wykresem widzisz przycisk eksportuj i zapisujesz jako csv.
Zrób jeszcze raz i zapisz.
Jaką wersją (numer) FES to robisz ?
Ale tak się nie robi.amigo pisze:zrobiłem z pliku PDFRamzes_II pisze:Cos nie tak z plikiem. Masz inny plik ? po wykonaniu logu, pod wykresem widzisz przycisk eksportuj i zapisujesz jako csv.
Zrób jeszcze raz i zapisz.
Jaką wersją (numer) FES to robisz ?U mnie Open Office otwiera bez problemu
Witaj,Ramzes_II pisze:Ale tak się nie robi.amigo pisze:zrobiłem z pliku PDFRamzes_II pisze:Cos nie tak z plikiem. Masz inny plik ? po wykonaniu logu, pod wykresem widzisz przycisk eksportuj i zapisujesz jako csv.
Zrób jeszcze raz i zapisz.
Jaką wersją (numer) FES to robisz ?U mnie Open Office otwiera bez problemu
Gdy zrobisz wykres (LOG) w FES i dasz stop (koniec zapisu) wówczas dajesz EXPORT i zapisujesz jako CSV.
Ale nie otwierasz tego żadnym Open i innym Officem tylko w programie FES masz import = gdzie ten plik się zasysa i masz pełny wykres w programie.
Tu jest log krótki, ale co by było przy nagraniu 20 minut ? Co to ja księgowym jestem by w słupkach liczb siedzieć? po to programy mają opcję export/import by inni mogli zobaczyć co autor miał na mysli.
To tyle uwag do logu.
sprawdz pedał gazu, bo albo masz problem z dywanikiem, który pod niego podszedł, albo źle wyregulowany masz odbój w podłodze - bo powinno byc 100% pedału gazu a nie ma.
Wiec popraw pedał gazu i wykonaj log ponownie z naprawionym.
Turbo dmucha i autko ma kopa. W pierwszej kolejności sprawdzę i zmienię jednak czujnik, potem ewentualne nieszczelności.Ramzes_II pisze:W ogóle nie masz doładowania wg pomiaru - 983 to cisnienie atmosferyczne. Oczekiwanego ciśnienia nie będzie bo to CF2 i komputer nie steruje turbo, wiec nie ma czego oczekiwać od turbiny. Albo masz uszkodzony czujnik doładowania (w kolektorze ssącym) stąd stały pomiar, albo nieszczelność na wężach, IC, albo turbo nie dmucha wcale.