Dokładnie tak, mieli gorsze wpadki niz to i jakoś nie stracili aż tak bardzo.Paweł Beski pisze:Jeśli chodzi o reputację to się okaże w przyszłości. Myślę jednak, że specjalnie nie stracą ponieważ ta sytuacja nie ma podłoża technicznego. Tzn. Opisywany moduł nie wpływa na eksploatację aut. Jeżeli po wpadkach z silnikami TDI i TSI firma specjalnie nie ucierpiała, to sądzę, że teraz też jej to nie grozi. Wydaje mi się, że jedyną konsekwencją zaistniałej sytuacji może być wzrost cen w salonach. A i to nie koniecznie.
Das Auto i wtopa
Das Auto i wtopa
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Das Auto i wtopa
Nie sądzę by mieli gorsze wtopy.. To, że wypuścili psujące się silniki i trzeba było trochę powymieniać czy parę akcji serwisowych to chyba nie to samo co zapłacić 18 mld dolarów kary + drugie tyle straty w akcjach. Jedno co Amerykanom można przyznać (i pozazdrościć) - ich rząd się nie pieści z oszustami. Raczej nie ma co liczyć na taryfę ulgową.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7367
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Das Auto i wtopa
W USA podawanie wysokości spalania jest inne niż w EU. Tam się podaje takie spalanie, które rzeczywiście jest. W realu samochody mogą (i palą) mniej niż podano to w specyfikacji podczas zakupu samochodu. Jeśli ktoś z Was ma możliwość porównania specyfikacji (dot. zużycia paliwa) tego samego modelu auta na rynku amerykańskim i europejskim - zobaczy jakie są różnice. Za podanie nieprawdziwych danych grożą tam niebotyczne kary, o czym może się przekonać VAG. Panowie z tego koncernu wdepnęli w spore gSnail pisze:Ta sama sytuacja przecież jest jeśli chodzi o podawaną wysokość spalania. To co podają producenci ma się nijak do rzeczywistych warunków i spalania w rzeczywistych warunkach. Za to powinni wszyscy być pozwani. Przecież to jest dopiero kłamstwo w "żywe oczy".

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Das Auto i wtopa
Z tym porównywaniem danych o spalaniu w Europie i w USA to nie jest tak wesoło - my mówimy ile paliwa potrzeba na pokonanie odcinka, a oni mówią jaki odcinek można przejechać na galonie. 

Drop a gear and disappear!
Das Auto i wtopa
I co, i myslisz, ze przez to im znacząco spadnie sprzedaż? Wpadki z silnikami im nie zaszkodziły, płacenie ADAC za wyniki testów też nie, to i to im sie czkawka nie odbije. Poza tym kara za to, to tylko część ich rocznego zysku. Zysku, nie obrotu.s0krates pisze:Nie sądzę by mieli gorsze wtopy.. To, że wypuścili psujące się silniki i trzeba było trochę powymieniać czy parę akcji serwisowych to chyba nie to samo co zapłacić 18 mld dolarów kary + drugie tyle straty w akcjach. Jedno co Amerykanom można przyznać (i pozazdrościć) - ich rząd się nie pieści z oszustami. Raczej nie ma co liczyć na taryfę ulgową.
A w kary Amerykanów, uwierze jak zobacze.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Das Auto i wtopa
Na sprzedaży to się im może za bardzo nie odbije, przynajmniej poza USA.
Ale jeśli faktycznie dostaną taką karę, plus strata na akcjach i koszt wycofania 500 tysięcy aut, to razem do kupy jest to już dość potężna czkawka dla kondycji finansowej koncernu. Trochę się biznesplan sypnie...
Ale jeśli faktycznie dostaną taką karę, plus strata na akcjach i koszt wycofania 500 tysięcy aut, to razem do kupy jest to już dość potężna czkawka dla kondycji finansowej koncernu. Trochę się biznesplan sypnie...
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Das Auto i wtopa
Radio właśnie podało. Akcje w dół o 20%. VAG na akcje naprawcze zarezerwował 6.5 miliarda dol.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Das Auto i wtopa
Och tam... Ruskie wprawione raz, dwa skończą...s0krates pisze:Nie sądzę by mieli gorsze wtopy.. To, że wypuścili psujące się silniki i trzeba było trochę powymieniać czy parę akcji serwisowych to chyba nie to samo co zapłacić 18 mld dolarów kary + drugie tyle straty w akcjach. Jedno co Amerykanom można przyznać (i pozazdrościć) - ich rząd się nie pieści z oszustami. Raczej nie ma co liczyć na taryfę ulgową.
Nr. telef. 501259455
Re: Das Auto i wtopa
Mi się mordka baaaaaaaaardzo usmiechnęła ale do rzeczy; US i A to bardzo specyficzny kraj jeśli chodzi o to, kto ma i ile dostać trylionów dolarów do kieszonki. Prawdopodobnie ktoś z urzędników (piszę w dużym uproszczeniu) wiedział o całym procederze tylko VW był cacy i wszystko było cacy. Pytanie, które teraz mnie nurtuje to dlaczego nagle amerikan gowerment przestał VW lubić? Nawet Andżela M. się w sprawę zaangażowała...
Re: Das Auto i wtopa
Najlepszy komentarz do tej sprawy na złomniku
Mało tego, poszedłbym o krok dalej i powiem wprost to pewnie praktykuje każdy producent...ale VAG dał się złapać.
Bzdurne normy, które z warunkami drogowymi nie mają nic wspólnego.
Mało tego, poszedłbym o krok dalej i powiem wprost to pewnie praktykuje każdy producent...ale VAG dał się złapać.
Bzdurne normy, które z warunkami drogowymi nie mają nic wspólnego.
QV...soon:)
Re: Das Auto i wtopa
VAG dał się złapać bo im mocno zależało (chyba za bardzo...), aby wmusić w Amerykanów używanie "tanich diesli" (bo w US przewaga benzyn nad ropniakami jest ogromna). To teraz ma 

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Das Auto i wtopa
właśnie w radio gadali, że u nas w tej sprawie sprawy nie ma (mowa o władnych)... i myślę, że państwo uzna, że pierdnięcie VW diesla jest zdrowe i wszystko będzie okej 

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Das Auto i wtopa
Odnosząc się jeszcze przez moment do ewentualnych następstw całego tego zamieszania. Stosunkowo niedawno VAG przegrał sprawę w Ameryce odnośnie wadliwych silników TSI. Jakoś nic spektakularnego się z koncernem nie stało. Śmieszne jest to, że w Europie nawet po wyroku skazującym panowie dalej twierdzili, że wady powyższych silników to jednostkowe przypadki. Jak wszyscy wiemy kłamali. Post na potwierdzenie paru wcześniejszych. Bym zapomniał. Konsekwencje danej afery z pewnością poniesie paru wysoko postawionych ludzi w firmie, z prezesem na czele. Tak dla zasady bo dał się złapać. Sama marka pewnie się jakoś obroni.
No i proszę. Informację przeczytałem przed momentem. Prezes podał się do dymisji. Zaczyna się wielkie sprzątanie. Tak swoją drogą. Ciekawe czy zrobił to bo faktycznie czuł się winny, czy został o to poproszony.
No i proszę. Informację przeczytałem przed momentem. Prezes podał się do dymisji. Zaczyna się wielkie sprzątanie. Tak swoją drogą. Ciekawe czy zrobił to bo faktycznie czuł się winny, czy został o to poproszony.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Das Auto i wtopa
Już prezes podał sie do dymisji, tak więc różowo nie jest z VW.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Das Auto i wtopa
Nikt nigdzie się nie podał. Za dwa miesiące będzie dalej robił, tylko na lepszym stanowisku, gdzie indziej.
To tak jak u nas z lekarzami alkoholikami, zmienia szpital i jest git.
To tak jak u nas z lekarzami alkoholikami, zmienia szpital i jest git.
Nr. telef. 501259455