Kappa - stacyjka

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 16 gru 2005, 18:17

a co jest wytarte i jak to naprawic - gdy kluczyk da sie wyjac w kazdej pozycji ??

Wyglada ze moge zapalic silnik i zabrac kluczyk - boje sie ze mi kiedys wypadnie podczas jazdy. Sprawdzalem i kierownica sie nie blokuje - mozna nia krecic nawet jak nie ma kluczyka, ale nie wiem czy lepiej tego nie naprawic .. ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Jacek » 19 gru 2005, 15:10

Lukyy,
U Ciebie na pewno zapadki są już mocno zużyte, mogą być też mocno zabrudzone i zapieczone w kanałach. Jeżeli kluczyk ?wpada? do stacyjki to na pewno są zablokowane i do tego mocno wytarte. Leczy Cię wymiana zapadek lub lepiej całej wkładki.

Wyjęcie wkładki jest proste (kilka minut) czytaj posty wcześniejsze.

Po wyjęciu wkładki musisz sprawdzić stan obudowy ?jeżeli są głęboko wytarte rowki ?ślady przesuwania się zapadek to może być potrzeba wymiany również obudowy.

Wyjętą na kluczyku wkładkę zdejmujesz z klucza (nic się nie stanie) i sprawdzasz czy zapadki lekko się przesuwają. Oczywiście trzeba ją wymyć w nafcie lub WD40.
Po włożeniu klucza zapadki nie mogą wystawać ani z jednej ani z drugiej strony wkładki. Ponadto jeżeli po włożeniu klucza zapadki od strony przeciwnej niż listwa blokująca przed ich wypadnięciem są schowane to należy je wymienić bo są wytarte.
Jeżeli klucz ma duży luz we wkładce to wtedy należy wymienić całą wkładkę (popatrz na nowe wkładki Fiata, dobierając tak by wchodził Twój kluczyk. Trochę czasu należy włożyć w przekładanie i dopasowanie zapadek by pozostać przy starym kluczu. Zasada jest taka: zapadka nie może wystawać z żadnej strony jeśli w bębnie siedzi klucz, a po zanitowaniu listwy zabezpieczającej musi się swobodnie przesuwać podczas wyjmowania i wkładania klucza (nie mogą się blokować o listwę). Zapadki można piłować pilnikiem w miejscu styku z kluczem. Nie piłuj wystającej części zapadki z bębna bo będzie Ci się zacinać (tak czasem robią ślusarze).
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 19 gru 2005, 19:00

wyjecie calego bebna wyglada na proste wystarczy rozkrecic tylko oslone - tak ??, ale piszesz cos o nitowaniu - czyli wymiana samych zapadek wiaze sie z rozwierceniem nitow i ponownym ntowaniem?


do jakiego aut ajest najtansza stacyjka z takim kluczykiem? wiem ze alfa 166 na pewno ma taki kluczyk - ale chyba nie bedzie to najtansza opcja
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Jacek » 20 gru 2005, 8:15

Wyjęcie bębna to tylko wciśnięcie zapadki i przekręcenie kluczyka.
Zapadkę wciśniesz tylko w pozycji MAR
Wkładka wychodzi razem z kluczem. Możesz to zrobić pod sklepem motoryzacyjnym i porównać w slepie Fiata (np cinquecento albo seicento)
Ja kupiłem kompletną blokadę używkę od UNO albo Tipo za 40zł i przełożyłem wkładkę.
Ty też nie potrzebujesz kompletnej blokady tylko samą wkładkę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 20 gru 2005, 10:55

kluczyk do kappy nie jest ponacinany tak jak kluczyk np do SC lub CC, jest plaski, ale moze sprzedawcy beda wiedzieli do jakiego auta jest najtanszy ... :wink:
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 21 gru 2005, 13:35

niestety pierwsza proba zakonczona fiaskiem, niemoge znalezc zadnej zapadki ktora mi pozwoli na wyjecie bebna. Na brzegu stacyjki jest chyba jakas pentla indukcyjna do IMO ale jej tez nie moge zdjac, niechce czego uszkodzic i unieruchomic calkiem auta ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Jacek » 22 gru 2005, 10:42

Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie stacyjki bez kluczyka?
U mnie pętla od immobilisera jest w postaci pastylki naklejonej na osłonie, więc nie stanowi problemu, ale nie wydaje mi się żeby trzeba było wyciągać IMO.
Teraz mam gorący okres przedświąteczny i w pracy i w domu, ale spróbuję zerknąć i może uda mi się Ci pomóc. :D
Pzdr.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 24 lut 2006, 11:26

Wreszcie miałem trochę czasu i udało się zrobić podejście numer dwa. Sprawa w Kappie wygląda tak; trzeba:
- odkręcić górna cześć osłony kolumny - jeden wkręt od dołu (śrubokręt krzyżakowy)
- odkręcić dolną cześć osłony kolumny - 4 wkręty od dołu (śrubokręt krzyżakowy)

- odkręcić kolejną osłonę (harmonijkę) - 4 śruby na klucz ampułowy (zdjęcie poniżej)

[http://img160.imageshack.us/img160/7703/img65278at.jpg[/img]

- delikatnie zdjąć odbiornik od immo. - jeden zatrzask w miejscu zaznaczonym na zdjęciu



http://img527.imageshack.us/img527/5696/img65283mv.jpg[/img]



- i teraz już łatwizna, kluczyk na MAR i w tym samym miejscu gdzie był w/w zatrzask jest coś co należy wcisnąć i wyjąć kluczyk razem z częścią
stacyjki



Niestety nie zrobiłem w tym momencie zdjęć, jakoś mi się zapomniało. Jeśli ktoś ma już inną stacyjkę trzeba ją włożyć i poskładać. Ja bawiłem się dalej co wygląda następująco; należy:
- zdjąć ten błyszczący pierścień z napisami STOP, ACC, MAR itd. - jest on
zaciśnięty w 4 miejscach ( ja bez wielkiego podważania zepchnąłem do
śrubokrętem), po jego zdjęciu może wypaść sprężynka, trzeba uważać żeby nie zgubić

- a z drugiej strony jest widoczne zabezpieczenie (cos w rodzaju
zawleczki) - tu należy pamiętać jak była założona, są tylko dwie możliwości i chyba jest to istotnie.

Teraz kluczyk wychodzi z całym bębenkiem. Tu może wypaść jeden metalowy element (patrz zdjęcie niżej i biały plastik). U mnie wszystkie zapadki się bez problemowo przesuwają, tylko nie wiem co ma odpowiadać za to ze po przekręceniu kluczka nie da się go wyjąć? Nic tam nie znalazłem takiego - czyli wygląda, że to te zapadki go powinny trzymać ?

Dość mocno wytarty jest taki jeden element (zdjęcie poniżej) tam gdzie ma kontakt z kluczykiem, ale on chyba jest tylko odpowiedzialny za informacje czy kluczyk jest w położeniu STOP czy ACC i przeważnie to działa.



http://img527.imageshack.us/img527/1051/img65358nb.jpg[/img]

http://img527.imageshack.us/img527/8370/img65363wi.jpg[/img]


Jak widać zapadki nie chowają się idealnie - trochę są nierówne ale z
przekręcaniem kluczyka nie ma problemu, mieszczą się widocznie w granicy luzu. Zaskoczyło mnie tylko to, że jest ich aż 9 sztuk !

Czekam teraz na sugestie co zrobić żeby kluczyka nie dało się wyjąć jak jest przekręcony lub gdzie można dostać taki bębenek żeby go dopasować to mojego kluczyka. ASO (jak zwykle) trzeba będzie omijać daleko) ePER podaje że 46471903 - BĘBENEK ZAMKA kosztuje 824 PLN a 46469708 - KPL.BĘBENKÓW Z KLUCZ. Em matką z transponderem 840 PLN

16 PLN różnicy a elementów sporo więcej - trochę to śmieszne !!

Jest jeszcze 716906000 - BĘBENEK ZAMKA - ale to pewnie do Kappy przed '98 (nie wiem czym ma się różnić) ale cena jest 452 PLN.

Do Alfy 166 też nic w normalnej cenie w ePERze nie ma :(
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - stacyjka

Post autor: sloneczna » 14 lis 2006, 14:40

Jak odpalacie na innym kluczyku ? Mi nie odpali na innym ,wszystkie kontrolki świecą rozrusznik kręci .Musze przekręcić orginałem ,potem mogę jechać bez niego.

Luckyy widzę ,że też zgubiłeś logo z kluczyka .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 14 lis 2006, 19:30

"sloneczna" pisze:Jak odpalacie na innym kluczyku ? Mi nie odpali na innym ,wszystkie kontrolki świecą rozrusznik kręci .Musze przekręcić orginałem ,potem mogę jechać bez niego.

Luckyy widzę ,że też zgubiłeś logo z kluczyka .
bylo bardzo wytarte wiec calkiem wywalilem :)

a ten inny kluczyk potrafi odblokowac IMMO. ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - stacyjka

Post autor: sloneczna » 14 lis 2006, 20:25

Ten inny kluczyk to taki od domu itp. Przekręca sie stacyjka bez problemu .Imo nie odblokowuje.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 18 lis 2006, 10:31

"sloneczna" pisze:Ten inny kluczyk to taki od domu itp. Przekręca sie stacyjka bez problemu .Imo nie odblokowuje.
bo w kluczyku jest takie czarne 'CUŚ' i bez tego nie odblokuje immo, i zapewne swieci Ci kontrolka ze jest nie odblokowany.

Dlatego jak kradna auta to maja swoj kluczyk i swojego kompa :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Pepiotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Zamość

Kappa - stacyjka

Post autor: Pepiotr » 20 lis 2006, 21:59

Witam.
Podłączę się do tematu.
Czy po wymianie odbiornika od immobilisera przy stacyjce auto bedzie normalnie odpalało? I ile może kosztowac taka część używana?
dziękuję za informacje.

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - stacyjka

Post autor: robert199 » 13 sty 2007, 19:16

u mnie jest taki problem jak juz byl poruszany, czyli kluczyk nie wraca w pozycje zaplonu po przekreceniu rozrusznika.
jakas sprzezynka jest urwana??
rozebralem stacyjke, wyciagnolem bembenek i tam chyba sprezynki od tego nie znajde.

niewiem jak wyjac ta kostke w ktorej moze byc sprezynka.
na sile nie moglem jej wyjac, a nie znalazlem miejsc mocowania.
mzoe bedzie ktos wiedzial jak to zrobic??

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - stacyjka

Post autor: Luckyy » 15 sty 2007, 19:52

"robert199" pisze:u mnie jest taki problem jak juz byl poruszany, czyli kluczyk nie wraca w pozycje zaplonu po przekreceniu rozrusznika.
jakas sprzezynka jest urwana??
rozebralem stacyjke, wyciagnolem bembenek i tam chyba sprezynki od tego nie znajde.

niewiem jak wyjac ta kostke w ktorej moze byc sprezynka.
na sile nie moglem jej wyjac, a nie znalazlem miejsc mocowania.
mzoe bedzie ktos wiedzial jak to zrobic??
nie wiem z czym masz problem - z tego co zrozumialem to wyglada ze jak wyjac ta koste jest opisane kilka postow wyzej ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”