Delta 1.8 VVT - wady i zalety silnika

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Nat » 25 sty 2007, 16:40

"Petrus" pisze:Masz rację.
Piszę to wszystko, gdyż jestem w szoku, że mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorząd oraz, że silnik może tyle palić mając tylko taką moc i taką pojemność, a jednocześnie będąc silnikiem nowoczesnym. Przelewa się we mnie gorycz, po pozbyciu się AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda :D
Moze mi sie juz pozajączkowało, ale czy to nie Ty, przypadkiem, Petrus, zadawałes pytanie na forum co kupic, Lybre 1,8 czy 2,0 i po uzyskaniu odpowiedzi, ze 2,0 kupiłes 1,8?
Z 2,0 nie miałbys tych klopotów.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 25 sty 2007, 17:50

"Nat" pisze:Moze mi sie juz pozajączkowało, ale czy to nie Ty, przypadkiem, Petrus, zadawałes pytanie na forum co kupic, Lybre 1,8 czy 2,0 i po uzyskaniu odpowiedzi, ze 2,0 kupiłes 1,8?
Z 2,0 nie miałbys tych klopotów.
Dobrze pamiętasz :D
Zapłaciłem za LYBRĘ 16 tys zł. Wydaje mi się, że cena dość atrakcyjna. Nie mogłem wydać więcej na auto. Teraz wymiana rozrządu po zakupie. Przeszedłem jednak z auta nie dla ludu (VW) ale z AUDI, gdzie ceny są o wiele mniejsze. Ta różnica zabija radość. Mam nadzieję, że zapomnę o problemie za miesiąc/dwa.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Kubek » 25 sty 2007, 18:04

16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?

Suchar a czemu na tych fotkach drugich ta rura od chlodnicy jest przerwana, ona powinna isc do filtra powietrza chyba ? Ale tam jaks inne obudowa jest, jak by ktos stozek keidys zakladal a potem spowrotem zwykly filtr ale z jakas inna obudowa, ktoredy sie tam powietrze dostaje, od spodu jest dziura czy jak ? U mnie ta rura z chlodnicy pierowtnie jest polacozna z obudowa filtra powietrza i idzie od dolu filtra.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 25 sty 2007, 18:33

"Kubek" pisze:16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?
2000 r. Kupiony na polskich rejestracjach. Puknięty był w lewy błotnik. Błotnik przesunął maskę, a ta prawy błotnik. Gość pomalował błotniki, wymienił gril, maska pozostała stra (nie była malowana). Mam pękniętą obwódkę reflektora. Wszystkie blachy mają zadrapania. Minimalne, ale mnie denerwuje. To chyba tyle.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Kubek » 25 sty 2007, 18:37

"Petrus" pisze:
"Kubek" pisze:16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?
2000 r. Kupiony na polskich rejestracjach. Puknięty był w lewy błotnik. Błotnik przesunął maskę, a ta prawy błotnik. Gość pomalował błotniki, wymienił gril, maska pozostała stra (nie była malowana). Mam pękniętą obwódkę reflektora. Wszystkie blachy mają zadrapania. Minimalne, ale mnie denerwuje. To chyba tyle.
Jak dla mnei wypas ! jak to niektorzy mowia, to nie wplywa na komfort jazdy :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Anonymous » 25 sty 2007, 19:53

Mam 1.8 w Lybrze. Przed wymianą rozrządu i wariata klekotał jak diesel. Po wymianie ... to samo :?
Ale wnioskuje po wypowiedziach w tym wątku, że to norma w tym silniku?
Plus jest taki, że siedząc wewnątrz się o tym klekotaniu zapomina 8)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Łukasz » 25 sty 2007, 20:38

Zaczne od tego, ze lybra w rodzine przejechala juz 60tys km (lacznie przejechane jest 102 000km).
Silnik oceniam na mierny+
Co to w ogole za pojemnosc silnika???
156Nm- to sie ma nazywac moment obrotowy w silniku pseudo 1.8 z VVT-em??? 8O -to jakies nieporozumienie, ja w starej vectrze B z silnikiem 1.6 16V mialem 150Nm i to przy 3200obr/m a nie przy 4200 :?
Kultura pracy jednostki?? 8O prosze Was-silnik klekocze jak stary diesel :!: :!: I Nie chodzi mi o moment rozruchu bo to normalka(o wariacie moge juz prace dyp. napisac). Walki rozrzadu klekocza po podniesieni maski niemilosiernie a od poczatku leje 5W50 :!:
Sam rozrzad pozostawia wiele do zyczenia. Wkszosc"unfali" w niemczech jest spowodowane peknieciem paska rozrzadu wlasnie w jednostce 1.8 :!: :!:
Jednostka wkreca sie na obroty jakby chciala a nie mogla :!: spala w cholere paliwa(wiecej niz 2.0 20V) i wydaje odglos jak rozkapryszony kanapowy kot.
Po cholere tyle tej elektroniki?? dobre 15 min szukalem gdzie sa swiece zaplonowe...jeszcze do tego na kazda swiece przypada pojedyncza cewka :roll: :? 8O
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Nat » 25 sty 2007, 20:51

A ja uważam, że trochę przesadzasz, Łukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymienił z rozrządem zawczasu to praca dyplomowa nie byłaby obroniona. 8)

Moment faktycznie jest średni, ale nie rozpaczliwy. Zresztą akurat osiągi znałeś kupując auto...
Podsumowując- nie jest to najlepszy silnik, ale żeby tragedia to przesada.

Wiem Łukasz, najlepszy do Lybry byłby 3,0 R6 24V :D;) Tu akurat Cię popieram. 2,0T 20V też nie byłby zły, tylko trochę niezgodny z duchem tego pojazdu.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Kubek » 25 sty 2007, 21:47

Najlepszy silnik Lanci i zarazem do lyberki to dla mnie 2.4 JTD :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

seba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 06 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: seba » 25 sty 2007, 23:44

wracając do tematu posta - mam taki silnik tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. Dla porównania ojciec wymienił rozrząd w Volvo 460 1.8 i nie zmieścił sie w 1000zł. Po wymianie auto pali max 10l / 100 po mieście na trasie jecze nie sprawdzałem. Jak dla mnie to rewelacja, Seicento dla porównania bierze 8l /100 z silnikiem 900 ale o tzw. porażce fiata nie bede sie rozpisywał. Polecam ten silnik ze względu na moc, która uważam jest odpowiednio dobrana do modelu SW.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: pawcio1 » 25 sty 2007, 23:52

"seba" pisze:wracając do tematu posta - mam taki silnik tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. Dla porównania ojciec wymienił rozrząd w Volvo 460 1.8 i nie zmieścił sie w 1000zł. Po wymianie auto pali max 10l / 100 po mieście na trasie jecze nie sprawdzałem. Jak dla mnie to rewelacja, Seicento dla porównania bierze 8l /100 z silnikiem 900 ale o tzw. porażce fiata nie bede sie rozpisywał. Polecam ten silnik ze względu na moc, która uważam jest odpowiednio dobrana do modelu SW.
Seba jestem po Twojej stronie!!!Tez mam taki silnik w mojej Delcie, i sprawuje sie dzielnie :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 26 sty 2007, 0:05

"seba" pisze:(...)tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. (...)
Ciekawe rzeczy piszesz. Właśnie zaczynam wymianę rorzadu. Kompletuję wszystko i sądzę, że nie posiadając jeszcze wszystkiego jestem już przy 1000 zł.
Wariator (350 zł allegro), pasek rorządu, rolka prowadząca, napinacz, pasek balansu wałków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadzące ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 zł szt). Do tego trzeba doliczyć robociznę.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Kubek » 26 sty 2007, 0:39

A jaki niby wplyw ma pasek rozrzadu na spalanie ? ze kolega wczesniej pisal ze po wymianie pali tylko 10l ? Tak w ogole to mnie wymiana paska z napinaczami i rolkami razem z robocizna kosztowala 350 zl :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

seba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 06 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: seba » 26 sty 2007, 0:44

"Petrus" pisze:
"seba" pisze:(...)tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. (...)
Ciekawe rzeczy piszesz. Właśnie zaczynam wymianę rorzadu. Kompletuję wszystko i sądzę, że nie posiadając jeszcze wszystkiego jestem już przy 1000 zł.
Wariator (350 zł allegro), pasek rorządu, rolka prowadząca, napinacz, pasek balansu wałków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadzące ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 zł szt). Do tego trzeba doliczyć robociznę.
hmm, możliwe że sie pomyliłem ale max o jakieś 50-70 zł bo robiłem więcej rzeczy za jednym razem. z tego co pamiętam to były cześci valeo, good year i reuvelle (nie pamiętam jak się to pisze). Za cały remont zapłaciłem 1500 zł (to co napisałem + wymiana chłodnicy, paska klinowego , uszczelki na silniku i elektryka)

seba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 06 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: seba » 26 sty 2007, 0:46

"Kubek" pisze:A jaki niby wplyw ma pasek rozrzadu na spalanie ? ze kolega wczesniej pisal ze po wymianie pali tylko 10l ? Tak w ogole to mnie wymiana paska z napinaczami i rolkami razem z robocizna kosztowala 350 zl :D
nie wiem czy rozrząd miał na to wpływ może chłodnica, która była totalnym szrotem, po remoncie pali mi 10 wcześniej dochodziło nawet do 14

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”