Delta 1.8 VVT - wady i zalety silnika

Awatar użytkownika
Suchar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Pionki

Delta 1.8 VVT - wady i zalety silnika

Post autor: Suchar » 25 sty 2007, 13:24

Obrazek
tak wygląda
SUCHAR 696 019 770

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Łukasz » 25 sty 2007, 13:29

Karnister benzyny i spalic go!!!!!!! Najgorsza jednostka fiata jaka widzialem :evil: :evil: :evil: klekot pierdzielony :evil: :evil:
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Nat » 25 sty 2007, 13:45

Oszczędzałes na wariacie to masz klekota :lol: :P


A ta konkretna jednostka taka troche zaniedbana....
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Suchar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Pionki

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Suchar » 25 sty 2007, 13:59

ile za silnik z osprzętem np. 2l 8v na zamiane?
SUCHAR 696 019 770

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Kubek » 25 sty 2007, 14:05

1.8 16V byly fajne w Nouva Delta i 130 KM ale w Dedrach to nic specjalnego bo maja tylko 3 KM wiecej od tych 8V, ale podobno sa mniej awaryjne.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 14:27 przez Kubek, łącznie zmieniany 1 raz.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Suchar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Pionki

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Suchar » 25 sty 2007, 14:22

no to jak 1,8 16V awaryjne czy nie,ile to pali benzoli stan licznika to 89tyś.km więc chyba mało o ile to prawda
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 14:34 przez Suchar, łącznie zmieniany 1 raz.
SUCHAR 696 019 770

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 25 sty 2007, 14:24

Jak ktoś niemiał lub oszczędzał na częściach to niemoże odpowiadać w tej kwestii i piszecie przepraszam ale trochę bzdurne rzeczy przedewszystkim zdjęcie które przedstawiłeś pokazuje silnik 1.8 16v vvt. dysponuje on mocą 131 Km , i jest znany między innymi z Dedry, Nuovej Delty, Lybry,Punto Hgt- w punto niema balansu.
Generalnie świetna charakterystyka silnika -trzeba pamiętać o rozrządzie i nie oszczędzać na wymianie , jeden mankament to wariator dzięki niemu właśnie ma ona zamiast 115Km (tak jak mój egzemplarz) 131Km tak jak napiasałem jest to awaryjny element -dlatego niekupiłem właśnie wersji vvt międzyinnymi . Fiat rozwiazał już ten problem i występuje wariator pozmianowy który niewykazuje już tak dużej awaryjności.
Natomiast róznica między 8 a 16-tką jest tecnicznie bardzo duża tzn. silnik 8 zaworowy to jest baza jeszcze ze starszych modeli Fiata . Natomiast 16v miało miejsce dopiero w tym przypadku od 96 roku wersja 115Km 182A2000 w Fiacie Marea , Bravo Gt. Jak i w dedrze , delcie . Natomiast vvt w Lybrze później Punto Hgt.
Ja oceniam swój silnik pozytywnie i nieprzesiadłbym się na vvt.
Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy niż 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Nat » 25 sty 2007, 14:41

"Patryklancia" pisze:Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy niż 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava
Natomiast ciekawostką, do której dane zebrałem pośród jego uzytkowników jest to, że nie jest ekonomiczniejszy niz 2,0 20V
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 25 sty 2007, 14:44

Wg mnie koszty eksploatacyjne tego silnika są dość wysokie. Mam na mysli rozrząd (paski, rolki od obydwóch pasków, napinacze, wariator) oraz spalanie.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 25 sty 2007, 14:45

"Nat" pisze:
"Patryklancia" pisze:Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy niż 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava
Natomiast ciekawostką, do której dane zebrałem pośród jego uzytkowników jest to, że nie jest ekonomiczniejszy niz 2,0 20V
Sprecyzuj bo niejasne który jest najmniej a który najbardziej paliwożerny : niepewny :
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 25 sty 2007, 14:50

"Petrus" pisze:Wg mnie koszty eksploatacyjne tego silnika są dość wysokie. Mam na mysli rozrząd (paski, rolki od obydwóch pasków, napinacze, wariator) oraz spalanie.
Ale to zależy ile czasu zajmie ci zrobienie 100tyś km według instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80tyś. są tacy którzy robią to w 5 lat a są i tacy co w rok, ale rozrząd w żadnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80zł kompletny :wink: . Tylko że tego akurat niemożna przekładać jako koszty eksploatacyjne ponieważ nie wymienisz rozrządu tak często, reszta filtry , świece są w normalnych cenach ,kable Wn też odpadają a to teżkoszta ponieważ są cewki na świecach bezpośrednio
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Suchar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Pionki

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Suchar » 25 sty 2007, 14:56

co to jest ten wariato i jak go sprawdzić.Oglądana jednostka długo stała ale podobno zrobiony jest rozząd i nowy pasek zapaliła od pierwszego strzału
dalsze foty jednostki

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 15:07 przez Suchar, łącznie zmieniany 1 raz.
SUCHAR 696 019 770

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 25 sty 2007, 15:01

"Patryklancia" pisze:Ale to zależy ile czasu zajmie ci zrobienie 100tyś km według instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80tyś. są tacy którzy robią to w 5 lat a są i tacy co w rok, ale rozrząd w żadnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80zł kompletny :wink: . Tylko że tego akurat niemożna przekładać jako koszty eksploatacyjne ponieważ nie wymienisz rozrządu tak często, reszta filtry , świece są w normalnych cenach ,kable Wn też odpadają a to teżkoszta ponieważ są cewki na świecach bezpośrednio
Masz rację.
Piszę to wszystko, gdyż jestem w szoku, że mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorząd oraz, że silnik może tyle palić mając tylko taką moc i taką pojemność, a jednocześnie będąc silnikiem nowoczesnym. Przelewa się we mnie gorycz, po pozbyciu się AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda :D
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 25 sty 2007, 15:04

"Suchar" pisze:co to jest ten wariato i jak go sprawdzić.Oglądana jednostka długo stała ale podobno zrobiony jest rozząd i nowy pasek zapaliła od pierwszego strzału
Zaraz po uruchomieniu silnika wydobywa się taki klekot, jakby był to silnik JTD. Po kilku sekundach ustaje. Obecnie mam wymieniany wariator, gdyz jest wykończony do cna. Znajomi sądzą, że kupiłem sobie dieselka. Cały czas klepie.
Wariator - zmiennik faz rozrządu.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 25 sty 2007, 15:27

"Petrus" pisze:
"Patryklancia" pisze:Ale to zależy ile czasu zajmie ci zrobienie 100tyś km według instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80tyś. są tacy którzy robią to w 5 lat a są i tacy co w rok, ale rozrząd w żadnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80zł kompletny :wink: . Tylko że tego akurat niemożna przekładać jako koszty eksploatacyjne ponieważ nie wymienisz rozrządu tak często, reszta filtry , świece są w normalnych cenach ,kable Wn też odpadają a to teżkoszta ponieważ są cewki na świecach bezpośrednio
Masz rację.
Piszę to wszystko, gdyż jestem w szoku, że mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorząd oraz, że silnik może tyle palić mając tylko taką moc i taką pojemność, a jednocześnie będąc silnikiem nowoczesnym. Przelewa się we mnie gorycz, po pozbyciu się AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda :D
I tutaj masz odpowiedź Lancia to samochód klasy wyższej dla mnie "najwyższej|" to co inni mają za dopłatami lancia ma w standardzie i nawet ponad. A ceny coniektórej większośći :lol: części no cóż nie jest to samochód dla Ludu jak vw np. ale dzięki temu że marka ma swoją klase to i właściciel sie lepiej czuję :D
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”