Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Odp: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Egon » 05 gru 2009, 10:25

sam u siebie walczyłem z wibracjami u mnie wine ponosiły opony, a psuły sie jedna po drugiej puszczały w nich chyba druty i traciły geometrie po wymainie opon wszystko ok.
krzywa felga (mimo wywazenia) tez może robic wibracje
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

RAF KASPEREK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
Imię: RAF
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: RAF KASPEREK » 18 gru 2011, 13:47

Witam,

ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...

Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.

Odezwę się po wymianie.

BR

argenta67

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: argenta67 » 18 gru 2011, 14:53

RAF KASPEREK pisze:Witam,

ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...

Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.

Odezwę się po wymianie.

BR
Thesis 2007 : zdziwiony : i luzy na przegubie? jaki to ma przebieg?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 18 gru 2011, 16:15

No fajnie, a co koledzy powiedzą na mój przypadek, z którym walczę chyba już 3 lata.

Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.

Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.

Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.

Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.

Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu ;)

Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...

Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Polej » 18 gru 2011, 16:31

Tomzik pisze:No fajnie, a co koledzy powiedzą na mój przypadek, z którym walczę chyba już 3 lata.

Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.

Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.

Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.

Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.

Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu ;)

Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...

Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Tomzik, a wibracje czujesz na kierownicy, czy na całym nadwoziu? Bo wibracje przy przyśpieszaniu to jedno, a skoki przy hamowaniu to drugie. I właśnie w przypadku problemów z hamowaniem może czas przyjrzeć się hamulcom tylnej osi?
Odnośnie wibracji przy przyśpieszaniu, to u mnie,zaraz po zakupie auta wymieniałem łożyska z przodu- właśnie z powodu huczenia+ wibracji przy większych prędkościach na kierownicy-usterka wówczas zniknęła.

Hamulce (tarcze) możesz też sprawdzić na ścieżce diagnostycznej z kanałem, oczywiście za przyzwoleniem diagnosty.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

RAF KASPEREK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
Imię: RAF
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: RAF KASPEREK » 18 gru 2011, 16:43

argenta67 pisze:
RAF KASPEREK pisze:Witam,

ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...

Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.

Odezwę się po wymianie.

BR
Thesis 2007 : zdziwiony : i luzy na przegubie? jaki to ma przebieg?

Spokojnie... nie 'to' tylko jak wspomniałem Lancia Thesis 2.0T 2007 o przebiegu 74k odkupione z garnizonu Policji w Rzymie.

Szukam narazie sklepu z normalnymi cenami pewnie skończy się na AUTOMIXIE

BR

argenta67

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: argenta67 » 18 gru 2011, 17:15

RAF KASPEREK pisze:
argenta67 pisze:
RAF KASPEREK pisze:Witam,

ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...

Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.

Odezwę się po wymianie.

BR
Thesis 2007 : zdziwiony : i luzy na przegubie? jaki to ma przebieg?

Spokojnie... nie 'to' tylko jak wspomniałem Lancia Thesis 2.0T 2007 o przebiegu 74k odkupione z garnizonu Policji w Rzymie.

Szukam narazie sklepu z normalnymi cenami pewnie skończy się na AUTOMIXIE

BR
Coś to nie możliwe 74k i wewnętrzny przegub :ojej:

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 18 gru 2011, 20:09

Polej pisze:Tomzik, a wibracje czujesz na kierownicy, czy na całym nadwoziu? Bo wibracje przy przyśpieszaniu to jedno, a skoki przy hamowaniu to drugie. I właśnie w przypadku problemów z hamowaniem może czas przyjrzeć się hamulcom tylnej osi?
Odnośnie wibracji przy przyśpieszaniu, to u mnie,zaraz po zakupie auta wymieniałem łożyska z przodu- właśnie z powodu huczenia+ wibracji przy większych prędkościach na kierownicy-usterka wówczas zniknęła.

Hamulce (tarcze) możesz też sprawdzić na ścieżce diagnostycznej z kanałem, oczywiście za przyzwoleniem diagnosty.
Właśnie u mnie nie ma żadnych wibracji podczas przyspieszania jako takiego (kiedyś tak miałem i to były przeguby wewnętrzne, ale po wymianie definitywnie zjawisko ustąpiło).

Pojawiają się przy mniej więcej 110-120 i znikają dopiero jak zwolnię do 90-100 i czuć je na kierownicy. Przy hamowaniu jest masakra- kiera lata, wydaje mi się, że przy hamowaniu aż budą telepie... Drgania czuć wyraźnie w przednim prawym rogu.

Faktem jest, że z przodu wymieniałem już z 3 czy 4 razy tarcze z klockami. Z tyłu robiłem to raz. Natomiast nie ruszałem żadnych zacisków, ale mój mechanik twierdzi, że są w porządku (bo też juz nad tym myślałem).

Już 3 lata nie mogę znaleźc odpowiedzi na pytanie co w tajemniczy sposób ciągle krzywi przednią prawą tarczę, niezależnie jakiej firmy ona jest i jakiej firmy klocki założę? Nie mam już zamiaru kupować nowych tarcz co chwilę, po kilku wymienionych kompletach nie wierzę już w to, że to wina słabych tarcz, bo gdyby tak było to psułaby się i lewa i prawa...

Wykluczam tarcze i w ogóle układ hamulcowy, bo drgania są też podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością. Może gdzieś jest jakiś luz w układzie napędowym? Dwumas? Luzy w skrzyni? W sprzęgle? Nie mam zielonego pojęcia...

Ale normalnie jak ktoś mi postawi trafną diagnozę to chyba zostanie nagrodzony jakimś trunkiem ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Piszczyk » 18 gru 2011, 20:39

Tomzik pisze:
Ale normalnie jak ktoś mi postawi trafną diagnozę to chyba zostanie nagrodzony jakimś trunkiem ;)
no to obstawiamy:
prawa piasta ma bicie
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: mikaeltdi » 18 gru 2011, 20:50

Tomzik ...chodzą mi po głowie właśnie zaciski... 8-O skoro po zmianie tarcz na nowe razem z klockami jest ..trochę lepiej ,a po jakimś czasie drganie się nasila i to czujesz po prawicy :roll: ..może nie chodzi równo po prowadnicach (zacisk) moze tłoczek jest przytarty albo się gdzieś krzywo ułożył ...zmieniłeś sporo w zawieszeniu jak nie wszystko ,więc powinno być już Ok ale jeżeli nie to ..zostały zaciski :-? ....przechodziłem już temat ''krzywe tarcze'' ,przegrzane po przetoczeniu na chwilę było ok ale zaraz znów to samo więc zmiana na nowe ...niebo a ziemia ...
Pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 18 gru 2011, 20:55

Piszczyk pisze:no to obstawiamy:
prawa piasta ma bicie
Wymieniona na nową- bez efektu ;)
mikaeltdi pisze:Tomzik ...chodzą mi po głowie właśnie zaciski... skoro po zmianie tarcz na nowe razem z klockami jest ..trochę lepiej ,a po jakimś czasie drganie się nasila i to czujesz po prawicy ..może nie chodzi równo po prowadnicach (zacisk) moze tłoczek jest przytarty albo się gdzieś krzywo ułożył ...zmieniłeś sporo w zawieszeniu jak nie wszystko ,więc powinno być już Ok ale jeżeli nie to ..zostały zaciski ....przechodziłem już temat ''krzywe tarcze'' ,przegrzane po przetoczeniu na chwilę było ok ale zaraz znów to samo więc zmiana na nowe ...niebo a ziemia ...
Tłoczki działają prawidłowo, zostało to sprawdzone przez mojego mechanika. Nic się nie zacina ani nie zaciera, wszystko odbija... No i drgania są także kiedy nie hamuję, wystarczy przekroczyć magiczne 120 ;) Przy hamowaniu tylko się mocno nasilają... Chyba, że też miałeś taki objaw (że drga podczas jazdy ze stałą prędkością, bez dotykania hamulca), to może faktycznie warto by było temat zbadać.

Do tego dokładam na wszelki wypadek info- opony zimowe teraz zaczęły 3. sezon ,kupione jako nowe, GY UG7+, letnie założone w tym roku nówki sztuki Pirelli P Zero Nero, więc nie chińszczyzna, do tego na wiosnę wraz z Pirelkami założone felgi po generalnej odnowie (prostowanie itd), zresztą po zmianie teraz na zimówki dalej to samo, więc koła definitywnie odpadają.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: mikaeltdi » 18 gru 2011, 21:04

Przyszło mi jeszcze do głowy ...felgi ..? masz oryginał ...chodzi mi o wyrobione gniazda śrub ...kombinuję bo jak miałem założone inne felgi i dystanse to obiawy miałem podobne ..musiałem przetoczyć dystanse i wycentrować żeby śruby idealnie leżały i dociągały (po demontażu widać było jak koło -felga pracuje :roll: na piaście )na po tym zabiegu było lepiej tzn właśnie przy prędkościach pow 90 nie było drgań ...przed zabiegiem były i też myślałem że opony ...
Pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 18 gru 2011, 21:12

Felgi są oryginalne (oba komplety).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: volf » 18 gru 2011, 21:21

A te tarcze faktycznie się krzywią? Mierzone to było czujnikiem zegarowym zarówno na nowych jak i "krzywych" tarczach bicie boczne?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 18 gru 2011, 21:26

To jest dobre pytanie, ja tego nie sprawdzałem, a mechanior dawał do przetoczenia.

Ale muszę go spytać o szczegóły. W każdym razie przetoczenie też na chwilę pomagało i nie likwidowało problemu całkowicie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”