husky83 pisze:Moim zdaniem przewagi diesla:
+ moment obrotowy
+ tak na oko jakieś 90% mocy silnika już od 2500rpm i utrzymuje się do wysokich obrotów
+ 'cały' bagażnik
+ zasięg na jednym baku
Przewagi LPG:
+ zdecydowanie niższe koszty tankowania
+ brak dwumasy, DPF i innych dieslowskich wynalazków
+ w razie braku gazu, zawsze można jeszcze dojechać na benzynie
Jakie są wg Was za i przeciw jednemu i drugiemu z tych paliw, co byście wybrali?
-moment obrotowy - nie zgodzę się. Maksimum co najwyżej jest położone niżej. Nowoczesne benzyniaki z turbo charakterystyką kładą klekoty na łopatki
- wysokie obroty w dieslu - jakie wysokie obroty?
+ cały bagażnik - jak najbardziej się zgadzam
+ zasięg - tu też pełna zgoda
+ benzyniak bez dwumasy - już rzadko, chyba, że stare
+ podwójne paliwo - czasem może uratować tyłek
Ja powiem tak - przejechałem pierwsze 20 tysięcy swoim pierwszym klekotem w życiu i wynik konfrontacji wrażeń z jazdy 2,0 Multijet kontra 20VT - diesel jest znokautowany.
Gdyby nie to, że 1,8 w Delcie był tylko z automatem i miał bezpośredni wtrysk, nawet bym nie pomyślał o Multijecie.
Ciężko zdecydować, jeśli chodzi o benzyny to tylko turbo albo większa pojemność, wtedy idzie to jak należy.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205