LPG czy diesel

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: LPG czy diesel

Post autor: FXX » 24 cze 2015, 22:10

Helios pisze:Większość rzeczy została już powiedziana lepiej czy gorzej, ale ciekawi mnie co innego, mianowicie bo wiele się mówi o małym zasięgu auta z LPG (przeważnie ok 300km, przy butli w koło) tak jest i nie da się zaprzeczyć i moje dwie "wątpliwości"
-ile osób faktycznie ZAWSZE tankuje swoje ropniaki i benzyniaki pod korek? z moich obserwacji to 1 na 10 na stacji tankuje full. Reszta po "pindziesiąt" albo po "stówku"
-co do trasy to przy naszych realiach te 300km jedzie się ze 4-5h, także co taki czas nawet wypada zrobić pauzę...

Kij w mrowisko wsadziłem :D
Nie zdarza mi się tankować inaczej niż pod korek (no może poza sytuacją, kiedy zostawiam samochód w domu na dłużej to wlewam "tyle o ile" :P). Nie bawię się w jakieś tankowania za 50-100zł, bo co to da? Tak czy siak, tyle ile będę jeździł tyle paliwa zalać będę musiał, a tak przynajmniej jestem na stacji raz na 1,5 tygodnia, a nie co 3 dni. Nawet mam 90% tankowań w Excelu spisanych jakby ktoś nie wierzył ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: LPG czy diesel

Post autor: Tomzik » 25 cze 2015, 22:58

husky83 pisze:Moim zdaniem przewagi diesla:
+ moment obrotowy
+ tak na oko jakieś 90% mocy silnika już od 2500rpm i utrzymuje się do wysokich obrotów
+ 'cały' bagażnik
+ zasięg na jednym baku

Przewagi LPG:
+ zdecydowanie niższe koszty tankowania
+ brak dwumasy, DPF i innych dieslowskich wynalazków
+ w razie braku gazu, zawsze można jeszcze dojechać na benzynie


Jakie są wg Was za i przeciw jednemu i drugiemu z tych paliw, co byście wybrali?
-moment obrotowy - nie zgodzę się. Maksimum co najwyżej jest położone niżej. Nowoczesne benzyniaki z turbo charakterystyką kładą klekoty na łopatki
- wysokie obroty w dieslu - jakie wysokie obroty? 8-O ;)
+ cały bagażnik - jak najbardziej się zgadzam
+ zasięg - tu też pełna zgoda

+ benzyniak bez dwumasy - już rzadko, chyba, że stare
+ podwójne paliwo - czasem może uratować tyłek ;)

Ja powiem tak - przejechałem pierwsze 20 tysięcy swoim pierwszym klekotem w życiu i wynik konfrontacji wrażeń z jazdy 2,0 Multijet kontra 20VT - diesel jest znokautowany.

Gdyby nie to, że 1,8 w Delcie był tylko z automatem i miał bezpośredni wtrysk, nawet bym nie pomyślał o Multijecie.

Ciężko zdecydować, jeśli chodzi o benzyny to tylko turbo albo większa pojemność, wtedy idzie to jak należy.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG czy diesel

Post autor: Borek » 26 cze 2015, 6:46

W benzynach fajniejsze jest:
- większa pojemność - jeśli ktoś lubi elastyczność,
- turbo - jeśli ktoś lubi wysokie obroty,
- duża pojemność uturbiona - jeśli ktoś ma po prostu wyj....ne :D.

A co do tankowania to przez parę lat takiego "oszczędzania" w Hondzie nauczyłem się, że to właśnie nie ma sensu. Najwyżej wtedy, gdy muszę trochę dolać a akurat jest krucho z kasą to ma sens zalanie baku za banknot... chociaz jak wprowadza te 500zł to "za banknot" zaleje się bak nawet 100l. :P
Drop a gear and disappear!

pääkäyttäjä

Re: LPG czy diesel

Post autor: pääkäyttäjä » 26 cze 2015, 10:23

Jak wprowadza bilet o nominale 500 Zl to po zatankowaniu bedziesz miec radoche, ze cos zostalo :D

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: LPG czy diesel

Post autor: Tomzik » 26 cze 2015, 10:33

O ile nie dostosują cen paliwa do nowego banknotu hehehe
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”