Kappa - centralny zamek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - centralny zamek

Post autor: wujek » 21 sty 2007, 20:21

Witam,
Czasem dodatkowych informacji o tym, który zamek wariuje, dostarcza obserwacja przycisku blokady (tego przy klameczce otwierania).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: DRoszi » 21 sty 2007, 20:54

no wlasnie wydaje mi sie ale nie na 100 % ze wariuje przód od strony kierowcy i co dalej
da sie cos samemu zaradzic

bo czasem pilotem klikam to nic sie nie dzieje tzn. nie reaguje
jutro zmienie baterie ale nie wydaje mi sie zeby to pomoglo
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: Kubek » 21 sty 2007, 21:08

Mi sie tak dzialo i po pewnym czasie wysiadl mi calkowicie centralny zamek w tylnich od pasazera, pojechalem z tym do elektryka i wzial 35zl za to, ale teraz mi cos u kierowcy po prawej stronie znow wariuje.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - centralny zamek

Post autor: wujek » 21 sty 2007, 21:57

Witam,
Gdy, kilka razy, centralny "postuka" to przestaje reagować na sterowanie (pilot, kluczyk). To normalne.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: DRoszi » 21 sty 2007, 22:02

ok super normalka tylko co z tym zrobic da sie to samemu zrobic czy do elektyka
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - centralny zamek

Post autor: wujek » 21 sty 2007, 22:05

Witam,
Trzeba ustalić, który zamek wariuje i go wymienić lub naprawić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: DRoszi » 21 sty 2007, 22:15

ok czyli znowu wydatki ....
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: Kubek » 21 sty 2007, 22:27

One sie chyba nigdy nie koncza, ja co tylko zaoszczedze to laduje w ten samochod, myslalem ze juz bedzie zdrowy i zrobilem w nim wszystko a tu znow tlumik, drazki, moze i bebny z tylu, no i zbieznosc i to sie chyba nigdy nie konczy, potem tez nad centralnym musze pomyslec, a potem pewnie znow cos dojdzie.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - centralny zamek

Post autor: prezesjm » 21 sty 2007, 22:33

Aby upewnić się czy takie działanie powoduje alarm czy zamki trzeba odłączyć alarm. Ja podejrzewam jednak rygle bo niestety TTTM. Układ centralnego w Kappie jest oczywiście trochę nietypowy by nie było za łatwo. Zamknięcie i natychmiatowe otwarcie może powodować awaria tylnych zamków jak i przednich. W obu przypadkach winę ponoszą wadliwie działające mikrowyłączniki zawarte w ryglach. Z tylnych rygli sygnał jest pobierany z mikrowyłączników które sygnalizują niezamknięte drzwi na infocenter a przednie maja dodatkowy mikrowyłącznik który reaguje na przekręcenie kluczyka w zamku. Jeżeli na infocenter mamy poprawną informację o stanie drzwi, tj, wszysko dobrze pokazuje jak mamy niedomknięte drzwi to można przyjąć że problem jest w drzwiach przednich. najprościej wymienić rygle ale jak opisywałem sposób naprawy mikrowyłączników od światła to napisałem który mikrowyłącznik jest od centralnego. Kłopot jest jak mamy uszkodzony silniczek od centralnego w drzwiach przednich to naprawa jest co prawda możliwa ale jest bardzo kłopotliwa. Awaria silnika w drzwiach tylnych skutkuje co prawda nie zamykaniem auta ale nie powoduje "wariowania" zamka.

Anonymous

CENTRALNY ZAMEK KAPPA

Post autor: Anonymous » 20 kwie 2007, 20:35

czesc mam problemik z centralnym zamkiem niedziała wie ktoś może jaka jest przyczyna tego feleru i od czego zacząc szukania awari. ponoc elektryk poprzedniemu włascicielowi odłączył centralny i alarm. styłu mam wiązke porozłączanych kostek .nie wiem co i doczego . gdzie może byc centralka do sterowania zamkiem .moze ma ktoś schemat do ELEKTRYKI kappa 2.4 tds
:cry:

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: ARman » 21 kwie 2007, 22:00

Moze poprostu masz wybrany bezpiecznik, sprawdz. Na konto schematow elektryki mozesz sprobowac z Ftp AleXa ftp://82.135.144.241/Incoming/Manual/Ka ... iai%20pdf/ sciagnij ten Kap_ElectricSchemas.pdf
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - centralny zamek

Post autor: mike_d » 30 kwie 2007, 0:56

Mam ten sam problem z centralnym co Blady, tyle ze u mnie otwieranie dziala a zamykanie raz dziala raz nie. Moze ktos mial juz taki problem i udalo sie go rozwiazac. h e l p :bialaflaga:

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - centralny zamek

Post autor: robert199 » 30 kwie 2007, 11:17

taki problem, ze zamykanie raz dziala a raz nie, to prawdopodobnie brudne albo zuzyte styczniki w zamku sterujacym, sprawdz czy od strony pasazera i od strony kierowcy jest tak samo

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - centralny zamek

Post autor: prezesjm » 30 kwie 2007, 13:31

Panowie sobie poszukają na forum, z postów na temat centralnego zamka w Kappie to można książkę pozbierać. Sam podawałem kiedyś sposób naprawy mikrowyłączników. Jeżeli ktoś nie potrafi naprawić to pozostaje wymiana rygli na nowe.

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Kappa centralny poraz kolejny...

Post autor: o-w-c-a » 10 sie 2007, 19:18

Witam.

Kilka dni temu kupilem Kappe i dzis sie zabralem za rozpracowywanie zamkow.

Czytalem chyba wszystkie posty na ten temat, ale interesujacej odpowiedzi nie znalazlem.

Generalnie glupial po przekreceniu kluczyka i zamykal otwieral az zawieszal - problem mam z centralnym prawych przod i tyl. Jak narazie zabralem sie za tyl i puki co naprawilem oswietlenie (zgodnie z instrukcjami z forum).

Chcialem naprawic tez zamek ale cos mi nie idzie. Generalnie jak zamkne kluczykiem to zamek zamyka (wiec silniczek dziala) - ale w tej fazie glupienia on zamyka i otwiera wszystkie kilka razy - a ten sie nie otwiera.

Rozbebeszylem ten zamek - generalnie duza czesc mechanizmu widze, oraz silnik i przekladnie ale nie moge zrozumiec dlaczego silnik kreci ok w jedna strone a w druga juz niechce.
Opor jaki stawia mechanizm w obydwie strony jest podobny, a nawet krecac zembatkami recznie idzie lekko.

Wykluczylem tez uszkodzenia sterowania zamkiem bo podpialem go do lewych drzwi gdzie zamek dziala ok (otwiera i zamyka w trakcie tego cyklu glupoty), a ten tylko zamknie ale juz nie otworzy.

Silnik przeciez zasilany jest dwoma kablami i tylko polaryzacja jest zmieniana dlatego nie moge zrozumiec dlaczego niechce dzialac w druga strone choc opor ma podobny... (zdaza sie ze sie zatnie ale w obydwu kierunkach).

Ma ktos jakies rady? Bo zabardzo wiele wiecej juz tych plastikow nie moge rozwalac bo za chwile to oski nie beda mialy czego sie trzymac... ;).

Za pomocne info z gory dzieki
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”