Kappa - turbina problem
Kappa - turbina problem
witam serdenie jestem nowy i mam problem z kappa coupoe 2.0 16v turbo.autko spisywalo sie bdb do momentu az cos sie zepsulo i szarpie.objaw jest taki ze turbina nie pracuje jak powinna nie ma mozy i szarpie na ok 3500 -4000obr pomocy
Kappa - turbina problem
czyżby zapieczone łopatki zmiennej geometrii??
skąd ja to znam

skąd ja to znam

Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina 

Kappa - turbina problem
raczej nie bo dzialala bdb i nagle siadla tzn urwal mi sie pasek wielorowkowy i urwala sie lapa od czujnika polozenia walu po wymianie yej lapy turbina nawalila wchodzi na ok 3000 obr i zaczyna szarpac
Kappa - turbina problem
a na postoju co sie dzieje jak dasz 3 tyś??
Lancia Delta 1.6 16v HPE & Lancia Y 1.2 16V
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)
Kappa - turbina problem
Tadziu w tej wersji nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny"tadek125" pisze:czyżby zapieczone łopatki zmiennej geometrii??
skąd ja to znam

Moim zdaniem turbina zaczyna normalnie siadać,ratunek-regeneracja...
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - turbina problem
na postoju wkreca sie do konca az do przerywacza bez problemu tylko pod obciazeniem podcza jazdy ja szarpie i stalo sie to nagle nie bylo rzadnych objawow wczesniej tylko od razu po zerwaniu paska
Kappa - turbina problem
a no chyba ze nie ma
ale pierwsze na mysl mi to przyszło
to samo sie działo na jałowym nic
a przy obciążeniu przerywalo
no to ja juz tutaj nie pomoge
i sorki za zamieszanie
ale pierwsze na mysl mi to przyszło
to samo sie działo na jałowym nic
a przy obciążeniu przerywalo
no to ja juz tutaj nie pomoge
i sorki za zamieszanie
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina 

Kappa - turbina problem
TEZ BYM TAK MYSLAL ALE PRZED ZERWANIEM PASKA BYLO OK I NAGLE PASEK SIE ZERWAL I TURBINA SZARPIE A CZY CZUJNIK POLOZENIA WALU ODGRYWA JAKAS ROLE W PRACY TURBINY TZN CZY ON CZYMS STERUJE ODPOWIEDZIALNYM ZA WLACZANIE SIE TURBINY
Kappa - turbina problem
Sprawdził bym na początek ciśnienie oleju w układzie łożyskowym turbiny turbiny.

Kappa - turbina problem
Z góry mówię że nie jestem fachowcem,ale wydaje mi się że tak na poważnie turbina załącza się dopiero właśnie pod obciążeniem!? Zerwanie paska mogło mieć wpływ jaki czujnik położenia wału,ale o konkrety trzeba zapytać kilku speców z naszego forum:bany,egon,lancia 1969 i kilku innych... 

Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
- MIVOL
- Forumowicz/ka
- Posty: 303
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
Kappa - turbina problem
turbina jest napędzana gazami wydobywającymi się przez kanały wylotowe silnika w skutek spalania, jej praca jest ciągła tzn.łopatki obracają sie adekwatnie do prędkosci spalania, czyli prędkosci obrotowej silnika. Na wolnych obrotach też pracuje, tyle ze nie zmienia to w znaczny sposób ilosci powietrza doprowadzonego do układu dolotowego. Turbina pracuje zały czas,ale faktycznie jest w pełni wykożystywana przy obciążeniu silnika i odpowiedzialny jest za to zaworek bodajże z ang BostDrive do którego podpięte są 3 cienkie gumowe węzyki i kostka (przynajmniej tak to wygląda w mojej dedrze turbo). U mnie na zamkniętym zaworku pompuje 0.6bar a na otwartym juz0.95bar. Ja bym polecał sprawdzic ten zaworek jesli wogóle jest podobnie rozwiązane jak w Dedrze. Wiedza własna z doswiadczenia (które dopiero nabywam
) wiec cos może sie nie zgadzac z prawdą.

Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)
Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)
Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank
Kappa - turbina problem
Tak to jest, że nic nie steruje turbiną (w sensie elektrycznym). Jej obroty (wydajność) zależne są od ilości spalin i samej sprawności turbiny. Dopiero ciśnienie w pewien sposób może być korygowane przez elektrozawór (schemat), lub ograniczane przez zawór obejściowy.
http://img176.imageshack.us/img176/41/zawray4.jpg[/img]
Dlaczego ktoś stwierdził, że to wina turbiny, i co to znaczy "turbina szarpie"? Czujnik położenia wału jest nowy, odległość czoła od koła jest właściwa? Czy pewne jest, że rozrząd się nie przestawił, skoro urwało czujnik to może część rozerwanego paska dostała się w koła rozrządu?
http://img176.imageshack.us/img176/41/zawray4.jpg[/img]
Dlaczego ktoś stwierdził, że to wina turbiny, i co to znaczy "turbina szarpie"? Czujnik położenia wału jest nowy, odległość czoła od koła jest właściwa? Czy pewne jest, że rozrząd się nie przestawił, skoro urwało czujnik to może część rozerwanego paska dostała się w koła rozrządu?