Kappa - turbina problem

Awatar użytkownika
bora2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: kalisz

Kappa - turbina problem

Post autor: bora2 » 04 mar 2008, 20:04

witam serdenie jestem nowy i mam problem z kappa coupoe 2.0 16v turbo.autko spisywalo sie bdb do momentu az cos sie zepsulo i szarpie.objaw jest taki ze turbina nie pracuje jak powinna nie ma mozy i szarpie na ok 3500 -4000obr pomocy

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Kappa - turbina problem

Post autor: tadek125 » 04 mar 2008, 20:22

czyżby zapieczone łopatki zmiennej geometrii??

skąd ja to znam
:)
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
bora2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: kalisz

Kappa - turbina problem

Post autor: bora2 » 04 mar 2008, 20:34

raczej nie bo dzialala bdb i nagle siadla tzn urwal mi sie pasek wielorowkowy i urwala sie lapa od czujnika polozenia walu po wymianie yej lapy turbina nawalila wchodzi na ok 3000 obr i zaczyna szarpac

Awatar użytkownika
Lukasz291
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 19 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Krzecin koło krakowa

Kappa - turbina problem

Post autor: Lukasz291 » 04 mar 2008, 21:05

a na postoju co sie dzieje jak dasz 3 tyś??
Lancia Delta 1.6 16v HPE & Lancia Y 1.2 16V
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - turbina problem

Post autor: pawcio1 » 04 mar 2008, 21:18

"tadek125" pisze:czyżby zapieczone łopatki zmiennej geometrii??

skąd ja to znam
:)
Tadziu w tej wersji nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny :wink:
Moim zdaniem turbina zaczyna normalnie siadać,ratunek-regeneracja...
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
bora2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: kalisz

Kappa - turbina problem

Post autor: bora2 » 04 mar 2008, 21:26

na postoju wkreca sie do konca az do przerywacza bez problemu tylko pod obciazeniem podcza jazdy ja szarpie i stalo sie to nagle nie bylo rzadnych objawow wczesniej tylko od razu po zerwaniu paska

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Kappa - turbina problem

Post autor: tadek125 » 04 mar 2008, 21:36

a no chyba ze nie ma

ale pierwsze na mysl mi to przyszło


to samo sie działo na jałowym nic
a przy obciążeniu przerywalo

no to ja juz tutaj nie pomoge

i sorki za zamieszanie
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
bora2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: kalisz

Kappa - turbina problem

Post autor: bora2 » 04 mar 2008, 21:40

TEZ BYM TAK MYSLAL ALE PRZED ZERWANIEM PASKA BYLO OK I NAGLE PASEK SIE ZERWAL I TURBINA SZARPIE A CZY CZUJNIK POLOZENIA WALU ODGRYWA JAKAS ROLE W PRACY TURBINY TZN CZY ON CZYMS STERUJE ODPOWIEDZIALNYM ZA WLACZANIE SIE TURBINY

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - turbina problem

Post autor: Pepto » 04 mar 2008, 22:09

Sprawdził bym na początek ciśnienie oleju w układzie łożyskowym turbiny turbiny.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - turbina problem

Post autor: pawcio1 » 04 mar 2008, 22:13

Z góry mówię że nie jestem fachowcem,ale wydaje mi się że tak na poważnie turbina załącza się dopiero właśnie pod obciążeniem!? Zerwanie paska mogło mieć wpływ jaki czujnik położenia wału,ale o konkrety trzeba zapytać kilku speców z naszego forum:bany,egon,lancia 1969 i kilku innych... :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
MIVOL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina

Kappa - turbina problem

Post autor: MIVOL » 09 mar 2008, 0:36

turbina jest napędzana gazami wydobywającymi się przez kanały wylotowe silnika w skutek spalania, jej praca jest ciągła tzn.łopatki obracają sie adekwatnie do prędkosci spalania, czyli prędkosci obrotowej silnika. Na wolnych obrotach też pracuje, tyle ze nie zmienia to w znaczny sposób ilosci powietrza doprowadzonego do układu dolotowego. Turbina pracuje zały czas,ale faktycznie jest w pełni wykożystywana przy obciążeniu silnika i odpowiedzialny jest za to zaworek bodajże z ang BostDrive do którego podpięte są 3 cienkie gumowe węzyki i kostka (przynajmniej tak to wygląda w mojej dedrze turbo). U mnie na zamkniętym zaworku pompuje 0.6bar a na otwartym juz0.95bar. Ja bym polecał sprawdzic ten zaworek jesli wogóle jest podobnie rozwiązane jak w Dedrze. Wiedza własna z doswiadczenia (które dopiero nabywam :) ) wiec cos może sie nie zgadzac z prawdą.
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - turbina problem

Post autor: makek » 09 mar 2008, 14:10

Tak to jest, że nic nie steruje turbiną (w sensie elektrycznym). Jej obroty (wydajność) zależne są od ilości spalin i samej sprawności turbiny. Dopiero ciśnienie w pewien sposób może być korygowane przez elektrozawór (schemat), lub ograniczane przez zawór obejściowy.
http://img176.imageshack.us/img176/41/zawray4.jpg[/img]

Dlaczego ktoś stwierdził, że to wina turbiny, i co to znaczy "turbina szarpie"? Czujnik położenia wału jest nowy, odległość czoła od koła jest właściwa? Czy pewne jest, że rozrząd się nie przestawił, skoro urwało czujnik to może część rozerwanego paska dostała się w koła rozrządu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”