Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

kowal1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: pomorze

Lybra 2.0 - piszczący pasek klinowy (chyba)

Post autor: kowal1 » 07 wrz 2008, 14:33

witam. mam lybre na odpalonym silniku na wiekszych obrotach piszczy chyba pasek klinowy co mam robic i czy to jest napewno to przy gazowaniu prosze o instrukcie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

Post autor: solarzmr » 07 wrz 2008, 15:26

Powinieneś napisać coś więcej, np. czy piszczy zawsze, czy tylko na zimnym silniku, albo tylko po wjechaniu w wodę.

Najprościej to poprostu sprawdzić czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Powinien się uginać na około 1-1,5 cm. Jeśli się ugina więcej to może być zbyt luźny i może się ślizgać. Wtedy wystarczy trochę go naciągnąć, nie wiem jak jest w lybrach, ale w większości samochodów luzujesz sruby od alternatora i naciagasz pasek. Zanim bedziesz pasek naciagal, to sprawdz czy nie jest zbyt zuzyty.

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

Post autor: redy19 » 08 wrz 2008, 7:27

wie ktos może, co ile km trzeba wymienić ten wlaśnie pasek napędowy, bo u mnie już zaczyna piszczeć, więc nie wiem, czy należalo by go wymienić czy co zrobić ... ?
redy19
Lybra 1.9 jtd

argenta67

Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

Post autor: argenta67 » 08 wrz 2008, 7:56

Obecnie produkowane paski maja to do siebie, że jeśli się "zestarzeją" to robią się twarde i piszczą, może tez być uszkodzone łożysko jakiegoś elementu pracującego na tym pasku i stawia opór a pasek piszczy. Tak więc trzeba go zdjąć i podjąć decyzje co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

Post autor: bassman » 08 wrz 2008, 9:01

Piszczący pasek to nie przyczyna a skutek:
a). słabo naciągnięty pasek
b). zużyty - rowki zbyt płytkie i stwardniały - Jak Kolega wyżej podpowiada
c). coś stawia zbyt duży opór (jak zauważone wyżej przez Kolegę)
d). zużyta rolka napinająca, która się zacina

Ważne jest aby nie bagatelizować tego problemu, jest to wbrew pozorom dość poważna usterka pociągająca za sobą spore koszty.
Taki piszczący pasek wytwarza dużo wyższą temperaturę na kółkach pasowych owych napędzanych podzespołów, co owocuje dużo szybszym zużyciem łożysk w nich, a nawet zakleszczaniem.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.

Post autor: Dudi » 08 wrz 2008, 9:05

"solarzmr" pisze:Powinieneś napisać coś więcej, np. czy piszczy zawsze, czy tylko na zimnym silniku, albo tylko po wjechaniu w wodę.

Najprościej to poprostu sprawdzić czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Powinien się uginać na około 1-1,5 cm. Jeśli się ugina więcej to może być zbyt luźny i może się ślizgać. Wtedy wystarczy trochę go naciągnąć, nie wiem jak jest w lybrach, ale w większości samochodów luzujesz sruby od alternatora i naciagasz pasek. Zanim bedziesz pasek naciagal, to sprawdz czy nie jest zbyt zuzyty.
Nie wiem jak w silniku 2.0, ale w dieslu 1.9 jest automatyczny napinacz paska, dlatego nic nie kombinowałem z alternatorem (wiem bo ostatnio przerabiałem). Skoro piszczy to albo jest już zużyty, albo zużyty jest napinacz, ewentualnie dodatkowe koło prowadzące. Jeśli masz przebieg w granicach 200tys. i będziesz wymieniał pasek, wymień też napinacz. Koszt nie duży, będziesz pewny, że pasek się np. nie zsunie z któregoś koła (ja miałem taki przypadek).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

kowal1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: pomorze

pasek klinowy

Post autor: kowal1 » 08 wrz 2008, 9:13

dzieiki za podpowiedz a co do tego paska to na zimnym silniku slychac cichy pisk dopiero gdy na trasie sie rozgrzeje to na wolnych obrotach jest cicho a przy wysokich slychac pisk pozdraiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”