Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: pomorze
Lybra 2.0 - piszczący pasek klinowy (chyba)
witam. mam lybre na odpalonym silniku na wiekszych obrotach piszczy chyba pasek klinowy co mam robic i czy to jest napewno to przy gazowaniu prosze o instrukcie pozdrawiam.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
Powinieneś napisać coś więcej, np. czy piszczy zawsze, czy tylko na zimnym silniku, albo tylko po wjechaniu w wodę.
Najprościej to poprostu sprawdzić czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Powinien się uginać na około 1-1,5 cm. Jeśli się ugina więcej to może być zbyt luźny i może się ślizgać. Wtedy wystarczy trochę go naciągnąć, nie wiem jak jest w lybrach, ale w większości samochodów luzujesz sruby od alternatora i naciagasz pasek. Zanim bedziesz pasek naciagal, to sprawdz czy nie jest zbyt zuzyty.
Najprościej to poprostu sprawdzić czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Powinien się uginać na około 1-1,5 cm. Jeśli się ugina więcej to może być zbyt luźny i może się ślizgać. Wtedy wystarczy trochę go naciągnąć, nie wiem jak jest w lybrach, ale w większości samochodów luzujesz sruby od alternatora i naciagasz pasek. Zanim bedziesz pasek naciagal, to sprawdz czy nie jest zbyt zuzyty.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
wie ktos może, co ile km trzeba wymienić ten wlaśnie pasek napędowy, bo u mnie już zaczyna piszczeć, więc nie wiem, czy należalo by go wymienić czy co zrobić ... ?
redy19
Lybra 1.9 jtd
Lybra 1.9 jtd
Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
Obecnie produkowane paski maja to do siebie, że jeśli się "zestarzeją" to robią się twarde i piszczą, może tez być uszkodzone łożysko jakiegoś elementu pracującego na tym pasku i stawia opór a pasek piszczy. Tak więc trzeba go zdjąć i podjąć decyzje co jest przyczyną.
Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
Piszczący pasek to nie przyczyna a skutek:
a). słabo naciągnięty pasek
b). zużyty - rowki zbyt płytkie i stwardniały - Jak Kolega wyżej podpowiada
c). coś stawia zbyt duży opór (jak zauważone wyżej przez Kolegę)
d). zużyta rolka napinająca, która się zacina
Ważne jest aby nie bagatelizować tego problemu, jest to wbrew pozorom dość poważna usterka pociągająca za sobą spore koszty.
Taki piszczący pasek wytwarza dużo wyższą temperaturę na kółkach pasowych owych napędzanych podzespołów, co owocuje dużo szybszym zużyciem łożysk w nich, a nawet zakleszczaniem.
Pozdrawiam.
a). słabo naciągnięty pasek
b). zużyty - rowki zbyt płytkie i stwardniały - Jak Kolega wyżej podpowiada
c). coś stawia zbyt duży opór (jak zauważone wyżej przez Kolegę)
d). zużyta rolka napinająca, która się zacina
Ważne jest aby nie bagatelizować tego problemu, jest to wbrew pozorom dość poważna usterka pociągająca za sobą spore koszty.
Taki piszczący pasek wytwarza dużo wyższą temperaturę na kółkach pasowych owych napędzanych podzespołów, co owocuje dużo szybszym zużyciem łożysk w nich, a nawet zakleszczaniem.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

Pupowóz - Jeep Commander
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - Pasek napędowy od klimy, alternatora, pompy itp.
Nie wiem jak w silniku 2.0, ale w dieslu 1.9 jest automatyczny napinacz paska, dlatego nic nie kombinowałem z alternatorem (wiem bo ostatnio przerabiałem). Skoro piszczy to albo jest już zużyty, albo zużyty jest napinacz, ewentualnie dodatkowe koło prowadzące. Jeśli masz przebieg w granicach 200tys. i będziesz wymieniał pasek, wymień też napinacz. Koszt nie duży, będziesz pewny, że pasek się np. nie zsunie z któregoś koła (ja miałem taki przypadek)."solarzmr" pisze:Powinieneś napisać coś więcej, np. czy piszczy zawsze, czy tylko na zimnym silniku, albo tylko po wjechaniu w wodę.
Najprościej to poprostu sprawdzić czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Powinien się uginać na około 1-1,5 cm. Jeśli się ugina więcej to może być zbyt luźny i może się ślizgać. Wtedy wystarczy trochę go naciągnąć, nie wiem jak jest w lybrach, ale w większości samochodów luzujesz sruby od alternatora i naciagasz pasek. Zanim bedziesz pasek naciagal, to sprawdz czy nie jest zbyt zuzyty.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: pomorze
pasek klinowy
dzieiki za podpowiedz a co do tego paska to na zimnym silniku slychac cichy pisk dopiero gdy na trasie sie rozgrzeje to na wolnych obrotach jest cicho a przy wysokich slychac pisk pozdraiam.