Kappa - silnik bez vis a z vis

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Kappa - silnik bez vis a z vis

Post autor: ronin19 » 12 cze 2009, 20:58

panowie biore sie za swoja kappe jest tam silnik 2.0 20v bez v.i.s moje pytanie brzmi czy moge wsadzic silnik z v.i .s do niej?? jak tak co musze jeszcze zmienic?? co to wogole jest v.i.s ?? jeszcze pytanie o silnik 2.4 oprocz kompa co jeszcze bym musial zmienic?? panowie doradzcie to moja pierwsza lancia no i tak zdeka kuleje .stary silnik wal poszedl wiec zmienic musze.ewentualnie poszukuje takiego silnika 2.0 20 v moze ktos ma?? : yesyes :
Ostatnio zmieniony 21 cze 2009, 23:36 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmiana tematu na zgodny z regułami forum i bez WIELKICH liter !

Awatar użytkownika
Marzena
Klubowiczka wspierająca
Klubowiczka wspierająca
Posty: 998
Rejestracja: 05 wrz 2011, 7:37
Imię: Marzena
Lokalizacja: Lublin

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: Marzena » 12 cze 2009, 21:23

hym, może poszukaj na forum? co to jest VIS, problemy ze zmianą silnika na inny - to wszystko już było. Czemu nie zrobisz szlifu wału? Ale czy zmieniać czy remontować też już było ;) np. :link:


P.S Co to za miejscowość "wypełnij to pole" ?

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: grzole » 12 cze 2009, 22:58

Kolego jak wypełnisz pole wskazane przez Marzenę to dopiero wtedy ( ;) ) powiem Ci, że kompa nie musisz zmieniać. Jest ten sam w obu wersjach pojemnościowych (o ile oba to 20v).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: ronin19 » 13 cze 2009, 10:54

znajdzie sie osoba ktora w skrocie wyjasni mi ta roznice miedzy v.i.s a zwyklym 20v?? juz wiem ze moge 2.4 wlozyc cieszy mnie ten fakt ale dorwac taki silnik ciezka sprawa

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: topcio » 13 cze 2009, 11:07

VIS to zmienna długość kolektora dolotowago zwana "dynamicznym doładowaniem" :link:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: ronin19 » 13 cze 2009, 11:20

PODZIEKOWAŁ a teraz takie pytanie co potrzebne mi zeby wsadzic taki silnik z v.i.s do mojej lanci??

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: topcio » 13 cze 2009, 11:29

potrzebujesz kompletny silnik z VIS , kanał, komplet kluczy, podnośnik itp :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: ronin19 » 13 cze 2009, 11:46

nie no taki laik nie jestem hehe .poprostu nigdy nei styknolem sie z v.i.s .powiedzcie mi co wchodzi w sklad jego??podejrzewam ze to dziala na zasadzi podcisnienia??

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: topcio » 13 cze 2009, 11:52

różnią się kolektorem (VIS jest dużo większy) po prawej stronie jest "siłowniczek" sterujący klapą i jakieś coś elektryczne (już dokładnie nie pamiętam bo z tym silnikiem pożegnałem się już jakiś czas temu) nie wiem czy komp sterujący jest taki sam jak w 145 KM

tak wygląda kolektor VIS- widzisz różnicę ze swoim?
1- siłowniczek
2-wężyk do "czegoś" elektrycznego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: ronin19 » 13 cze 2009, 12:40

widze roznice .to elektryczne to jakis pewnie pompozawor .takie pytanie teraz czy dam rade podlaczyc to u mnie bez wiekszej ingerencji w elektryke???

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: topcio » 13 cze 2009, 13:26

:noco: , a czemu nie remontujesz swojego?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ronin19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: sandomierz

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: ronin19 » 13 cze 2009, 13:47

raz w zyciu robilem kapitalny remont w pierwszym aucie oplu i dzieki ale stwierdzam ze jakosc materiałow jest rozna i szczerze ten opel chodzil lepiej przed remontem niz po normalne ze da sie zrobic na konkretnych czesciach remont no ale to koszt ok 3-4 tys a koszt silnika jakies 1.6 tys do 2 tys .normalne moge kupic szajs ale moge trafic silnik dobry tak ajk pozniej do tego opla

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: db7 » 13 cze 2009, 15:19

topcio1 pisze:różnią się kolektorem (VIS jest dużo większy) po prawej stronie jest "siłowniczek" sterujący klapą i jakieś coś elektryczne (już dokładnie nie pamiętam bo z tym silnikiem pożegnałem się już jakiś czas temu) nie wiem czy komp sterujący jest taki sam jak w 145 KM

tak wygląda kolektor VIS- widzisz różnicę ze swoim?
1- siłowniczek
2-wężyk do "czegoś" elektrycznego
mam pytanie, ponieważ nigdy nie przyglądałem się silnikowi 2.4, bo sam mam 2.0 VIS ale ciekawi mnie ta rura u Ciebie co idzie od przepływomierza do przepustnicy, bo w 2.0 jest taka czarna puszka zwana tłumikiem szmerów czy drgań, czy w 2.4 jest zamiast niej oryginalnie własnie ten przewód co u Ciebie na zdjęciu, czy poprostu pozbyłeś się tego tłumika?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: topcio » 13 cze 2009, 15:30

ta puszka zwana tłumnikiem a wykorzystywana przez silnik jako akumulator powietrza po pierwsze była pęknięta a po drugie przy LPG II gen lubi się tam gromadzić gaz.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Odp: SILNIK W KAPPIE??

Post autor: HERBINEK » 16 cze 2009, 9:08

topcio1 pisze:ta puszka zwana tłumnikiem a wykorzystywana przez silnik jako akumulator powietrza po pierwsze była pęknięta a po drugie przy LPG II gen lubi się tam gromadzić gaz.
Potwierdzam. W mojej poprzedniej kappie miałem gaz 2 generacji i tłumik szumów wymieniałem 3 razy i za kazdym razem wywalało mi zaj.....ą dziure :) ale auto przy niej paliło 10 l w trybie mieszanym gazu a teraz mam pełną sekwencje i nie moge zejsc po nizej 12 :P zauważyłem tez ze kiedy wyjmuje tłumik szumów i daje na krótko to silnik chodzi głośniej jak sie otwozy maske i w jakis dziwny sposób drastycznie spada jego moc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”