Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
witam wszystkich
mam pytanie, czy slaby lub w jakis sposob uszkodzony akumulator, (dziala ale nie tak jak powinien)
ma wplyw na prace silnika (2.4 benzyna)??
bo gdzies slyszalem ze jak jest za slaby prad z aku. ,to moga zle dzialac czujniki roznego rodzaju lub tez komputer... przez co moze nierowno chodzic...
jest w tym choc troche prawdy??
mam pytanie, czy slaby lub w jakis sposob uszkodzony akumulator, (dziala ale nie tak jak powinien)
ma wplyw na prace silnika (2.4 benzyna)??
bo gdzies slyszalem ze jak jest za slaby prad z aku. ,to moga zle dzialac czujniki roznego rodzaju lub tez komputer... przez co moze nierowno chodzic...
jest w tym choc troche prawdy??
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: stan akumulatora a praca silnika??
Mi w Kappie świrowały wskaźniki i autko nie chciało zapalić.Po wymianie aku jak ręką odjął 

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Odp: Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
hmmm
tak myslalem
wiec mam tez drugie pytanie:
jaki powinien byc aku do silnika 2,4 benzyna
chodzi mi o pojemnosc, teraz mam 62Ah i mam wrazenie ze jakby troche za malo dla tego silnika...
gdzies wyczytalem ze do samochodow z duza iloscia elektroniki i z duzym silniekiem powinny byc zakladane moce aku rzedu 72, 74 Ah...
na forum znalazlem zestawienie aku ale tylko do diesli... (mam nadzieje ze dobrze napisalem
)
tak myslalem

wiec mam tez drugie pytanie:
jaki powinien byc aku do silnika 2,4 benzyna
chodzi mi o pojemnosc, teraz mam 62Ah i mam wrazenie ze jakby troche za malo dla tego silnika...
gdzies wyczytalem ze do samochodow z duza iloscia elektroniki i z duzym silniekiem powinny byc zakladane moce aku rzedu 72, 74 Ah...
na forum znalazlem zestawienie aku ale tylko do diesli... (mam nadzieje ze dobrze napisalem

Odp: Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
Witam
Według instrukcji do Kappy 2.4 benzyna 60 Ah, ale ja w swojej 2.0 zamontowałem 74 Ah i śmiga bez problemu. Musisz zwrócić tylko uwagę na wymiary akumulatora bo ja musiałem lekko powiększyć podstawę żeby akurat ten ktury dostałem tam zmieścić
Pozdrawiam
Według instrukcji do Kappy 2.4 benzyna 60 Ah, ale ja w swojej 2.0 zamontowałem 74 Ah i śmiga bez problemu. Musisz zwrócić tylko uwagę na wymiary akumulatora bo ja musiałem lekko powiększyć podstawę żeby akurat ten ktury dostałem tam zmieścić

Pozdrawiam
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2744
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Odp: Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
W 2.0 powinien być 60Ah. Znaczy to ze 74 Ah akumulator może być niedoładowywany przez Twój alternator 

Odp: Kappa - stan akumulatora a praca silnika benzynowego
Nie stwierdziłem żeby mi niedoładowywało akumulatora , jest na nim takie oczko stwierdzające stan naładowania akumulatora i praktycznie zawsze jest zielone (chyba że auto postoi ze 3 tygodnie).
Poza tym według istrukcji do diesla powinien być 70Ah a alternator w obydwóch silnikach daje 120A (według instrukcji od kappy). Pomijam już fakt że akumulator dostałem za darmo a darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, gdybym miał sam kupować to raczej ze względu na cenę bym takiego dużego nie brał.
Poza tym według istrukcji do diesla powinien być 70Ah a alternator w obydwóch silnikach daje 120A (według instrukcji od kappy). Pomijam już fakt że akumulator dostałem za darmo a darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, gdybym miał sam kupować to raczej ze względu na cenę bym takiego dużego nie brał.
Odp: stan akumulatora a praca silnika??
Przy wymianie poruszyłeś klemy poprawiając styk i wszystko było ok, jeśli aku już tak słabe i nie chce zapalić to i wskaźniki warują.stabraf pisze:Mi w Kappie świrowały wskaźniki i autko nie chciało zapalić.Po wymianie aku jak ręką odjął
Odp: stan akumulatora a praca silnika??
To prawda. Ja miałem stare i zniszczone klemy i dlatego miałem słabe połączenie z aku. Działy się naprawdę dziwne rzeczy na desce rozdzielczej.argenta67 pisze:Przy wymianie poruszyłeś klemy poprawiając styk i wszystko było ok, jeśli aku już tak słabe i nie chce zapalić to i wskaźniki warują.stabraf pisze:Mi w Kappie świrowały wskaźniki i autko nie chciało zapalić.Po wymianie aku jak ręką odjął
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: stan akumulatora a praca silnika??
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to czyszczenie złącz aku i wymiana klem.Nie pomogło więc wymieniłem aku na nowy.Panowie z mierniczkiem pomierzyli sprawność aku i się dziwili że udawało się w ogóle czsem zapalićargenta67 pisze:Przy wymianie poruszyłeś klemy poprawiając styk i wszystko było ok, jeśli aku już tak słabe i nie chce zapalić to i wskaźniki warują.stabraf pisze:Mi w Kappie świrowały wskaźniki i autko nie chciało zapalić.Po wymianie aku jak ręką odjął

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)