Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnętrza

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnętrza

Post autor: Polej » 21 mar 2011, 16:29

Witam serdecznie.
Próbowałem wpisywać w wyszukiwarkę różne frazy, ale nie udało mi się znaleźć pasującego tematu :roll: Jestem niemal pewien, że gdzieś tu kiedyś czytałem o tym, którędy przeciągnąć kabel z komory silnika ( z okolicy akumulatora na przykład) do wnętrza pojazdu ( okolice kierownicy), ale nie mogę tego w tej chwili znaleźć.

Zatem może ktoś ma najlepiej sprawdzony pomysł?
Zakupiłem światła do jazdy dziennej, stąd mój problem (wiem wiem, esteci będą marudzić, mi też to się w 100procentach nie podoba, ale stawiam na bezpieczeństwo w nocy, póki mam dobrze świecące żarówki i reflektory i oszczędność paliwa, alternatora, rozrusznika, żarówek itd. Myślę, że uda się mi to estetycznie umieścić, efekty umieszczę potem na forum, bo chyba nikt tu takiej przeróbki nie zamieszcza).
Jeśli ktoś może podpowiedzieć, lub nawet pokazać na jakimś zdjęciu- byłoby super.
I jeszcze jedna rzecz przy okazji..ktoś doradzi w którym miejscu wpiąć się do świateł pozycyjnych i "plusa stacyjki"?

Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi z sensem :-P :-P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: Polej » 21 mar 2011, 20:19

Oj, nie wstydźcie się :-P :-P
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: marceli » 22 mar 2011, 16:41

Też się przymierzam do zabiegu Kappa+ dzienne światła więc jak coś info będzie cenne i dla mnie.
Jak kolega zdziała pierwszy fotorelacja wskazana.
Ja osobiście chyba bardziej jednak jestem za nie diodowymi tylko tymi na żar. H6W.Są takie z Helli.

PS. tak sobie myślę że może pod machą się gdzieś znajdzie plusa "po stacyjce"???Coby nie taszczyć go ze środka.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: Lukasz_TG » 22 mar 2011, 17:27

Przecież w kappie z tego co mi wiadomo postojowe są pod stacyjką, więc oba przewody można podłączyć pod postojówke tak będzie najprościej.

Przy okazji mam pytanie czysto prawne, mianowicie czy takie LED po włączeniu mijania mogą nadal świecić czy powinny gasnąć?

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: marceli » 22 mar 2011, 17:30

Lukasz_TG pisze:Przy okazji mam pytanie czysto prawne, mianowicie czy takie LED po włączeniu mijania mogą nadal świecić czy powinny gasnąć?
Mają zgasnąć.

Widać czasem takie połączenie na drodze ,że mijania + dzienne ale to niezgodne z przepisami.

Co do postojówek i plusa w Kappie....hmmm no właśnie,czyżbyś miał rację?Byłoby prościej.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: wega » 22 mar 2011, 17:59

Ja bym pogłówkował wykorzystując instalację z halogenów.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: Lukasz_TG » 22 mar 2011, 18:14

wega pisze:Ja bym pogłówkował wykorzystując instalację z halogenów.
Nie ma sensu

Można natomiast zastosować przekaźnik przełączający wtedy po włączeniu mijania ledy zgasną
:link:
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: Polej » 22 mar 2011, 21:51

Światła zamontowane.
Za propozycje, niestety "po obiedzie" dziękuję.Niektóre są sprzeczne z ustawą, więc radzę doczytać, jakie są wymagania. Wczoraj przeczytałem cały dział techniczny, dział tuningu i dział manuali i się zawiodłem, bo mnóstwo tam tych samych w kółko wałkowanych tematów, a niewiele poza tym. :roll: Nie zauważyłem też efektów tworzenia nowej bazy w dziale technicznym z uwagi na modele :roll: Szkoda.

Odnośnie montażu świateł, to rzecz jest dość pracochłonna i straszna dłubanina, jeśli się to robi pierwszy raz. Za drugim zeszło by mi to 1/3 czasu ( a zeszło ok 7 godzin, a w tym czasie też naprawiłem włącznik parkingowych świateł pozycyjnych bez kluczyka), bo pominąłbym proces myślenia, jak to zrobić, żeby było najlepiej.
Myślę, że się udało. Ustawodawca będzie zadowolony, bo zamontowany zestaw spełnia w pełni wymagania i wygląda to moim zdaniem dobrze. Również satysfakcjonuje mnie to, jak świeci. W przyszłości zamontuję dodatkowy wyłącznik dodatkowy, żeby mieć wpływ na wymaganą przez : cenzura : ustawodawcę automatykę.

Rozważałem zestaw na żarówkach H6W, ale po pierwsze- zużywa 2,5x więcej energii od tego zestawu, dobry zestaw np. Hella jest drogi ( do tego doliczyć trzeba moduł włączania- u siebie mam wbudowany), a po trzecie- nie znalazłem sposobu na wkomponowanie tam świateł w kształcie elipsy, które są jednak bardzo duże i nie pasują kształtem do reszty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa- którędy przeciągnąć kabel z komory silnika do wnę

Post autor: marceli » 28 kwie 2012, 12:27

Kolego Polej skąd pobrałeś +12V po stacyjce, jest tam gdzieś blisko w komorze silnika??

PS.Można by zmienić tytuł wątku na bardziej odpowiedni dotyczący świateł dziennych.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: Polej » 28 kwie 2012, 14:04

+12V wziąłem z głównego przełącznika świateł pozycyjnych/mijania po lewej stronie kierownicy- chciałem mieć możliwość zrobienia wyłącznika tych świateł "po drodze", czyli włączają się i wyłączają automatycznie (jak przewiduje ustawa:P) , ale mogę je też całkowicie odciąć.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: marceli » 30 kwie 2012, 16:11

Zastanawiam się nad dziennymi z Philipsa, cena troszkę większa choć porównując droższe nie markowe ledy dzienne nie jest to zbyt duża różnica.
Tym bardziej ,że w Philipsach nie trzeba szukać +po zapłonie, wystarczy + aku. i pozycyjne.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: Praptax » 08 lip 2012, 11:00

Witam

Właśnie się zastanawiam nad takimi światłami. mam pytanie dotyczące rozstawu między lampami, czy udało Ci się zachować ustawowy odstęp 600mm ? Czy trzeba będzie instalować okrągłe ledy?
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: Polej » 08 lip 2012, 11:48

Praptax pisze:Witam

Właśnie się zastanawiam nad takimi światłami. mam pytanie dotyczące rozstawu między lampami, czy udało Ci się zachować ustawowy odstęp 600mm ? Czy trzeba będzie instalować okrągłe ledy?
Wszystkie wymagane ustawą odległości zostały zachowane, rozstaw także :) Gdybym był zmuszony montować do Kappy okrągłe to nie montowałbym wcale- kompletnie by się "gryzły" z nadwoziem.
Pozdrawiam
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: marceli » 31 sie 2012, 0:18

Dołączam do grona Kappa+dzienne :) jest ok,na krótkich dystansach aku tak nie cierpi nie doładowany.
Poza tym info widoczny w środku w dzień : yesyes :
dzienne kappa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - którędy przeciągnąć kabel z kom. silnika do wnęt

Post autor: volf » 31 sie 2012, 21:58

Polej pisze:
Wszystkie wymagane ustawą odległości zostały zachowane, rozstaw także :) Gdybym był zmuszony montować do Kappy okrągłe to nie montowałbym wcale- kompletnie by się "gryzły" z nadwoziem.
Pozdrawiam
To ciekawe. Jak w takim razie ma się zapis w rozporządzeniu
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniej- sza niż 600 mm
Jakim cudem przy takim montażu macie nie więcej niż 400mm od bocznego obrysu :?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”