Ferrari 275 GTB pierwszy raz można było zobaczyć w 1964 roku na Paryskim Salonie Samochodowym jako następcę modelu 250 GT Berlinetta Lusso.
Ferrari opracowało wiele wspaniałych i technologicznie zaawansowanych konstrukcji aut sportowych a to pozwoliło aby znaleźć drogę do stworzenia
modelu 275 GTB. To pierwszw Ferrari z niezależnym zawieszeniem z tyłu i napędem transaxle (skrzynia z tyłu) w celu uzyskania idealnego rozkładu
masy pojazdu na przednią i tylną oś. Oznaczenie modelu "275" to nic innego jak pojemność jednego cylindra pomnożona przez ich ilość (275 x 12 = 3300 cc).
Nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarinę a auto wykazuje podobieństwo do legendarnego modelu Ferrari 250 GTO. Produkcja odbywała się w dwóch
firmach, Pininfarina oraz Scaglietti. Pierwsza seria 275 GTB zwana "short nose" produkowana była do 1964 roku a od 1965 "long nose' w której
zmieniono przednie "usta", zderzaki, tylną szybę i deskę rozdzielczą.
Dane techniczne
Silnik: silnik V12 cztery wałki rozrządu umieszczone w głowicy
Pojemność skokowa: 3285 cc.
Moc: 300 bhp. (DIN) przy 8000 obr / min.
Max moment obrotowy: 320 Nm przy 6050 obr / min
Zasilanie: 6 podwójnych gaźników Weber (dcn 40/9)
Max prędkości: 265 km / h (166 mph)
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 6,2 sekundy
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, manual (transaxle)
Waga: 1100 kilogramów
Produkcja: 330 egzemplarzy
Via ClassiCarGarage.com