Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Codee

Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 08 paź 2012, 21:43

Witam

Mam ostatnimi czasu akcje z Lyberką.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy - diagnoza moja to albo zawór ciśnienia pompy CR albo pompa paliwa w baku.
Jednak mam pytanie czy zawór uszkodzony może powodować w jakiś sposób małe ciśnienie podawane przez pompkę z baku?
Małe tzn do 10 bar.
Oczywiście błąd z P0191 itd.

Albo inaczej. Możliwa jest taka sytuacja że zawór się otwiera, ciśnienie nie rośnie bo paliwo się wraca do baku, auto nie odpala przestaje kręcić rozrusznikiem ale nie przekręcam do całkowitego wyłączenia klucza, odpinam wężyk z filtra paliwa którym idzie paliwo z baku, a tu nic nie leci. Jakieś pomysły?
Z tego co pamiętam napięcie na owym zaworze jak auto pracuje jest 1,3 V a jak mam ten beret i nie mogę odpalić to 0,518 V.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: brygadzista1 » 08 paź 2012, 21:55

Jak odłączysz przewód od paliwa i przekręcisz kluczyk to powinno dawać paliwo. I to dość mocno bo ja w ten sposób opróżniam bak aut na części z resztek paliwa.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 09 paź 2012, 5:06

ok wiec tak powiedzmy się dzieje jak przekręcę pierwszy raz, zaczynam kręcić, i po nieudanym odpaleniu nie wyłączając całkowicie kluczykiem, odpinam wężyk a tu echo - nic nie leci

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: sel » 09 paź 2012, 6:32

Normalna sytuacja, gdy silnika nie uda się uruchomić lub gaśnie, komputer odcina zasilanie pompy w zbiorniku po ustalonym czasie. Musiałbyś sprawdzić czy podaje paliwo podczas kręcenia silnikiem.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Ramzes_II » 09 paź 2012, 6:40

Codee pisze:Witam

Mam ostatnimi czasu akcje z Lyberką.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy - diagnoza moja to albo zawór ciśnienia pompy CR albo pompa paliwa w baku.
Jednak mam pytanie czy zawór uszkodzony może powodować w jakiś sposób małe ciśnienie podawane przez pompkę z baku?
Małe tzn do 10 bar.
Oczywiście błąd z P0191 itd.

Albo inaczej. Możliwa jest taka sytuacja że zawór się otwiera, ciśnienie nie rośnie bo paliwo się wraca do baku, auto nie odpala przestaje kręcić rozrusznikiem ale nie przekręcam do całkowitego wyłączenia klucza, odpinam wężyk z filtra paliwa którym idzie paliwo z baku, a tu nic nie leci. Jakieś pomysły?
Z tego co pamiętam napięcie na owym zaworze jak auto pracuje jest 1,3 V a jak mam ten beret i nie mogę odpalić to 0,518 V.

pozdrawiam
Co Ty za farmazony opowiadasz że pompa w baku daje za niskie ciśnienie do 10 barów ?
Pompa w zbiorniku pompuje 2,5-3 bary!!! Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.

Zawór regulacyjny w pompie CR nie ma wpływu na pracę pompy w zbiorniku.
Jesli paliwo nie jest podawane przez pompę w zbiorniku, to i nie będzie sprężane w pompie CR. Bo niby co ma sprężyć.

Sprawdź pompę w zbiorniku i jesli stwierdzisz jej usterkę - wymień.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 09 paź 2012, 14:52

Kurcze no faktycznie głupoty popisałem ale to z pośpiechu....

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Moglaj » 10 paź 2012, 0:01

U mnie czasem tez gasnie ale tylko jak mam mało paliwa,i tez mysle że to pompa w zbiorniku albo moze jakis syf w zbiorniku.(np. ostatnio jeszcze nie świecił łysy ale jechałem po wybojach szybko ) .

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 10 paź 2012, 5:24

co do syfu to jak wyciągnąłem pompę paliwa to były tam takie plastikowe płatki największy 1,5 cm X 2,5 cm -5 sztuk różnej wielkości jakby od czegoś się to oderwało ale niczego nie brakowało co jest najlepsze - może komuś kiedyś coś to baku wleciało - sam nie wiem. Dziś potestuje wyciągnę zawór na pompie CR i jak jego poczyszczenie pomoże to będzie wiadomo co i jak.

pozdrawiam

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 12 paź 2012, 19:52

dziś miałem kilka beretów i zawsze to samo w wykresie tzn.

Fuel Pressure Regulator % jak przed uruchomieniem otwarty na 40 to nie odpala, jak kręci rozrusznik i spadnie to auto odpala.

Jadę na 5 biegu powiedzmy 120 km/h nagle gaz w podłogę Fuel Pressure Regulator % na 80 i kontrolka silnika po czym auto gaśnie

Więc czyżby to owy regulator na pompie?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Ramzes_II » 13 paź 2012, 19:45

Codee pisze:dziś miałem kilka beretów i zawsze to samo w wykresie tzn.

Fuel Pressure Regulator % jak przed uruchomieniem otwarty na 40 to nie odpala, jak kręci rozrusznik i spadnie to auto odpala.

Jadę na 5 biegu powiedzmy 120 km/h nagle gaz w podłogę Fuel Pressure Regulator % na 80 i kontrolka silnika po czym auto gaśnie

Więc czyżby to owy regulator na pompie?
Nie wiem jaką wersją robiłes log, ale u mnie FES 2.5, FES 3.6, jak i Multiscan 1.0 tego nie otwiera.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 13 paź 2012, 22:51

Fiat ecuscan używam i mi to otwiera Office Excel

pozdr

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Ramzes_II » 14 paź 2012, 8:38

Codee pisze:Fiat ecuscan używam i mi to otwiera Office Excel

pozdr
No którą dokładnie wersję FES masz ?
Office Excel ? Brawo dla oglądających cyferki w kolumnach. To bym musiał chyba być księgowym by tak analizować logi...

To się importuje do FES-a i masz wszystko jak logowałeś na ekranie.
Tak jak dajesz Export File, to poźniej robisz Import File i masz w FES log.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Codee

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Codee » 20 paź 2012, 20:38

Dobra no to teraz rozwiązanie zagadki:

Przyczyną był zawór/regulator na pompie o numerach seryjnych 0 281 002 488

KUPIONY TU ZA NAJLEPSZE PIENIĄDZE

A więc przy wyświetlaniu błędy fuel rail pressure P0191 radzę od razu patrzeć jak zachowuje się ten zaworek. U mnie czas obserwacji wynosił ponad rok bo nie byłem go pewien aż klekł na amen i wydałem pieniądze na właściwy element.

Po za tym zaobserwowałem że auto lepiej przyśpiesza i nie kopci dymkiem jak wcześniej.

pozdrawiam i nie życzę nikomu tego problemu

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: Ramzes_II » 20 paź 2012, 21:00

Codee pisze:Dobra no to teraz rozwiązanie zagadki:

Przyczyną był zawór/regulator na pompie o numerach seryjnych 0 281 002 488

KUPIONY TU ZA NAJLEPSZE PIENIĄDZE

A więc przy wyświetlaniu błędy fuel rail pressure P0191 radzę od razu patrzeć jak zachowuje się ten zaworek. U mnie czas obserwacji wynosił ponad rok bo nie byłem go pewien aż klekł na amen i wydałem pieniądze na właściwy element.

Po za tym zaobserwowałem że auto lepiej przyśpiesza i nie kopci dymkiem jak wcześniej.

pozdrawiam i nie życzę nikomu tego problemu
Wiesz, zeby tylko tylko takie problemy były.
A patrząc juz na załączony przez Ciebie log - było pewne ze zawór w pompie CR wymaga interwencji. Zacinał się po prostu. Dlatego najpierw robi się logi z auta, a później wymienia popsute części :)
Nigdy odwrotnie :) bo wymieni się pół auta, a problem pozostanie :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku

Post autor: aro » 21 paź 2012, 17:48

Ramzes_II pisze: Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”