Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Witam
Mam ostatnimi czasu akcje z Lyberką.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy - diagnoza moja to albo zawór ciśnienia pompy CR albo pompa paliwa w baku.
Jednak mam pytanie czy zawór uszkodzony może powodować w jakiś sposób małe ciśnienie podawane przez pompkę z baku?
Małe tzn do 10 bar.
Oczywiście błąd z P0191 itd.
Albo inaczej. Możliwa jest taka sytuacja że zawór się otwiera, ciśnienie nie rośnie bo paliwo się wraca do baku, auto nie odpala przestaje kręcić rozrusznikiem ale nie przekręcam do całkowitego wyłączenia klucza, odpinam wężyk z filtra paliwa którym idzie paliwo z baku, a tu nic nie leci. Jakieś pomysły?
Z tego co pamiętam napięcie na owym zaworze jak auto pracuje jest 1,3 V a jak mam ten beret i nie mogę odpalić to 0,518 V.
pozdrawiam
Mam ostatnimi czasu akcje z Lyberką.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy - diagnoza moja to albo zawór ciśnienia pompy CR albo pompa paliwa w baku.
Jednak mam pytanie czy zawór uszkodzony może powodować w jakiś sposób małe ciśnienie podawane przez pompkę z baku?
Małe tzn do 10 bar.
Oczywiście błąd z P0191 itd.
Albo inaczej. Możliwa jest taka sytuacja że zawór się otwiera, ciśnienie nie rośnie bo paliwo się wraca do baku, auto nie odpala przestaje kręcić rozrusznikiem ale nie przekręcam do całkowitego wyłączenia klucza, odpinam wężyk z filtra paliwa którym idzie paliwo z baku, a tu nic nie leci. Jakieś pomysły?
Z tego co pamiętam napięcie na owym zaworze jak auto pracuje jest 1,3 V a jak mam ten beret i nie mogę odpalić to 0,518 V.
pozdrawiam
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Jak odłączysz przewód od paliwa i przekręcisz kluczyk to powinno dawać paliwo. I to dość mocno bo ja w ten sposób opróżniam bak aut na części z resztek paliwa.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
ok wiec tak powiedzmy się dzieje jak przekręcę pierwszy raz, zaczynam kręcić, i po nieudanym odpaleniu nie wyłączając całkowicie kluczykiem, odpinam wężyk a tu echo - nic nie leci
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Normalna sytuacja, gdy silnika nie uda się uruchomić lub gaśnie, komputer odcina zasilanie pompy w zbiorniku po ustalonym czasie. Musiałbyś sprawdzić czy podaje paliwo podczas kręcenia silnikiem.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Co Ty za farmazony opowiadasz że pompa w baku daje za niskie ciśnienie do 10 barów ?Codee pisze:Witam
Mam ostatnimi czasu akcje z Lyberką.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy - diagnoza moja to albo zawór ciśnienia pompy CR albo pompa paliwa w baku.
Jednak mam pytanie czy zawór uszkodzony może powodować w jakiś sposób małe ciśnienie podawane przez pompkę z baku?
Małe tzn do 10 bar.
Oczywiście błąd z P0191 itd.
Albo inaczej. Możliwa jest taka sytuacja że zawór się otwiera, ciśnienie nie rośnie bo paliwo się wraca do baku, auto nie odpala przestaje kręcić rozrusznikiem ale nie przekręcam do całkowitego wyłączenia klucza, odpinam wężyk z filtra paliwa którym idzie paliwo z baku, a tu nic nie leci. Jakieś pomysły?
Z tego co pamiętam napięcie na owym zaworze jak auto pracuje jest 1,3 V a jak mam ten beret i nie mogę odpalić to 0,518 V.
pozdrawiam
Pompa w zbiorniku pompuje 2,5-3 bary!!! Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Zawór regulacyjny w pompie CR nie ma wpływu na pracę pompy w zbiorniku.
Jesli paliwo nie jest podawane przez pompę w zbiorniku, to i nie będzie sprężane w pompie CR. Bo niby co ma sprężyć.
Sprawdź pompę w zbiorniku i jesli stwierdzisz jej usterkę - wymień.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Kurcze no faktycznie głupoty popisałem ale to z pośpiechu....
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
U mnie czasem tez gasnie ale tylko jak mam mało paliwa,i tez mysle że to pompa w zbiorniku albo moze jakis syf w zbiorniku.(np. ostatnio jeszcze nie świecił łysy ale jechałem po wybojach szybko ) .
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
co do syfu to jak wyciągnąłem pompę paliwa to były tam takie plastikowe płatki największy 1,5 cm X 2,5 cm -5 sztuk różnej wielkości jakby od czegoś się to oderwało ale niczego nie brakowało co jest najlepsze - może komuś kiedyś coś to baku wleciało - sam nie wiem. Dziś potestuje wyciągnę zawór na pompie CR i jak jego poczyszczenie pomoże to będzie wiadomo co i jak.
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
dziś miałem kilka beretów i zawsze to samo w wykresie tzn.
Fuel Pressure Regulator % jak przed uruchomieniem otwarty na 40 to nie odpala, jak kręci rozrusznik i spadnie to auto odpala.
Jadę na 5 biegu powiedzmy 120 km/h nagle gaz w podłogę Fuel Pressure Regulator % na 80 i kontrolka silnika po czym auto gaśnie
Więc czyżby to owy regulator na pompie?
Fuel Pressure Regulator % jak przed uruchomieniem otwarty na 40 to nie odpala, jak kręci rozrusznik i spadnie to auto odpala.
Jadę na 5 biegu powiedzmy 120 km/h nagle gaz w podłogę Fuel Pressure Regulator % na 80 i kontrolka silnika po czym auto gaśnie
Więc czyżby to owy regulator na pompie?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Nie wiem jaką wersją robiłes log, ale u mnie FES 2.5, FES 3.6, jak i Multiscan 1.0 tego nie otwiera.Codee pisze:dziś miałem kilka beretów i zawsze to samo w wykresie tzn.
Fuel Pressure Regulator % jak przed uruchomieniem otwarty na 40 to nie odpala, jak kręci rozrusznik i spadnie to auto odpala.
Jadę na 5 biegu powiedzmy 120 km/h nagle gaz w podłogę Fuel Pressure Regulator % na 80 i kontrolka silnika po czym auto gaśnie
Więc czyżby to owy regulator na pompie?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Fiat ecuscan używam i mi to otwiera Office Excel
pozdr
pozdr
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
No którą dokładnie wersję FES masz ?Codee pisze:Fiat ecuscan używam i mi to otwiera Office Excel
pozdr
Office Excel ? Brawo dla oglądających cyferki w kolumnach. To bym musiał chyba być księgowym by tak analizować logi...
To się importuje do FES-a i masz wszystko jak logowałeś na ekranie.
Tak jak dajesz Export File, to poźniej robisz Import File i masz w FES log.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Dobra no to teraz rozwiązanie zagadki:
Przyczyną był zawór/regulator na pompie o numerach seryjnych 0 281 002 488
KUPIONY TU ZA NAJLEPSZE PIENIĄDZE
A więc przy wyświetlaniu błędy fuel rail pressure P0191 radzę od razu patrzeć jak zachowuje się ten zaworek. U mnie czas obserwacji wynosił ponad rok bo nie byłem go pewien aż klekł na amen i wydałem pieniądze na właściwy element.
Po za tym zaobserwowałem że auto lepiej przyśpiesza i nie kopci dymkiem jak wcześniej.
pozdrawiam i nie życzę nikomu tego problemu
Przyczyną był zawór/regulator na pompie o numerach seryjnych 0 281 002 488
KUPIONY TU ZA NAJLEPSZE PIENIĄDZE
A więc przy wyświetlaniu błędy fuel rail pressure P0191 radzę od razu patrzeć jak zachowuje się ten zaworek. U mnie czas obserwacji wynosił ponad rok bo nie byłem go pewien aż klekł na amen i wydałem pieniądze na właściwy element.
Po za tym zaobserwowałem że auto lepiej przyśpiesza i nie kopci dymkiem jak wcześniej.
pozdrawiam i nie życzę nikomu tego problemu
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Wiesz, zeby tylko tylko takie problemy były.Codee pisze:Dobra no to teraz rozwiązanie zagadki:
Przyczyną był zawór/regulator na pompie o numerach seryjnych 0 281 002 488
KUPIONY TU ZA NAJLEPSZE PIENIĄDZE
A więc przy wyświetlaniu błędy fuel rail pressure P0191 radzę od razu patrzeć jak zachowuje się ten zaworek. U mnie czas obserwacji wynosił ponad rok bo nie byłem go pewien aż klekł na amen i wydałem pieniądze na właściwy element.
Po za tym zaobserwowałem że auto lepiej przyśpiesza i nie kopci dymkiem jak wcześniej.
pozdrawiam i nie życzę nikomu tego problemu
A patrząc juz na załączony przez Ciebie log - było pewne ze zawór w pompie CR wymaga interwencji. Zacinał się po prostu. Dlatego najpierw robi się logi z auta, a później wymienia popsute części

Nigdy odwrotnie


Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?Ramzes_II pisze: Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.