Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 25 paź 2013, 19:59

Witam wszystkich serdecznie.
Od tygodnia jestem szczęśliwym ( przynajmniej na razie) właścicielem ślicznotki :)
No ale szczęście zwykle trwa krótko więc od razu przejdę do problemów, jakie ujawniły się :)

1). Kopcenie:
Przy mocnym wciśnięciu gazu (dynamicznym przyspieszaniu) puszcza czarnego dużego bąka... Na wolnych obrotach i przy delikatnym przyspieszaniu jest w miarę ok...

2). Wysokie spalanie.
Przejechałem już w ciągu tego tygodnia grubo ponad 200km- wiem że może to niewiele żeby sprawdzić spalanie ale... ale na 20 litrach nie przejeżdżam nawet 200km.... (wskazanie komputera- spalanie 7,5l... faktyczne- ponad 10 litrów ) cykl mocno mieszany. Dla porównania- przed Lancią miałem Nissana Primerę p12 z silnikiem 1.9 dCi (tak tak, tym od renault) - przy takiej samej jeździe (na tych samych trasach) spalanie było na poziomie 7,8l....

3). Brak mocy...
I dalej porównuję do Nissana... Nissan był cięższy a silnik o podobnej mocy, ale to była petarda w porównaniu do Lybry... Pytanko- czy w jtd turbina włącza się dopiero przy 2200 obr/min? Bo dopiero od takich obrotów wyczuwalnie ciągnie... w nissanie ciągnął od 1800...

4). Żarzy się kontrolka od wody w filtrze paliwa (żarzy, nie świeci) - filtr paliwa wymieniłem dwa dni temu = bez zmian

5). Temp. płynu chłodzącego utrzymuje się na poziomie 1/4 skali- czyli mało (nigdy nie doszło do 90st) - ale to już wiem z forum- termostat do wymiany- zajmę się tym w przyszłym tygodniu.

No.. to na tyle, wybaczcie, że Lancię porównuję do Nissana - ale jest to jakiś punkt odniesienia, szczególnie że przesiadłem się na Lybrę nie tylko ze względu na piękny środek i styl, ale również ze względu na znacznie lepsze opinie silnika jtd w stosunku do dCi....
Aha- jeszcze przebiegi - Lancia ma 145000km (sprawdzone), Nissan miał 190tys(też sprawdzone)

Jeśli chodzi o ogólny stan silnika w Lancii- nic nie stuka, nic nie wibruje, pracuje równomiernie, żadnych podejrzanych werbalnych efektów. Zero wycieków jakichkolwiek płynów ustrojowych itd itp...tylko (a może aż) to co powyżej.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 jtd 2002r brak mocy, kopci, wysokie spalanie

Post autor: bronx » 25 paź 2013, 20:18

ad:
1. egr do zaslepienia/ wylaczenie bledu w cf3
2. sprawdzenie przepływki/filtr powietrza/ wtryski na przelew.
3. j/w + zrobienie logów one odpowiedzą na powyższe problemy.
4.zwarcie we wtyczce czujnika w filtrze (?)

Jesli dojedziesz do Gliwic lub Rybnika moge ci zrobic logi i egr-a.
A jeśli auto bedzie za słabe może zdecydujesz sie na moda (oczywiście po naprawie uszkodzeń)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 jtd 2002r brak mocy, kopci, wysokie spalanie

Post autor: FXX » 25 paź 2013, 20:43

Pierwsze 3 punkty wskazują na jakąś nieszczelność w układzie dolotowym - to tak na początek.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 jtd 2002r brak mocy, kopci, wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 25 paź 2013, 21:40

bronx pisze:ad:

Jesli dojedziesz do Gliwic lub Rybnika moge ci zrobic logi i egr-a.
Bardzo chętnie!!! Odezwę się na priv'a początkiem listopada i jeśli propozycja będzie dalej aktualna - z wielką chęcią skorzystam.

I jeszcze tak:

- wtyczka od czujnika wody- sprawdziłem ją dokładnie podczas wymiany filtra- i poza tym, że poprzedni magik założył ją odwrotnie (da się....) przez co jest "troszkę" zdewastowana- raczej nie powoduje zwarcia. Poza tym po odłączeniu od czujnika kontrolka gaśnie, po ponownym wpięciu wtyczki znowu się żarzy... Uszkodzony czujnik? Mogę to tymczasowo olać i zająć się pozostałymi problemami?

- zastanawiam się jeszcze nad tym spalaniem- jak to możliwe że wskazanie komp. tak bardzo różni się od rzeczywistego spalania? Na jakiej zasadzie komp mierzy spalanie?

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 26 paź 2013, 16:42

I po sobotnim grzebaniu znaleziona pierwsza usterka (pewnie nie wyeliminuje wszystkie objawy, ale może choć trochę się poprawi).

Więc tak- rura między IC a turbo była składana z kilku przypadkowych kawałków, popękana (wręcz dziurawa). Chwilowo poratowałem to nieszczęście taśmą samo wulkanizującą, zamontowałem porządne opaski i trzyma się, w przyszłym tygodniu kupuję nową. Trochę mnie martwi dość duża ilość oleju w tej rurze (nie żeby się lało- ale była w środku wyraźnie wilgotna (bez skojarzeń!!!), a w okolicach dziur było mokro.

Pozostaje EGR.... i może będzie ok.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 26 paź 2013, 20:10

Sprawdzałeś szczelność tego patentu podczas pracy silnika, czy ciśnienie nie idzie w las?
Jeździłeś już z tym? poprawiło się? nie kopci już tak mocno?

EGR trzeba programowo wyłączyć, bo będzie sypać błędem, a w ostateczności łapać tryb awaryjny.
Trochę oleju na ściankach zawsze się będzie tam osadzać, ale nie powinno być tego dużo. Osobiście również w ten przebieg ciężko mi uwierzyć.
Co do kontrolki wody w filtrze, to moja się zapala kiedy jej się podoba. Na początku się jej nieco obawiałem, ale jak się zaświeciła przy odpaleniu bezpośrednio po wymianie filtra to ją olałem (w starym filtrze nie było wody mimo, że też się zapalała).

BTW. teraz zauważyłem, że kolega z Jaworza k. Bielska-Białej, swoją Bellę właśnie tam kupowałem ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: ESSOX » 26 paź 2013, 20:33

Co do zużycia paliwa, nie patrz na wskazania na wyświetlaczu. Faktyczne zużycie obliczysz po zatankowaniu do pełna.
Lybra SW 2,4JTD

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: egon. » 26 paź 2013, 22:10

W CF3 nie trzeba wyłączać EGR komputerowo, wystarczy go zaslepic.
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 26 paź 2013, 22:15

A co zrobisz z błędem w ECU ? :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 27 paź 2013, 6:27

FXX pisze:Sprawdzałeś szczelność tego patentu podczas pracy silnika, czy ciśnienie nie idzie w las?
Jeździłeś już z tym? poprawiło się? nie kopci już tak mocno?
Jestem po testach i d...- niestety nie jest szczelny- piszczy potwornie, ale na pewno jest lepiej niż było - nie ma dziury.... jak najszybciej kupuję nowy.
EGR trzeba programowo wyłączyć, bo będzie sypać błędem, a w ostateczności łapać tryb awaryjny.
Wiem :D
Trochę oleju na ściankach zawsze się będzie tam osadzać, ale nie powinno być tego dużo.
- tak właśnie jest
Osobiście również w ten przebieg ciężko mi uwierzyć.
Najważniejsze że jest prawdziwy :D
BTW. teraz zauważyłem, że kolega z Jaworza k. Bielska-Białej, swoją Bellę właśnie tam kupowałem ;)
:D :D :D

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 27 paź 2013, 11:09

Jaroslaw82 pisze:Jestem po testach i d...- niestety nie jest szczelny- piszczy potwornie, ale na pewno jest lepiej niż było - nie ma dziury.... jak najszybciej kupuję nowy.
Zatem, jak najszybciej kup nowy (bądź używany) ten przewód i wymień. Całkiem możliwe, że to sporo rozwiąże z Twoich problemów. Dodatkowo sprawdź całą resztę dolotu bardzo dokładnie.
Po wymianie tej rury, nawet jak będzie lepiej - tak jak pisał kolega bronx, do zrobienia logi i zaślepienie EGRu.
Jaroslaw82 pisze:
FXX pisze:Trochę oleju na ściankach zawsze się będzie tam osadzać, ale nie powinno być tego dużo.
- tak właśnie jest
Jak już będziesz rozbierał dolot przy IC to sprawdź również czy tam się nie nagromadziło różnego syfu z olejem włącznie (w sensie w IC). Z tego co mi wiadomo, to osad na ściankach dolotu w tym silniku nie jest rzeczą dziwną. Jeżeli u Ciebie tak jest, to sprawdzaj stan oleju na bieżąco, nie powinno go ubywać.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 27 paź 2013, 13:59

FXX pisze: Po wymianie tej rury, nawet jak będzie lepiej - tak jak pisał kolega bronx, do zrobienia logi i zaślepienie EGRu.

Teraz pytanko co do EGRu- faktycznie zaślepiać czy próbować reanimować? Podobno są środki do czyszczenia EGRu- czy EGR w naszych autkach jest sterowany elektrycznie, czy na podciśnienie?

Czy jak w IC będzie sporo oleju- martwić się? Na chwilę obecną kontrolować olej czy może już trzeba myśleć o jakimś remoncie turbo?

I jeszcze jedno pytanko- gdzie można znaleźć schemat całego układu dolotowego? (od wlotu po kolektor)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 27 paź 2013, 14:28

Jaroslaw82 pisze:Teraz pytanko co do EGRu- faktycznie zaślepiać czy próbować reanimować? Podobno są środki do czyszczenia EGRu- czy EGR w naszych autkach jest sterowany elektrycznie, czy na podciśnienie?
Masz silnik 115KM CF3 i tam EGR jest sterowany elektrycznie. Próbować reanimować zawsze możesz, jednakże na 90% jeśli Ci się to uda, to za jakiś czas problem się pojawi znowu. Jednakże, najpierw sprawdziłbym za pomocą kabla czy ECU podaje błąd p0404 dot. właśnie sterowania zaworem.
Najszybsze i najlepsze wyjście (zwłaszcza dla silnika) to zaślepienie dziadostwa.
Jaroslaw82 pisze:Czy jak w IC będzie sporo oleju- martwić się? Na chwilę obecną kontrolować olej czy może już trzeba myśleć o jakimś remoncie turbo?
Jeżeli w przewodach nie było go dużo to w IC też nie powinno być jakaś duża ilość. Jeśli jednak będzie to prawdopodobnie turbinka już go przepuszcza i za jakiś czas może domagać się regeneracji.
Jaroslaw82 pisze:I jeszcze jedno pytanko- gdzie można znaleźć schemat całego układu dolotowego? (od wlotu po kolektor)
Tu z pomocą przyjdzie Ci ePER
:link:

Twój silnik ma oznaczenie M3.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 27 paź 2013, 18:09

FXX pisze: Masz silnik 115KM CF3 i tam EGR jest sterowany elektrycznie.
Twój silnik ma oznaczenie M3.
Jesteś pewny? W dowodzie rejestracyjnym mam 81KW czyli 110KM ....

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 27 paź 2013, 18:17

Jeżeli masz Lybrę z 2002 roku (i jest to rok produkcji, a nie pierwszej rejestracji jak to często bywa przy samochodach z Niemiec) to powinieneś mieć 115KM, bo on był montowany od połowy 2001 roku.
Podaj numer VIN to sprawdzimy dokładnie w ePER.

W każdym razie to niewiele zmienia, bo 110KM to też CF3 i w stosunku do wersji 115KM jest to samo - ten sam dolot, to samo sterowanie EGR.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”