Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Róbta co chceta ;)
blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: blejku » 19 kwie 2018, 0:09

Czy ktoś się orientuje czy pomiędzy silnikama 2.4 20v Pb z kappy 97r a silnikiem Stilo z 2003 oprocz oczywistych różnic takich jak plastikowa pokrywa wałków i elektroniczna przepustnica,inaczej rozmieszczony osprzęt są jakieś istotne różnice?

Z silnika który miałem do K nic jednak nie będzie bo wał krzywy :-) blok przytarty, tłok przytarty :-) więc szukam silnika..
W chwili kryzysu myślałem o JTD ale nie.. nie ma opcji : yesyes :
Jest silnik ze Stilo 2.4 tylko nie wiem czy taki z 2003 roku podejdzie. Teoretycznie powinien ale wole zapytać
Wszystkie graty z 2.4 mam.. a nawet więcej : yesyes :
Skrzynie biegów mam power drive z 2.4

Co ze skrzynią?
Co z łapami od silnika? Da sie je podmienić
podejdzie kolektor dolotowy z przepustnicą na linke i VIS`em?

Z góry dzięki za pomoc.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: kond243 » 19 kwie 2018, 2:27

Wszystko pasuje. Słupek jest sam. Zakladasz osprzęt z Kappy łącznie z twoją pokrywą zaworów i kolektorami ssącym i wydechowym. Osprzęt stilo inny. Czujnik wału będzie miał inną wtyczkę. Czujniki spalania stukowego są inne. Stilo jak i Thesis 2.4 i 20vt ma dwupinowe bez kabla. Kappa ma trzy piny z kablem. Mocowane tak samo na jedną śrubę m8. Stilo może mieć dwumas więc sztywny zamach z Kappy. Przerabiałem ten temat u siebie w Thesis. Słupek i turbo jest z Kappy 20vt reszta z Thesis. Wszystko plug&play. Stilo będzie miało plastikowy kolektor. Generalnie sam słupek silnika jest ten sam. Czyli odkręcić przekręcić odpalić i jeździć. Mocowania silnika są takie same. Łapy inne stilo ma osprzęt przed silnikiem a Kappa za silnikiem. Wszystko pasuje. Ogólnie wszystkie R5 są plug&play jeśli chodzi o mocowania. Skrzynia też pasuje z Kappy.Silnik 2.4 20v jest w Thesis Kappie i Stilo.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

samul2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: samul2 » 19 kwie 2018, 8:45

W głowicy stilo brak jest otworu na słynny,czerwony czujnik temp do zegarów i włączania wentylatora.Kappa 97 takowy czujnik jeszcze posiada. Nie jest to jednak problem, ja wywierciłem i nagwintowałem. Gwint M18 o ile dobrze pamiętam. Pod podstawą kompresora klimy trzy otwory w bloku po śrubach będziesz musiał natomiast zaślepić, bo wyleci olej. Po zamianie wszystkich łap i wsporników jest wszystko P&P.
Multipla 1,9/16V M-Jet 6-speed 200KM/398Nm + Lancia K 2,4/20V + K SW 2,4/20V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: blejku » 19 kwie 2018, 9:36

Bardzo dziękuje informacje. Same konkrety i to mi właśnie było potrzebne do szczęścia :-)

Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: kond243 » 19 kwie 2018, 15:08

Termostat ze stilo ma miejsce na ten czujnik. Ewentualnie z kappy termostat po 99r i tam masz dwa czujniki. Bez problemu wkręcasz czerwony i działa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: Krawiec1 » 19 kwie 2018, 18:19

koło wałka wydechowego trzeba zmienić. stilo ma 4 przerwy, a kappa 1.
zamach inny
miska inna
kolektory inne
łapy silnika inne
brak miejsca w głowicy na czujnik temp

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: blejku » 23 kwie 2018, 17:43

Miskę , kolektory, łapy, zamachy itd wszystko mam.
Czujnik położenia wałka wydechowego razem z kołem jest.. chociaż nie wiedziałem że są inne.

Ale rozumiem że nic się nie zmieniło w możliwości przełożenia aż tak od początku wątku? :-) :-) bo silnik już kupiłem
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 579
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

Post autor: MobiDoktorGSM » 06 cze 2018, 21:24

Daj znać czy szczęśliwie poskładałeś ;)
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”