Nuova Delta - układ kierowniczy
Nuova Delta - układ kierowniczy
Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - układ kierowniczy
ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
Nuova Delta - układ kierowniczy
aham... bo wlasnie dopiero dzis to zauwazyłem bo jechalem w trase i była idealna 2 pasmówka nic na drodze i niestety wiecej sie bałem jechac bo nie wiem co to moze byc. Amorki, poduszki i łozyska z przodu nowe, rozrząd cały nowy, jedynie co to wiem ze mechanik powiedział ze klocki niedługo trzeba wymienić. Co prawda zauwazyłem ze opony przednei sa bardziej starte od strony zewnetrznej, myslalem ze to pewnie dla tego ze z przodu prawie wcale nie było amortyzatorów i na kazdej dziurze koło odbijalo i sie bardziej zuzywało"Orsya" pisze:ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
Ostatnio zmieniony 20 paź 2006, 21:18 przez Snooki, łącznie zmieniany 1 raz.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - układ kierowniczy
pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??
w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!"Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?




Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??
hehe"mustafi" pisze:w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!"Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
![]()
![]()


Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - układ kierowniczy
Posłuchaj Radka i najpierw sprawdż opony."Orsya" pisze:pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
Strang Delta 1,9td


Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??
Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca..."Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Nuova Delta - układ kierowniczy
Sprawdzony sposób: zamienić koła przednie z tylnymi. Przy okazji wyważania trzeba sprawdzić czy nie ma "bicia" felga/opona, wystarczy niewielkie i będzie czuć drgania na kierownicy.
Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??
Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14. Wlasnie nei jestem do końca pewien czy to jest wina źle wywazonych kół, bo być moze coś z drazkami ?"schab" pisze: Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca...
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
felgi sa proste"ori" pisze: a felgi masz proste ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??
Mnie nie chodziło o strony , tylko o osie !"Snooki" pisze:Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14.
Ale dlaczego pytam ? - Miałem kiedyś założone na przedniej osi opony niskoprofilowe ( 185 / 55 ) , z tyłu o normalnej wysokości ( 185 / 65 ) . Niewielka różnica w wysokości kół była , ale nawet fajnie to wyglądało . Natomiast w trakcie jazdy z prędkością właśnie ~145 km/h zachodziło dziwne zjawisko : przez auto przechodziła narastająca fala drgań , zanikała , po czym znów narastała . Przy wyższych , ani niższych prędkościach nic takiego się nie działo . Koła były wyważone . Zjawisko znikło i nigdy więcej nie powróciło po zmianie opon na takiej samej wysokości .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Nuova Delta - układ kierowniczy
No właśnie dziwna sprawa z tym drganiem kierownicy, ponieważ miałem i mam ten sam przypadek po wyżej 140 km/h kierownica mi drgała, ale co jest w tym dziwnego, że nie zawsze!!! Jadąc na wczasy po pięknych francuskich południowych autostradach raz mi się trzęsła, to znowu po jakimś czasie wszystko ok i to przy 150, 160 km/h i tak na przemian. Dodam, że auto w trasie było non stop 18 godzin. Do prędkości 140 cały czas wzorowo bez drgań!!! Teraz nie mam tego problemu bo nie rozpędzam się tak po polskich drogach
, a jak mi się już uda rozpedzić to i tak częsie mi się CAŁA fura na dziurach
!!!


Nuova Delta - układ kierowniczy
masz 50% że to źle wyważone koła - mi zaczynało bić na kierownicę (a potem na tył pojazdu) od ok. 120-130 km. Tyle że z tym wyważaniem jest różnie - w jednym zakładzie tak mi wyważyli że na drugi dzień musiałem pojechać do innego bo było jeszcze gorzej - ale potem jak ręką odjął - cisza i spokój i szum opon 

Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT