Nuova Delta - układ kierowniczy

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Snooki » 20 paź 2006, 20:12

Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Orsya » 20 paź 2006, 20:24

ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Snooki » 20 paź 2006, 21:08

"Orsya" pisze:ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
aham... bo wlasnie dopiero dzis to zauwazyłem bo jechalem w trase i była idealna 2 pasmówka nic na drodze i niestety wiecej sie bałem jechac bo nie wiem co to moze byc. Amorki, poduszki i łozyska z przodu nowe, rozrząd cały nowy, jedynie co to wiem ze mechanik powiedział ze klocki niedługo trzeba wymienić. Co prawda zauwazyłem ze opony przednei sa bardziej starte od strony zewnetrznej, myslalem ze to pewnie dla tego ze z przodu prawie wcale nie było amortyzatorów i na kazdej dziurze koło odbijalo i sie bardziej zuzywało
Ostatnio zmieniony 20 paź 2006, 21:18 przez Snooki, łącznie zmieniany 1 raz.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Orsya » 20 paź 2006, 21:12

pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??

Post autor: mustafi » 21 paź 2006, 18:00

"Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!
:D :D :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??

Post autor: Snooki » 21 paź 2006, 21:23

"mustafi" pisze:
"Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!
:D :D :D
hehe :D ... nie no na serio pytam :)
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: strang » 21 paź 2006, 22:11

"Orsya" pisze:pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
Posłuchaj Radka i najpierw sprawdż opony.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??

Post autor: schab » 22 paź 2006, 13:44

"Snooki" pisze:Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca...
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: makek » 22 paź 2006, 17:46

Sprawdzony sposób: zamienić koła przednie z tylnymi. Przy okazji wyważania trzeba sprawdzić czy nie ma "bicia" felga/opona, wystarczy niewielkie i będzie czuć drgania na kierownicy.

Anonymous

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Anonymous » 22 paź 2006, 19:53

a felgi masz proste ?

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??

Post autor: Snooki » 23 paź 2006, 13:17

"schab" pisze: Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca...
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14. Wlasnie nei jestem do końca pewien czy to jest wina źle wywazonych kół, bo być moze coś z drazkami ?
"ori" pisze: a felgi masz proste ?
felgi sa proste
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Nuova Delta - problem przy 140km/h, nie wiem jaki ??

Post autor: schab » 23 paź 2006, 13:34

"Snooki" pisze:Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14.
Mnie nie chodziło o strony , tylko o osie !
Ale dlaczego pytam ? - Miałem kiedyś założone na przedniej osi opony niskoprofilowe ( 185 / 55 ) , z tyłu o normalnej wysokości ( 185 / 65 ) . Niewielka różnica w wysokości kół była , ale nawet fajnie to wyglądało . Natomiast w trakcie jazdy z prędkością właśnie ~145 km/h zachodziło dziwne zjawisko : przez auto przechodziła narastająca fala drgań , zanikała , po czym znów narastała . Przy wyższych , ani niższych prędkościach nic takiego się nie działo . Koła były wyważone . Zjawisko znikło i nigdy więcej nie powróciło po zmianie opon na takiej samej wysokości .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Anonymous

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: Anonymous » 24 paź 2006, 19:53

No właśnie dziwna sprawa z tym drganiem kierownicy, ponieważ miałem i mam ten sam przypadek po wyżej 140 km/h kierownica mi drgała, ale co jest w tym dziwnego, że nie zawsze!!! Jadąc na wczasy po pięknych francuskich południowych autostradach raz mi się trzęsła, to znowu po jakimś czasie wszystko ok i to przy 150, 160 km/h i tak na przemian. Dodam, że auto w trasie było non stop 18 godzin. Do prędkości 140 cały czas wzorowo bez drgań!!! Teraz nie mam tego problemu bo nie rozpędzam się tak po polskich drogach :wink: , a jak mi się już uda rozpedzić to i tak częsie mi się CAŁA fura na dziurach :D !!!

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - układ kierowniczy

Post autor: pew » 25 paź 2006, 9:43

masz 50% że to źle wyważone koła - mi zaczynało bić na kierownicę (a potem na tył pojazdu) od ok. 120-130 km. Tyle że z tym wyważaniem jest różnie - w jednym zakładzie tak mi wyważyli że na drugi dzień musiałem pojechać do innego bo było jeszcze gorzej - ale potem jak ręką odjął - cisza i spokój i szum opon :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”