Post
autor: grzesiekj23 » 08 lip 2019, 0:19
Z klimą bez zmierzenia ciśnień to takie wróżenie z fusów, chociaż to dość prosta instalacja. Wentylator uruchamia się ok. 10s po załączeniu klimy? Jak nie, naprawić wiatrak, jak tak, to sprawdzić napięcie na sprzęgle kompresora. Jak jest napięcie -zregenerować kompresor, jak nie ma, zostaje sprawdzenie ciśnień roboczych. Jak jest ok, wymienić czujnik ciśnienia przy grodzi pod szybą. Jak ciśnienie świruje, to już serwis.
Mógłbyś jeszcze napisać w jakich okolicznościach się to dzieje. Jaka temp. na zewnątrz.
Ja np. mam po naprawie klimy która bardzo długo nie chodziła tak, że kiedy na wyświetlaczu temp. na zewnątrz to 39st i więcej to klima raz chłodzi, raz nie. Wróciłem do w serwisu, wszystko szczelne, czynnik jest, padło na czujnik. Już nawet zamówiłem - całe 60zł, ale zacząłem ryć fora citroenów i peugeotów i okazało się, że to objaw przeładowania czynnika. Poniżej 38st. wszystko śmiga pięknie, powyżej powstaje za wysokie ciśnienie i klimą się wyłącza. Niby nabili zgodnie z tabelą, trochę powyżej 600g, ale u mnie wymieniłem skraplacz i myślę, że to tu jest problem Zamiennik może mieć troszkę inną objętość, a sądząc po temperaturach przy których się to dzieje, jest naprawdę niewiele przeholowane. Muszę jechać do serwisu żeby odciagneli trochę i wtedy się okaże na 100% co jest grane.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach

Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
