Nuova Delta - filtr stozkowy

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: hf » 27 lis 2006, 17:28

czy warto zalozyc tzw stozek jakie korzysci a jakie konsekwencje tej modernizacji ???

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Młody » 27 lis 2006, 17:38

Stożek będzie zaczynał działać na wysokich obrotach..!
Lepiej wkładkę sportową...! 8)
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Łukasz » 27 lis 2006, 17:52

To wszystko zalezy jakie beda robione modyfikacje. Jesli tylko filtr i jakis tam przelotowy tlumik- to nie mam sensu pakowac kasy. Zeby filtr stozkowy spelnial swoja funkcje musi byc odowiednio dobrany do danego motoru. Cala dlugosc dolotu musi byc skalkulowana i dobrana pod kontem przyrostow na hamowni(za kazdym razem). Bardzo czesto bywa rowniez, ze zamiast przybyc ps-w ubywa ich. Kolejna wada stosowania F.S. jest przyspieszone zuzycie przeplywomierza powietrza a jak wiadomo nie jest to tania zabawka.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: DeviLL » 27 lis 2006, 17:57

Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika , jednak przy nizszych obrotach zanim turbo zacznie ladowac jest fajnie :twisted: Polecam stozki pipercrossa (gabkowe) oraz k&n

Anonymous

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Anonymous » 27 lis 2006, 20:07

"DeviLL" pisze:Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze względu na dużo większą przepustowość,
nie tylko wirnika turbiny ale i całego silnika..

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Młody » 27 lis 2006, 21:11

No to pozostaje wkładka... 8)
Chyba że chcesz fajny wygląd w zepsutym mechanizmie... :x
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Kubek » 27 lis 2006, 21:41

Stozek polecam do samochodu z instalacja gazowa i bez przeplywomierza, a zalety to zwiekszone nieco przyspieszenie, fajny dzwiek rpzy dodawaniu gazu i zuzycie paliwa z 2 litry wieksze :D :D: D: :D :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: TADEO » 27 lis 2006, 23:15

mam na sprzedaz stozek orginalny K&N jak ktos chetny mozemy sie dogadac ma jakby leciutko siateczke urwana ale to nic mu nie przeszkadza.
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Neronq » 28 lis 2006, 0:32

W normalnym aucie raczej to nie pomaga, chyba, ze idzie za tym spore pasmo zmian , jedynie co wplywa to na ESTETYKE.
Wiem to od znajomych ktorzy tym handluja ....
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Czerwik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

jak zamontoać

Post autor: Czerwik » 17 gru 2006, 13:31

mam problem tz miałem jak kupiłem lancie to nie miała kontrolera i silniczka krokowego zamiast tego miała tylko register na ewekt nie trzeba było długo czekac cofneło gaz i rozwaliło obudowe filtra jakoś go posklejałem ale wraz z wibracjami peka za uzwywana obudowe powedzili mi 180 zeta wiec zastanawiam sie nad stozkiem ale nie wiem czy znajde odpowiednie elementy mocujace. czy ktos wie gdzie mozna o cos takiego zapytac (chodzi mi o mocowanie do przepływomierza i rure z kolankiem do filtra) oczywiscie chodzi mi o lancie delte II 1.6 8v
LANCIA_RULEZ

Anonymous

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Anonymous » 11 sty 2007, 21:42

"Adolf" pisze:
"DeviLL" pisze:Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze względu na dużo większą przepustowość,
nie tylko wirnika turbiny ale i całego silnika..
No mocno przesadzasz . Stozek nie ma wpływu na zużycie silnika :D
Na jego moc ma wpływ również bardzo nieiwelki. Zależnie od dobrego umieszczenia (musi łapać zimne powietrze) moze dać kilka (2-3) KM więcej.

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Neronq » 11 sty 2007, 22:15

"Yanosik" pisze:
"Adolf" pisze:
"DeviLL" pisze:Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze względu na dużo większą przepustowość,
nie tylko wirnika turbiny ale i całego silnika..
No mocno przesadzasz . Stozek nie ma wpływu na zużycie silnika :D
Na jego moc ma wpływ również bardzo nieiwelki. Zależnie od dobrego umieszczenia (musi łapać zimne powietrze) moze dać kilka (2-3) KM więcej.
Wiekszy przeplyw powietrza = mniej dokladne filtrowanie wiec automatycznie do silnika dostaje sie wiecej pylow i innych g....
A co do mocy to w odpowiednio zmodyfikowanych autach daje roznice wzgledem typowego filtra ale napewno nie w zadnym jakie tu posiadamy ....
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: pawcio1 » 11 sty 2007, 23:02

Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Neronq » 11 sty 2007, 23:07

"pawcio1" pisze:Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm :D
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: darkobo » 12 sty 2007, 7:49

"Neronq" pisze:A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm :D
I jeszcze w autach z instalacją gazową, w których już rozwaliło fabryczną obudowę filtra :wink:
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”