Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Kamilczuk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Dębica

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: Kamilczuk » 29 gru 2007, 9:26

Mam takie malutkie pytanie posiadam Lancie Delte 6 miesiecy .
Gdy ją zapalam wszysto jest spoko wchodzi na 2500 obroty po kilku sekundach automatycznie spadaja do 1500 i wtedy gdy dodam gazu w aucie dzieje sie cos dziwnego tak jak by brakowało paliwa i czesto gasnie albo dławi . Jak auto zostawie na ok 60 sekund nie wystepuje juz taki problem . Co to moze byc moze ktos spotkał sie z takim problemem . Prosze o pomoc .

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: przemas81 » 29 gru 2007, 20:10

nie mam zielonego pojecia jak wyglada silnik delty zbyt krotko jestem uzytkowniekiem by cos wiedziec ani nie widzialem go na oczy ale u mnie w kappie wystepowal identyczny problem diagnoza u mnie to uszkodzony przeplywomierz domniemam ze tez go masz wiec sprawdz czy jest w porzadku mozliwe ze to jest przyczyna
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: Piszczyk » 29 gru 2007, 21:47

może pompa paliwa? nie zatarta całkowicie ale podtarta - nie dająca od razu pełnego ciśnienia? albo zawór podciśnieniowy na listwie wtryskiwaczy? (ten na końcu listwy co utrzymuje ciśnienie w listwie)
podłączysz manometr przed listwą-sprawdzisz pompe (3 do 4 bar chyba?)
podłączysz za zaworem-sprawdzisz zawór (ale niestety nie wiem jakie ciśnienie przy zapłonie a jakie przy pracującym silniku)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: makek » 29 gru 2007, 22:52

Ciśnienie paliwa powinno być stałe ~2,5 bara, niezależnie od tego czy silnik jest w trakcie odpalania, pracy, ciepły czy zimny. Regulacja ciśnienia jest mechaniczna bez możliwości korekcji przez elektronikę. 2500 obr zaraz po odpaleniu to dziwnie dużo, moja dedra 1.8 8v ma 1500, po chwili 1200, dalszy spadek obrotów jest zależny od prędkości nagrzewania silnika.
Proponuję reset ECU, adaptacje sterownika w/g zapalić, zagrzać do ..... (jest na forum), wszystko to oczywiście na benzynie bo jeśli jest LPG to może wprowadzać błędy. Jak nie pomoże, to trzeba szukać, tak jak koledzy radzili: ciśnienie/wydajność pompy paliwa wraz z regulacją p, kolektor ssący - nieszczelności, czujniki ... itp

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: Piszczyk » 29 gru 2007, 23:21

Ciśnienie paliwa powinno być stałe ~2,5 bara, niezależnie od tego czy silnik jest w trakcie odpalania, pracy, ciepły czy zimny. Regulacja ciśnienia jest mechaniczna bez możliwości korekcji przez elektronikę.
a do czego jest gumowy wężyk od zaworu do kolektora ssącego? czy jest to może podciśnieniowe sterowanie zaworem? miałem takie usrojstwo i wydawało mi się że to powoduje zwiększenie ciśnienia paliwa przy wyższych obrotach (większe zapotrzebowanie na paliwo)...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: makek » 30 gru 2007, 11:37

Wężyk jest do korekcji ciśnienia paliwa, od ciśnienia w kolektorze ssącym, tzn. otwierasz przepustnicę - ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie maleje), tym samym p paliwa rośnie aby utrzymać stały stosunek p paliwa do p powietrza, który wynosi dla 1.8 ie 2.5 bara. Zabieg taki, ma na celu zapewnienie zawsze takich samych warunków do rozpylania benzyny (nadciśnienie 2.5 bar), oraz stały wydatek wtryskiwaczy na jednostkę czasu. W niektórych regulatorach ciśnienia paliwa można zmienić jego wartość przez zmianę napięcia sprężyny (śruba zabezpieczona plombą i lepiej jej nie wydłubywać).

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Lancia Delta 1.8 LE -odcina paliwo

Post autor: Piszczyk » 30 gru 2007, 21:00

Wężyk jest do korekcji ciśnienia paliwa, od ciśnienia w kolektorze ssącym
no właśnie o takie coś mi chodziło
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”