Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Awatar użytkownika
samson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: samson » 21 maja 2007, 22:03

Witam,
Od kilku miesiecy borykam sie z problemem mocy w moim kapiszonie (silnik 2,4TDs). Przy stalej predkosci /obciazeniu/ po wyzej 2000 obr/min wylacza sie turbina. W momencie wysprzeglenia, gdy obroty spadna ponizej 1000 obr/min turbina zaczyna dzialac. Jest to uciazliwy temat. Pojechalem do serwisu podlaczyli kapiszona do komputera i wywalilo blad EGR. Zaslepiono ulkad EGR, zaczeli regulowac dawke na pompie wtryskowej lecz problem nadal wystepuje. Bylem juz w 2 serwisach i nie mam sily. Czy ktos moze podpowiedziec co moze byc przyczyna??

pzdr
Samson
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: volf » 21 maja 2007, 22:52

U mnie tak się działo jak zaślepiłem egr. Nie wiem dlaczego, ale tak było jak egr był zaślepiony blaszką bądż zdjęty był z niego ten wężyk podciśnieniowy. Z kolei z miesiąc temu samochód też zaczął czasami muleć, okazało się, że albo był brudny filterek przy elektrozaworze sterującym egr, albo wtyczka nie łączyła. W każdym razie po wyczyszczeniu jednego i drugiego problem znikł. Ogólnie problem jest ciekawy, bo czytałem na forum wypowiedzi wielu osób, które twierdziły, że po zaślepieniu egr w kappie tds wszystko jest ok. Niestety u siebie egr muszę mieć sprawny.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
samson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: samson » 21 maja 2007, 23:15

No właśnie, ja już sam odślepiałem egr i nic to nie daje. Nie wiem, gdzie dalej szukać.
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: volf » 21 maja 2007, 23:32

A może zawór egr lub elektrozawór nim sterujący jest uszkodzony, Sprawdziłeś to dobrze.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 16 sty 2008, 19:23

Witam!!
Jak najlepiej sprawdzić poprawność działania EGR lub zaworu nim sterującego ??
Problem mam jak wyżej.

P.S Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon z tego zaworka z filterkim na scianie grodziowej dochodzi takie bzyczenie ;)
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 19 sty 2008, 22:40

Up ...
Czy nikt nie wiem ??

Dzisiaj czyściłem EGR. Wogóle się nie otwierał, cały czas był zamknięty. Po czyszczeniu wszystko chodzi bardzo ładnie, jednak po zamontowaniu dalej występuje problem z turbiną i zauważyłem że silnik jest trochę bardziej mułowaty. Po odłączeniu podciśnienia od EGR silnik chodzi dużo lepiej.

1) Jaka może być jeszcze przyczyna nie działającej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu zaślepić EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i zaślepiajać wężyk od podciśnienia ??

Prosze o pomoc szczególnie zależy mi na wypowiedzi kolegi Prezes
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: kretekpodnietek » 19 sty 2008, 23:05

"Cossi86" pisze:Up ...

1) Jaka może być jeszcze przyczyna nie działającej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu zaślepić EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i zaślepiajać wężyk od podciśnienia ??
co do EGR, to jak dla mnie jest kolejny wymysł żeby zamontowac kolejną rzecz która będzie sie psuła i kosztowała...

po co pchać spaliny z powrotem w kolektor ssący, gdzie dalej przechodzą przez silnik i tak w koło, a silnik ma za mało powietrza.

w swojej delcie wywaliłem go całkiem, zostałym tylko dziury po śrubach.

nieważne gdzie zaślepisz jeżeli odłączysz podciśnienie to zawór będzie cały czas zamknięty bo nie ma co go otworzyć, a jeżeli gdzieś podłożysz ślepą uszczelkę to nawet jak sie otworzy to nie będzie miało przepływu, wiec na jedno wychodzi.

a co do turbiny, to jest częśc mechaniczna i jeżeli nie jest zatarta, to interesuje mnie jedna rzecz, mianowicie na fotografiach na allegro, jest taki siłownik sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego który przymyka klapką wylot spalin (żeby utrzymywac równe ciśnienie w kolektorze niezależnie od obrotów silnika, za dużo to przymknie spaliny i zwolni turbinę, za mało to popuści więcej żeby sie szybciej kręciła) no i jak już to w tym szukałbym przyczyny. może sie przycięło albo coś.

zaznaczam że to mój domysł bo nie miałem styczności z tymi silnikami jak już to klekoty z grupy VAG

powodzenia życze
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 20 sty 2008, 11:06

Witam !!
Dzięki za odpowiedź.

Może podążasz dobrym tropem i napewno to sprawdze.

Jakiś czas temu napisałem PW do kolegi "Samson" i napisał że po wymianie EGR problem zniknął, czyli turbina działa jak powinna.

Tylko jaki związek ma EGR z turbiną :roll: powoli głupieje :)

Ponadto jeśli była by to wina turbiny (awaria mechaniczna) to turbina by nie działa wogóle a ta pompuje jak wściekła na wszystkich biegach auto przyspiesza barzdzo dynamicznie. Ale czasami poprostu sie wyłącza. Po wysprzęgleniu gdy obroty spadną poniżej 1000 obr. działa znowu.

O so chosi ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: kretekpodnietek » 20 sty 2008, 12:12

tak myśle i jedno mi przychodzi do głowy.

mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie dochodzi wężyk sterujący tym siłownikiem?

gdzieś czytałem ze w nowych dieslach spaliny stanowią nieraz 60% mieszanki w kolektorze ssacym.

może poprostu EGR pcha za dużo spalin w ssący, ciśnienie jest za duze i klapka zamyka turbine. i dlatego sie wyłącza,

wydaje mi sie że działoby sie to jak już przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością.

spróbuj zaślepić całkowicie EGR w sensie zrobic uszczelkę pod niego z grubszego papieru tylko z otworami na śruby.

taki mój kolejny domysł. bo Turbiny raczej nic innego nie może przystopować.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 20 sty 2008, 13:00

EGR już zaślepiałem i nic się nie zmieniło.

Może faktycznie EGR musi być sprawny w tym modelu ??

Jednak co zauważyłem po czyszczeniu EGR prawdopodobnie zaczął działać poprawnie (wcześniej był cały czas zamknięty) bo po podłączeniu weżyka silnik jest słabszy.

Czy jest jeszcze jakiś zawór sterujący turbiną ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
tiges
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 17 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: tiges » 20 sty 2008, 14:28

ja mam podobny problem .. wymienili mi EGR-a w LT i przez 500 km bylo dobrze po czym znowu cos sie rozregulowalo i auto tam wrocilo .. zonaczymy co dalej.
k TD.s

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 20 sty 2008, 15:01

Daj znać jak to się skończy bo zaczyna już mnie to wkurzać.

EGR wymienili na nowy czy używany.
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
tiges
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 17 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: tiges » 20 sty 2008, 16:14

chyba nowy
k TD.s

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: Cossi86 » 20 sty 2008, 20:07

Co za przypadłość .... ehhh
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
samson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo

Post autor: samson » 20 sty 2008, 21:15

Cossi86:
W typie 2,4TDs EGR musi być sprawny, aby nie wyłączała się turbina. W przypadku prawidłowego-mechanicznego działania zaworu EGR sprawdź elektrozawór nim sterujący. W moim przypadku on był niesprawny. Koszt naprawy wyniósł z nowym zaworem w ASO 680zł. Po tej wymianie wszystko powróciło do normy.
Test komputera wykaże Ci czy ten zawór jest niesprawny.

BTW.
Mechanicy zwalali, że przyczyną może być przepustnica - koszt 1700 zł, ale komputer wykazywał błąd EGR więc kazałem go w pierwszej kolejności wymienić.

Sprawdź i napisz czy również to było przyczyną.

Samson
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”