Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Witam,
Od kilku miesiecy borykam sie z problemem mocy w moim kapiszonie (silnik 2,4TDs). Przy stalej predkosci /obciazeniu/ po wyzej 2000 obr/min wylacza sie turbina. W momencie wysprzeglenia, gdy obroty spadna ponizej 1000 obr/min turbina zaczyna dzialac. Jest to uciazliwy temat. Pojechalem do serwisu podlaczyli kapiszona do komputera i wywalilo blad EGR. Zaslepiono ulkad EGR, zaczeli regulowac dawke na pompie wtryskowej lecz problem nadal wystepuje. Bylem juz w 2 serwisach i nie mam sily. Czy ktos moze podpowiedziec co moze byc przyczyna??
pzdr
Samson
Od kilku miesiecy borykam sie z problemem mocy w moim kapiszonie (silnik 2,4TDs). Przy stalej predkosci /obciazeniu/ po wyzej 2000 obr/min wylacza sie turbina. W momencie wysprzeglenia, gdy obroty spadna ponizej 1000 obr/min turbina zaczyna dzialac. Jest to uciazliwy temat. Pojechalem do serwisu podlaczyli kapiszona do komputera i wywalilo blad EGR. Zaslepiono ulkad EGR, zaczeli regulowac dawke na pompie wtryskowej lecz problem nadal wystepuje. Bylem juz w 2 serwisach i nie mam sily. Czy ktos moze podpowiedziec co moze byc przyczyna??
pzdr
Samson
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
U mnie tak się działo jak zaślepiłem egr. Nie wiem dlaczego, ale tak było jak egr był zaślepiony blaszką bądż zdjęty był z niego ten wężyk podciśnieniowy. Z kolei z miesiąc temu samochód też zaczął czasami muleć, okazało się, że albo był brudny filterek przy elektrozaworze sterującym egr, albo wtyczka nie łączyła. W każdym razie po wyczyszczeniu jednego i drugiego problem znikł. Ogólnie problem jest ciekawy, bo czytałem na forum wypowiedzi wielu osób, które twierdziły, że po zaślepieniu egr w kappie tds wszystko jest ok. Niestety u siebie egr muszę mieć sprawny.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
No właśnie, ja już sam odślepiałem egr i nic to nie daje. Nie wiem, gdzie dalej szukać.
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
A może zawór egr lub elektrozawór nim sterujący jest uszkodzony, Sprawdziłeś to dobrze.
KAPPA TDS & JTD
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Witam!!
Jak najlepiej sprawdzić poprawność działania EGR lub zaworu nim sterującego ??
Problem mam jak wyżej.
P.S Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon z tego zaworka z filterkim na scianie grodziowej dochodzi takie bzyczenie
Jak najlepiej sprawdzić poprawność działania EGR lub zaworu nim sterującego ??
Problem mam jak wyżej.
P.S Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon z tego zaworka z filterkim na scianie grodziowej dochodzi takie bzyczenie

Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Up ...
Czy nikt nie wiem ??
Dzisiaj czyściłem EGR. Wogóle się nie otwierał, cały czas był zamknięty. Po czyszczeniu wszystko chodzi bardzo ładnie, jednak po zamontowaniu dalej występuje problem z turbiną i zauważyłem że silnik jest trochę bardziej mułowaty. Po odłączeniu podciśnienia od EGR silnik chodzi dużo lepiej.
1) Jaka może być jeszcze przyczyna nie działającej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu zaślepić EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i zaślepiajać wężyk od podciśnienia ??
Prosze o pomoc szczególnie zależy mi na wypowiedzi kolegi Prezes
Czy nikt nie wiem ??
Dzisiaj czyściłem EGR. Wogóle się nie otwierał, cały czas był zamknięty. Po czyszczeniu wszystko chodzi bardzo ładnie, jednak po zamontowaniu dalej występuje problem z turbiną i zauważyłem że silnik jest trochę bardziej mułowaty. Po odłączeniu podciśnienia od EGR silnik chodzi dużo lepiej.
1) Jaka może być jeszcze przyczyna nie działającej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu zaślepić EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i zaślepiajać wężyk od podciśnienia ??
Prosze o pomoc szczególnie zależy mi na wypowiedzi kolegi Prezes
Lancia Kappa 2.4 T.DS
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
co do EGR, to jak dla mnie jest kolejny wymysł żeby zamontowac kolejną rzecz która będzie sie psuła i kosztowała..."Cossi86" pisze:Up ...
1) Jaka może być jeszcze przyczyna nie działającej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu zaślepić EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i zaślepiajać wężyk od podciśnienia ??
po co pchać spaliny z powrotem w kolektor ssący, gdzie dalej przechodzą przez silnik i tak w koło, a silnik ma za mało powietrza.
w swojej delcie wywaliłem go całkiem, zostałym tylko dziury po śrubach.
nieważne gdzie zaślepisz jeżeli odłączysz podciśnienie to zawór będzie cały czas zamknięty bo nie ma co go otworzyć, a jeżeli gdzieś podłożysz ślepą uszczelkę to nawet jak sie otworzy to nie będzie miało przepływu, wiec na jedno wychodzi.
a co do turbiny, to jest częśc mechaniczna i jeżeli nie jest zatarta, to interesuje mnie jedna rzecz, mianowicie na fotografiach na allegro, jest taki siłownik sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego który przymyka klapką wylot spalin (żeby utrzymywac równe ciśnienie w kolektorze niezależnie od obrotów silnika, za dużo to przymknie spaliny i zwolni turbinę, za mało to popuści więcej żeby sie szybciej kręciła) no i jak już to w tym szukałbym przyczyny. może sie przycięło albo coś.
zaznaczam że to mój domysł bo nie miałem styczności z tymi silnikami jak już to klekoty z grupy VAG
powodzenia życze
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Witam !!
Dzięki za odpowiedź.
Może podążasz dobrym tropem i napewno to sprawdze.
Jakiś czas temu napisałem PW do kolegi "Samson" i napisał że po wymianie EGR problem zniknął, czyli turbina działa jak powinna.
Tylko jaki związek ma EGR z turbiną
powoli głupieje 
Ponadto jeśli była by to wina turbiny (awaria mechaniczna) to turbina by nie działa wogóle a ta pompuje jak wściekła na wszystkich biegach auto przyspiesza barzdzo dynamicznie. Ale czasami poprostu sie wyłącza. Po wysprzęgleniu gdy obroty spadną poniżej 1000 obr. działa znowu.
O so chosi ??
Dzięki za odpowiedź.
Może podążasz dobrym tropem i napewno to sprawdze.
Jakiś czas temu napisałem PW do kolegi "Samson" i napisał że po wymianie EGR problem zniknął, czyli turbina działa jak powinna.
Tylko jaki związek ma EGR z turbiną


Ponadto jeśli była by to wina turbiny (awaria mechaniczna) to turbina by nie działa wogóle a ta pompuje jak wściekła na wszystkich biegach auto przyspiesza barzdzo dynamicznie. Ale czasami poprostu sie wyłącza. Po wysprzęgleniu gdy obroty spadną poniżej 1000 obr. działa znowu.
O so chosi ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
tak myśle i jedno mi przychodzi do głowy.
mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie dochodzi wężyk sterujący tym siłownikiem?
gdzieś czytałem ze w nowych dieslach spaliny stanowią nieraz 60% mieszanki w kolektorze ssacym.
może poprostu EGR pcha za dużo spalin w ssący, ciśnienie jest za duze i klapka zamyka turbine. i dlatego sie wyłącza,
wydaje mi sie że działoby sie to jak już przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością.
spróbuj zaślepić całkowicie EGR w sensie zrobic uszczelkę pod niego z grubszego papieru tylko z otworami na śruby.
taki mój kolejny domysł. bo Turbiny raczej nic innego nie może przystopować.
mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie dochodzi wężyk sterujący tym siłownikiem?
gdzieś czytałem ze w nowych dieslach spaliny stanowią nieraz 60% mieszanki w kolektorze ssacym.
może poprostu EGR pcha za dużo spalin w ssący, ciśnienie jest za duze i klapka zamyka turbine. i dlatego sie wyłącza,
wydaje mi sie że działoby sie to jak już przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością.
spróbuj zaślepić całkowicie EGR w sensie zrobic uszczelkę pod niego z grubszego papieru tylko z otworami na śruby.
taki mój kolejny domysł. bo Turbiny raczej nic innego nie może przystopować.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
EGR już zaślepiałem i nic się nie zmieniło.
Może faktycznie EGR musi być sprawny w tym modelu ??
Jednak co zauważyłem po czyszczeniu EGR prawdopodobnie zaczął działać poprawnie (wcześniej był cały czas zamknięty) bo po podłączeniu weżyka silnik jest słabszy.
Czy jest jeszcze jakiś zawór sterujący turbiną ??
Może faktycznie EGR musi być sprawny w tym modelu ??
Jednak co zauważyłem po czyszczeniu EGR prawdopodobnie zaczął działać poprawnie (wcześniej był cały czas zamknięty) bo po podłączeniu weżyka silnik jest słabszy.
Czy jest jeszcze jakiś zawór sterujący turbiną ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
ja mam podobny problem .. wymienili mi EGR-a w LT i przez 500 km bylo dobrze po czym znowu cos sie rozregulowalo i auto tam wrocilo .. zonaczymy co dalej.
k TD.s
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Daj znać jak to się skończy bo zaczyna już mnie to wkurzać.
EGR wymienili na nowy czy używany.
EGR wymienili na nowy czy używany.
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo
Cossi86:
W typie 2,4TDs EGR musi być sprawny, aby nie wyłączała się turbina. W przypadku prawidłowego-mechanicznego działania zaworu EGR sprawdź elektrozawór nim sterujący. W moim przypadku on był niesprawny. Koszt naprawy wyniósł z nowym zaworem w ASO 680zł. Po tej wymianie wszystko powróciło do normy.
Test komputera wykaże Ci czy ten zawór jest niesprawny.
BTW.
Mechanicy zwalali, że przyczyną może być przepustnica - koszt 1700 zł, ale komputer wykazywał błąd EGR więc kazałem go w pierwszej kolejności wymienić.
Sprawdź i napisz czy również to było przyczyną.
Samson
W typie 2,4TDs EGR musi być sprawny, aby nie wyłączała się turbina. W przypadku prawidłowego-mechanicznego działania zaworu EGR sprawdź elektrozawór nim sterujący. W moim przypadku on był niesprawny. Koszt naprawy wyniósł z nowym zaworem w ASO 680zł. Po tej wymianie wszystko powróciło do normy.
Test komputera wykaże Ci czy ten zawór jest niesprawny.
BTW.
Mechanicy zwalali, że przyczyną może być przepustnica - koszt 1700 zł, ale komputer wykazywał błąd EGR więc kazałem go w pierwszej kolejności wymienić.
Sprawdź i napisz czy również to było przyczyną.
Samson
Pozdrawiam
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs
Samson
Prisma 1,9TD -> Thema 2,4TDs -> Lancia Kappa 2,4TDs