Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 21:26

Trudno powiedzieć co producent miał na myśli i jaki miało mieć cel nie zastosowanie hydraulicznej regulacji :? Moim zdaniem spora gafa 8O

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: aro » 21 sty 2009, 21:28

"dudekken" pisze:Trudno powiedzieć co producent miał na myśli i jaki miało mieć cel nie zastosowanie hydraulicznej regulacji :? Moim zdaniem spora gafa 8O
Może oszczędnośc :D

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 21 sty 2009, 22:14

w każdym typie silnika jtd luz sprawdzamy i ustawiamy na zimnym silniku
1.silnik 839A5.000 ssący 0,30- + 0,05 wydech 0,35- +0,05/2,4 136KM/
2.silnik 323.02 ssący i wydech j.w. /1,9 105KM/
3.silnik 371.01 ssący 0.25-0,35 wydech 0,30-0,40 /1,9 110KM/
4.silnik 937A2.000 ssący 0,25-0,35 wydech 0,30-0,40 /1,9 115KM/
5.silnik 839A6.000 ssący 0,25-0,35 wydech 0,30-0,40 /2,4 140KM/
6.silnik 841C.000 ssący0,25-0,35 wydech 0,30-0,40 /2,4 150KM/
Płytki regulacyjne pasują od silników fiata 1,4 8V 1,6 8V : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gelo5 » 21 sty 2009, 22:27

Super temat "się zrobił"
A w silniku 2.4 jtd 175KM? -to pewnie pytanie do jana1234567
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 22:28

"Gelo5" pisze:Super temat "się zrobił"
A w silniku 2.4 jtd 175KM? -to pewnie pytanie do jana1234567
Tutaj na bank jest już hydraulika (głowica 20V).

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gelo5 » 21 sty 2009, 22:30

Czyli się nie martwić i nie palnąć głupoty w serwisie (żeby sprawdzili) :)
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 22:34

"Gelo5" pisze:Czyli się nie martwić i nie palnąć głupoty w serwisie (żeby sprawdzili) :)
Myśle że możesz spać spokojnie :wink:

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 21 sty 2009, 22:35

nie widziałem lybry z 2,4 20v 175KM no chyba że mowa o thesis tam jest hydraulika Natomiast lybra 2,4 175 KM to po chipie ale 8 zaworowy motor i tam jest ręczna regulacja zaworów : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: volf » 21 sty 2009, 22:38

"dudekken" pisze:Trudno powiedzieć co producent miał na myśli i jaki miało mieć cel nie zastosowanie hydraulicznej regulacji :? Moim zdaniem spora gafa 8O
No nie wiem czy taka gafa. Moim zdaniem to zaleta, nie ma problemu ze stukającymi popychaczami, które trzeba czasami wymieniać, zwłaszcza w używanych autach... Wystarczy prosta regulacja raz na jakiś czas i mamy spokój względnie małym kosztem.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Sebastian » 22 sty 2009, 8:02

"jan123456" pisze:nie widziałem lybry z 2,4 20v 175KM no chyba że mowa o thesis tam jest hydraulika Natomiast lybra 2,4 175 KM to po chipie ale 8 zaworowy motor i tam jest ręczna regulacja zaworów
8 zaworowy?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 22 sty 2009, 9:30

"volf" pisze:
"dudekken" pisze:Trudno powiedzieć co producent miał na myśli i jaki miało mieć cel nie zastosowanie hydraulicznej regulacji :? Moim zdaniem spora gafa 8O
No nie wiem czy taka gafa. Moim zdaniem to zaleta, nie ma problemu ze stukającymi popychaczami, które trzeba czasami wymieniać, zwłaszcza w używanych autach... Wystarczy prosta regulacja raz na jakiś czas i mamy spokój względnie małym kosztem.
Jaka to zaleta skoro regulację trzeba wykonywać co 40tys km, przy czym gdyby była hydraulika jej czas pracy bez wymiany popychaczy wydłużyłby się o min trzy razy (120tys km->). Do tego koszt fiatowskich popychaczy hydraulicznych jest praktycznie równy cenie płytki.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: jenks » 22 sty 2009, 17:38

witam,a czy do wymiany płytki trzeba wyjąć wałek rozrządu w 2,4jtd
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 22 sty 2009, 19:22

Można nawet glowicę wyciągnąć :!: A najlepiej silnik wytargaj :o :o :o :o :o Tak na marginesie jak nie wiesz to się nie zabieraj bo możesz głowicę uszkodzić

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: jenks » 22 sty 2009, 19:30

"jan123456" pisze:Można nawet glowicę wyciągnąć :!: A najlepiej silnik wytargaj :o :o :o :o :o Tak na marginesie jak nie wiesz to się nie zabieraj bo możesz głowicę uszkodzić
ja sie nie znam,tylko mechanik tak mówi a mi sie wydaje ze próbuje mnie naciągac bo w serwisie znowu twierdzą ze jest jakiś specjalny przyrząd i nic nie trzeba demontować tylko usługa u nich 300zł za robote to troche drogo
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: KGB » 22 sty 2009, 19:49

jan123456
10 zaworowy jakby co ,a nie 8 :wink:

jenks
mozliwe ,ze trzeba wyjac walek jak sie nie ma jakiegos specjalnego przyrzadu o wyjmowania i wkladania plytek
nie twierdze ,ze tak jest w 2.4jtd ,bo nie widzialem ,ale sa silniki ,gdzie dostep do plytek jest utrudniony
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”