Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.

Post autor: heniek.z.lasu » 24 sty 2010, 1:01

Na dniach powróciły niezłe mrozy i podczas codziennej eksploatacji zaniepokoiłem się zjawiskiem dość długiego rozgrzewania się silnika (trzeba przejechać ok 15km aby temperatura zaczeła wędrować w okolice 90-tki) i do tego w czasie jazdy (trasa z prędkością 100km/h) nie nagrzewa się do założonej temperatury 88st, max to 80-82 (sprawdzane przy podłączonym kompie). Kiedy się zatrzymam temperatura spada w tempie około 1st na minutę. Mniej więcej rok temu wymieniłem termostat na nowy oryginalny sygnowany logiem Behr. Rura wychodząca z termostatu do chłodnicy jest zimna nawet wtedy kiedy temperatura wynosi 80st co by wskazywało na jego sprawność.
Powiem szczerze że jestem lekko ogłupiały bo mam wrażenie że zaraz po wymianie silnik nabierał temperatury znacznie szybciej. A może jest w tym aucie gdzieś jeszcze jakiś zawór, termostat (czytałem w necie coś na temat zaworu termostatycznego, ale nie wiem czy moja LL to ma)
Proszę o jakieś fachowe porady bądź objaśnienie tego zjawiska.

Auto to LL 2.4JTD 140KM 2001r silnik A6

Pozdrawiam Heniek

tommydacho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: tommydacho » 24 sty 2010, 11:11

Ja zmieniłem termostat na nowy 3 dni temu. Niestety, temperatury są takie że nie ma o czym gadać. Do 90stopni to na trasie zajęło mi 17km i trzymało, ale jak wjechałem w miasto i spadly obroty to nie ma bata, na 70 spada i koniec.
Lancia Lybra 2.4 JTD

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Qboy » 24 sty 2010, 12:21

tommydacho pisze:Ja zmieniłem termostat na nowy 3 dni temu. Niestety, temperatury są takie że nie ma o czym gadać. Do 90stopni to na trasie zajęło mi 17km i trzymało, ale jak wjechałem w miasto i spadly obroty to nie ma bata, na 70 spada i koniec.

Po osiągnięciu silnika temperatury roboczej nie ma prawa spaść...chyba,że jeśli jak teraz są duże mrozy a dmuchawę masz włączona na maxa wtedy dodatkowo ochładzasz płyn w obiegu.

kamil128tetryk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2009, 19:18
Lokalizacja: Płock

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: kamil128tetryk » 24 sty 2010, 12:37

Witam. Termostat wymieniłem tydzień temu i równierz przy tych syberyjskich mrozach mam tak samo a mianowicie gdzieś po przejechaniu około 15 km dopiero uzykuję temp około 88 stopni więc nie ma się co przejmować w mieście jest znacznie gorzej, lecz gdy wyłącze nagrzewnice jest troche lepiej. A zresztą nasze termostaty sa tak skonstruowane że na małym obiegu musimy ogrzać wiele innych urządzeń nie tylko silnik. A druga sprawa to taka że kolega w audi ma tak samo audi z 2004 r 1,9 tdi po wymianie termostatu m identyczne obiawy więc taki już urok diesli:)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.

Post autor: aro » 24 sty 2010, 12:40

normalka dla silników jtd.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: heniek.z.lasu » 24 sty 2010, 13:26

Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...

Kolegom dziękuję za odpowiedzi.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Krzysiek82 » 24 sty 2010, 15:40

heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...

Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
Większych pierdół już dawno nie czytałem. Przy panujących -15 stopniach benzyna to Ci w 5 minut się nagrzeje, a najlepiej w Passacie, bo to mistrzostwo świata...

zbebus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 30 wrz 2008, 0:00

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: zbebus » 24 sty 2010, 17:15

hej hej
z obserwacji moich.....
1. byłem twardy i przez okolo 5 km jechalem bez ogrzewania na zewnątrz -10 było, lyberka nagrzała sie do okolo 90 stopni,
2. ogrzewanie włączone na 22 stopnie i dmuchawa na 3 stopniu..... okolo 12 km zanim temperatura osiągneła 90 stopni :)
3. samochod rozgrzany do 90 stopni, stał z włączonym silnikiem na wolnych obrotach okolo 5 minut..... i temp. spadała do okolo 75 :), na zewnątrz było -15 stopni

naturalna sprawa dla diesla, dla porównania, ojciec jeździ 2 miesięczna (kupioną w salonie) C6 z 2.0 HDI :) tak samo sie dzieje:)
pozdro
-------------------------

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Dudi » 24 sty 2010, 17:58

U zoom'a w Alfie to samo po wymianie termostatu na Behr. Jak było do -10st to temperatura z 90 nie schodziła. Ale przy takich mrozach to już nic nie daje rady :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: aro » 25 sty 2010, 17:21

heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...

Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
Jaki nick taki człowiek...z lasu...

jakbys troche poczytał o nowoczesnych dieslach, to może nie pisałbys takich głupot... Te silniki mają bardzą dużą sprawnosc, a poza tym nagrzewnica równiez działa jak chłodnica (w mniejszym stopniu)

Jezdziłem kiedys ze znajomym audi 100 w którym to siedział stary, toporny diesel 1.9, spalał dużo wiecej niż te nowe, mocy praktycznie brak, a jego jedynym plusem było dosc szybkie nagrzanie się silnika.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: heniek.z.lasu » 25 sty 2010, 17:58

aro pisze:
heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...

Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
Jaki nick taki człowiek...z lasu...

jakbys troche poczytał o nowoczesnych dieslach, to może nie pisałbys takich głupot... Te silniki mają bardzą dużą sprawnosc, a poza tym nagrzewnica równiez działa jak chłodnica (w mniejszym stopniu)

Jezdziłem kiedys ze znajomym audi 100 w którym to siedział stary, toporny diesel 1.9, spalał dużo wiecej niż te nowe, mocy praktycznie brak, a jego jedynym plusem było dosc szybkie nagrzanie się silnika.
Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko : czerwona :

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Toper » 25 sty 2010, 18:07

heniek.z.lasu pisze: Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko : czerwona :
dziwne, mi nic nie marznie.

Po 3-4km zaczyna wiać ciepłe powietrze. Po jakichś 5km jest fajnie. nawet teraz przy tych mrozach (dzisiaj -25 na termometrze było). Fakt, że silnik nie nagrzał się do 90 stopni, ale to miałem gdzieś, ważne że nagrzewnica dawała ciepłe powietrze i ładnie się wnętrze nagrzało. Klima ustawiona na auto.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: FXX » 25 sty 2010, 18:19

heniek.z.lasu pisze:Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko
A co myślisz że benzyniak przy mrozach rzędu -20*C rozgrzeje się do normalnej temp roboczej w 5min :?: :roll:
Do szkoły mam ok. 10km i na tej trasie mój benzyniak nie jest w stanie się rozgrzać do 90*C.
Ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po 2km ale silnik i tak nie osiąga prawidłowej temp.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Krzysiek82 » 25 sty 2010, 18:29

Toper pisze:
heniek.z.lasu pisze: Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko : czerwona :
dziwne, mi nic nie marznie.

Po 3-4km zaczyna wiać ciepłe powietrze. Po jakichś 5km jest fajnie. nawet teraz przy tych mrozach (dzisiaj -25 na termometrze było). Fakt, że silnik nie nagrzał się do 90 stopni, ale to miałem gdzieś, ważne że nagrzewnica dawała ciepłe powietrze i ładnie się wnętrze nagrzało. Klima ustawiona na auto.

Pozdrawiam
Dokładnie tak. Silnik jest zimny, ale z nawiewu wieje ciepłem. Ja też ustawiam na Auto i praktycznie przeważnie mi się ustawiają 4 kreski, a potem 3. Oczywiście zaraz po odpaleniu żadna się nie wyświetla i nic nie wieje. Dopiero po jakimś czasie kreski się zwiększają i rusza nawiew. Nie wiem czy tak jest u wszystkich, ale dla mnie to logiczne: skoro silnik, a tym bardziej nagrzewnica, jest jeszcze zimny, to po co ma nawiew chodzić. Po jakimś czasie nagrzewnica się nagrzewa (a co za tym idzie zabiera ciepło silnikowi, należy o tym pamiętać) to automatyka włącza ten ustawiony na Auto nawiew. Tyle.

Chciałem także zauważyć, że w Lybrze jak dam 20 stopni to czuję to ciepło i bardzo często jest mi za gorąco (wiadomo nie zdejmuję kurtki). Ale np. w Peugeocie 307 z HDI muszę dać 22 stopnie, aby to ciepło tak samo czuć.

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te

Post autor: Toper » 25 sty 2010, 18:41

Krzysiek82 pisze: Dokładnie tak. Silnik jest zimny, ale z nawiewu wieje ciepłem. Ja też ustawiam na Auto i praktycznie przeważnie mi się ustawiają 4 kreski, a potem 3. Oczywiście zaraz po odpaleniu żadna się nie wyświetla i nic nie wieje. Dopiero po jakimś czasie kreski się zwiększają i rusza nawiew. Nie wiem czy tak jest u wszystkich, ale dla mnie to logiczne: skoro silnik, a tym bardziej nagrzewnica, jest jeszcze zimny, to po co ma nawiew chodzić. Po jakimś czasie nagrzewnica się nagrzewa (a co za tym idzie zabiera ciepło silnikowi, należy o tym pamiętać) to automatyka włącza ten ustawiony na Auto nawiew. Tyle.

Chciałem także zauważyć, że w Lybrze jak dam 20 stopni to czuję to ciepło i bardzo często jest mi za gorąco (wiadomo nie zdejmuję kurtki). Ale np. w Peugeocie 307 z HDI muszę dać 22 stopnie, aby to ciepło tak samo czuć.
u mnie z nawiewem jest tak samo. Poza tym, na poczatku na 1 kreskę jak jest, to wieje na szybę, potem włacza się nawiew na 4 i wieje na nogi.
Temperatura komfortowa to zależnie od okoliczności właśnie 20-22 stopnie, najczęściej 21.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”