Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: cysiek » 10 cze 2011, 16:09

Witam
Widzę ze z Warszawy jesteś. Podsyłam link do warsztatu gdzie ceny są naprawde konkurencyjne. Koledzy z forum polecają mechanika. Sam jak sie dowiadywałem o wymianę rozrządu w 2,0 to kwota była do przełknięcia. Ps przepraszam za (nie)skrócenie linku.
:link: http://jandar.friko.pl/kontakt.htm

pozdr
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: esokiraly » 10 cze 2011, 19:44

dziękuję za te konstruktywne wypowiedzi.

co do słów drv
pytanie o felgi było z zupełnie innego powodu i kompletnie innej "finansowej puli".
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: Big daddy » 11 cze 2011, 0:11

Mnie części do rozrządu kosztowały coś koło 420pln, nie patrzałem w twój link ale pompe też miałem bugatti,pasek dayco, rolki SKF w aso powiedzieli że daliby to samo tylko za 650PLN :D wymiana 250pln i tu myśle że 100 możesz znależć taniej, czyli koło 6 stówek.
Tarcze i klocki np mikoda+jakies DELPHI w 330 plnów sie zmieścisz, wymienisz sam na forum jest nawet fotorelacja jak to zrobić, nie czekaj bo możesz żałować że auto pójdzie na złom, bo jak teraz masz takie rozterki ze względu na brak kaski, to po pęknięciu paska zostaje tylko szubienica : gafa :
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: FXX » 11 cze 2011, 1:08

lulu85 pisze:Kosztuje pi razy drzwi tyle samo w 1.9 tdi i 1.9 jtd/2.4 jtd , wiem bo wymieniałem - czyli niedużo względem innych marek. Razem z wymianami w TDS/JTD/TDi kosztowało mnie to łącznie +/- 700-800 pln. wraz z częściami.
W Audi A4 B6 jest ten sam motor co w Pasku.
To w takim razie nie wiem czemu znajomy płacił blisko 1200zł za rozrząd do 1,9TDi, a za Lybrę z robocizną płaciliśmy coś ok 650zł :roll:
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: Krissu1980 » 11 cze 2011, 7:58

FXX pisze:
lulu85 pisze:Kosztuje pi razy drzwi tyle samo w 1.9 tdi i 1.9 jtd/2.4 jtd , wiem bo wymieniałem - czyli niedużo względem innych marek. Razem z wymianami w TDS/JTD/TDi kosztowało mnie to łącznie +/- 700-800 pln. wraz z częściami.
W Audi A4 B6 jest ten sam motor co w Pasku.
To w takim razie nie wiem czemu znajomy płacił blisko 1200zł za rozrząd do 1,9TDi, a za Lybrę z robocizną płaciliśmy coś ok 650zł :roll:
pewnie w TDi musieli cały przód auta rozebrać, żeby dojść do rozrządu, a Lybrze nawet osłony pod silnikiem nie zdejmowałem przy wymianie ;)

Ciechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 24 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: Ciechu » 11 cze 2011, 8:41

Co będzie jak Ci wydech padnie : yesyes : amory lub coś w silniku. Części do Lybry moim zdaniem naprawde nie są tanie.

Awatar użytkownika
andre79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:25
Lokalizacja: Morąg

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: andre79 » 11 cze 2011, 15:18

Nie narzekaj tylko wymieniaj. Oszczędny traci dwa razy, jak Ci padnie coś w trasie to wtedy będziesz płakał.
Ja po zakupie miałem do wymiany rozrząd z pompą, świece, sprężynę, dwie opony, przepływomierz, tuleje wahacza przedniego i wężyk od turbo, oczywiście płyny i olej. Ciężko było, ale zrobiłem za jednym razem i teraz mam spokój, do samochodu wsiadam aby cieszyć się jazdą, a nie bać że za chwilę mi coś poleci.
Każdy samochód się psuje i każdy trzeba naprawiać, a nie jeździć bez napraw i później płakać jaki ja szmelc kupiłem, albo lancie to się psują.
Oczywiście są tańsze samochody w utrzymaniu, ja mam np jeszcze lanosa z 2000r, ale mojej Lyberki nie zamieniłbym na nic w tym przedziale cenowym i rocznikowym.
Tak więc robić i jeździć.

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: lulu85 » 12 cze 2011, 1:48

FXX pisze:
lulu85 pisze:Kosztuje pi razy drzwi tyle samo w 1.9 tdi i 1.9 jtd/2.4 jtd , wiem bo wymieniałem - czyli niedużo względem innych marek. Razem z wymianami w TDS/JTD/TDi kosztowało mnie to łącznie +/- 700-800 pln. wraz z częściami.
W Audi A4 B6 jest ten sam motor co w Pasku.
To w takim razie nie wiem czemu znajomy płacił blisko 1200zł za rozrząd do 1,9TDi, a za Lybrę z robocizną płaciliśmy coś ok 650zł :roll:
A jesteś pewien że 1.9 TDi ? Bo ostatnio pisałeś o koledze z Audi który ma 2.5 TDi v6 a tam rozrząd już nie kosztuje tak malutko?
w 1.9 tdi nie ma żadnych grubych cudów które podwyższają koszty wymiany i mieści się ona w granicach 800 pln. spokojnie bo pytałem u kilku osób.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Rafako

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: Rafako » 12 cze 2011, 10:14

lulu85 pisze: A jesteś pewien że 1.9 TDi ? Bo ostatnio pisałeś o koledze z Audi który ma 2.5 TDi v6 a tam rozrząd już nie kosztuje tak malutko?
w 1.9 tdi nie ma żadnych grubych cudów które podwyższają koszty wymiany i mieści się ona w granicach 800 pln. spokojnie bo pytałem u kilku osób.
A rozbiórka przodu :?:
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. tylko mi nie pisz, że są tacy, co robią bez zdejmowania i jest ok, bo rzucę kontrargument, że znam takich, co w Lybrze 2,0 20V wymieniają rozrząd bez wyjmowania silnika i się da...
...tylko efekty tej operacji, nie zawsze są zbieżne z oczekiwaniami :D :D :D

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: FXX » 12 cze 2011, 17:14

lulu85 pisze:A jesteś pewien że 1.9 TDi ? Bo ostatnio pisałeś o koledze z Audi który ma 2.5 TDi v6 a tam rozrząd już nie kosztuje tak malutko?
w 1.9 tdi nie ma żadnych grubych cudów które podwyższają koszty wymiany i mieści się ona w granicach 800 pln. spokojnie bo pytałem u kilku osób.
Kolego wiem, o czym piszę ;) Ta z 2,5 V6 TDi to Audi A4 B5, a ta z 1,9TDi to A4 B7
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1091
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra - dywagacje na temat eksploatacji-wymiany

Post autor: piterstilo » 12 cze 2011, 18:31

Do wymiany rozrządu w przedostatnim modelu Audi A4 1.9 TDI 115 PS, rok 2008 czyli B 6 ?, konieczne było: zdemontowanie przedniego zderzaka, maski :roll: ,reflektorów, atrapy, chłodnicy.Całkowity koszt razem z wymianą paska osprzętu, tylne tarcze +klocki wyniosło 2 tyś zł. Po znajomości i na ich częściach, w serwisie Boscha.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”