Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
- Lokalizacja: Łańcut/Warszawa
Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Na forum sporo jest wątków dotyczących problemow ze zmiana biegu, ale nie udało mi się znaleźć niczego podobnego do mojej sytuacji.
Od niedawna miewam problemy z wrzuceniem piątki. W prawo do oporu lewarek idzie normalnie, lecz przy ruchu do przodu jakby w ścianę trafił. Siłowe rozwiązanie nic nie daje i nie chce pogarszać sytuacji. Wiec wycofanie do neutrum i kolejna próba, z reguły wejdzie nie później niż za 4 razem. Jak już wchodzi to bardzo łatwo bez ponadnormatywnych oporów. Z wyrzucaniem nie ma żadnych problemow, również wszystkie pozostałe biegi wchodzą jak należy.
Na chwile obecna problem ten "świeży" występuje tylko w "trasie" - raz wystąpił kilkakrotnie po ok 300km, teraz notorycznie po przejechaniu 150km
Od niedawna miewam problemy z wrzuceniem piątki. W prawo do oporu lewarek idzie normalnie, lecz przy ruchu do przodu jakby w ścianę trafił. Siłowe rozwiązanie nic nie daje i nie chce pogarszać sytuacji. Wiec wycofanie do neutrum i kolejna próba, z reguły wejdzie nie później niż za 4 razem. Jak już wchodzi to bardzo łatwo bez ponadnormatywnych oporów. Z wyrzucaniem nie ma żadnych problemow, również wszystkie pozostałe biegi wchodzą jak należy.
Na chwile obecna problem ten "świeży" występuje tylko w "trasie" - raz wystąpił kilkakrotnie po ok 300km, teraz notorycznie po przejechaniu 150km
Lybra SW 2.4 JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Sprawdź czy kiedy wbijasz wsteczny (po wbiciu) zapadka przy gałce biegów opada do dołu (tą którą trzeba pociągnąć do góry)
pewnie się sprężynka wyrobiła i zostaje w górze, wtedy 5 bieg nie wejdzie, natomiast wsteczny wejdzie bez wciskania tej zapadki.
Powinno to być to.
Pozdrawiam
pewnie się sprężynka wyrobiła i zostaje w górze, wtedy 5 bieg nie wejdzie, natomiast wsteczny wejdzie bez wciskania tej zapadki.
Powinno to być to.
Pozdrawiam
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Lub też poluzowało się (przesunęło) cięgno na skrzyni biegów, to także powoduje "przystawianie" skrajnego (ostatniego)biegu
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
- Lokalizacja: Łańcut/Warszawa
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Pogrzebałem tu i tam - znaczy się przy lewarku i skrzyni biegów od strony aku.
Wygląda na ta ze trzeba doregulować linka przekazująca ruch lewarka na boki - czasami jest za mały i piątka "jest za plastikiem". Jutro zabiorę się za auto od dołu bo od strony aku marny dostęp.
Polej W innym wątku na forum wspominałeś o braku piątki po wymianie sprzęgła i konieczności przeprowadzenia tego typu regulacji. Czy mógłbyś mi podrzucić namiary na zakład w którym to robiłeś na wypadek gdyby mi nie wystarczyło zdolności manualnych lub cierpliwości
Wygląda na ta ze trzeba doregulować linka przekazująca ruch lewarka na boki - czasami jest za mały i piątka "jest za plastikiem". Jutro zabiorę się za auto od dołu bo od strony aku marny dostęp.
Polej W innym wątku na forum wspominałeś o braku piątki po wymianie sprzęgła i konieczności przeprowadzenia tego typu regulacji. Czy mógłbyś mi podrzucić namiary na zakład w którym to robiłeś na wypadek gdyby mi nie wystarczyło zdolności manualnych lub cierpliwości
Lybra SW 2.4 JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Dla zdolnychNitek pisze: Jutro zabiorę się za auto od dołu bo od strony aku marny dostęp.

Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Robiłem to w zakładzie koło Rzeszowa, który już nie istnieje- został przeniesiony i zmieniła się kadra pracowników+fachowość+ ceny > z tego m.in. powodu nie polecam już tego zakładu, ale taką regulację zrobisz swobodnie sam, lub dowolny mechanik mający kilka kluczy- nic więcej nie trzebaNitek pisze: Polej W innym wątku na forum wspominałeś o braku piątki po wymianie sprzęgła i konieczności przeprowadzenia tego typu regulacji. Czy mógłbyś mi podrzucić namiary na zakład w którym to robiłeś na wypadek gdyby mi nie wystarczyło zdolności manualnych lub cierpliwości

Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
- Lokalizacja: Łańcut/Warszawa
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
nie mam pojęcia co miałeś na myśli, ale:argenta67 pisze: Dla zdolnychale ten trop fałszywy
- po regulacji chodzi jak należy
- dostęp w skali trudności dostępu do czegokolwiek w komorze silnikowej Lybry 2.4JTD tak na poziomie 1,5/10
Lybra SW 2.4 JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z V biegiem
Teraz to już wszystko nie jasne, na skrzyni biegów to nie bardzo wiem co można regulować ale z tego co napisałeś to tam coś wyregulowałeś więcNitek pisze:nie mam pojęcia co miałeś na myśli, ale:argenta67 pisze: Dla zdolnychale ten trop fałszywy
- po regulacji chodzi jak należy
- dostęp w skali trudności dostępu do czegokolwiek w komorze silnikowej Lybry 2.4JTD tak na poziomie 1,5/10
