Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: bronx » 29 paź 2013, 8:52

I jak internet kłamie.
Proszę co piszą na pewniej stronie o ECU :
1.9 JTD,Bosch,EDC15C/C5/C7 CF2

1.9 JTD(M),Bosch(16V)EDC16C/C9 CF3

i bądź tu mądry ;)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Ramzes_II » 29 paź 2013, 9:44

Bo EDC16 to też CF3. Ale EDC15C7 to także CF3
Zależy od aplikacji w samochodzie. Jedne EDC15C5 to CF2, a w innym aucie aplikacja juz CF3.
Ale to nie na temat. Jedziemy off-topa :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 30 paź 2013, 8:22

Ok, wczoraj zdjąłem dolną rurę od IC (tą, która idzie bezpośrednio od turbo) - i zero oleju, nawet krolepki, jedynie to na ściankach rury tłusty osad- ale to chyba normalne... Czy to oznacza że na chwilę obecną nie muszę mysleć o turbo? Czy jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie, czy turbo puszcza olej?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Ramzes_II » 30 paź 2013, 10:54

Jak tam nie miałes oleju to nie masz się czym martwić.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 30 paź 2013, 17:22

Niestety, wysokie spalanie (około 10l), kopcenie oraz kiepska dynamika pozostały bez zmian - następny krok- EGR....

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: mjerzy » 30 paź 2013, 17:47

Ostatnio też pojawiło mi się więcej dymu, egr zaślepiony. Okazało się że zaślepka się przepaliła. Nowa zaślepka załatwiła sprawę. W twoim przypadku nie zaszkodzi też wymiana filtra powietrza.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Ramzes_II » 30 paź 2013, 18:29

mjerzy pisze:Ostatnio też pojawiło mi się więcej dymu, egr zaślepiony. Okazało się że zaślepka się przepaliła. Nowa zaślepka załatwiła sprawę. W twoim przypadku nie zaszkodzi też wymiana filtra powietrza.
Ja dla Ciebie mam nierdzewkę :) Będzie okazja to Ci dam :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 30 paź 2013, 22:25

mjerzy pisze:W twoim przypadku nie zaszkodzi też wymiana filtra powietrza.
- jest nowy... tak samo jak pozostałe...

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: bronx » 31 paź 2013, 8:51

Zaślepiaj tego EGR jak kopci i wiśta, pytanie tylko co z tym spalaniem jest.
A a wtryskiwacze na przelew sprawdzałeś, jak leją to też może kopcić.
Tu masz opis jak samemu szybko test zrobić :
LINK

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 31 paź 2013, 10:17

Jw. zaślepić EGR na początek. Przydałoby się też sprawdzić błędy i zrobić logi.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

jankiel777
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2013, 15:38
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: jankiel777 » 31 paź 2013, 10:24

Zaślepienie EGR to podstawa podstaw tak samo, jak sprawdzenie błędów.

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 31 paź 2013, 10:37

FXX pisze:Jw. zaślepić EGR na początek. Przydałoby się też sprawdzić błędy i zrobić logi.
Ok, jak zrobię powyższe (a raczej kolega bronx jak będzie miał chwilkę czasu zrobi :D ) zdam relację czy poprawiło się, jak nie pomoże- poproszę o dalsze sugestie...

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 15 lis 2013, 12:49

Ok, wczoraj przeprowadziłem akcję naprawczą, zdaję relację:

Wykonane operacje:

1). Test przelewowy
Wynik- po 5 minutach każda ze strzykawek napełniła się średnio na poziomie 50ml - czyli rozumiem że wtryski są ok.
Przy okazji wymieniony cały przelew (końcówki + wężyki)

2). Wymieniony termostat.
efekt - temperatura po przejechaniu ok. 8km osiągnęła 90 st C - wcześniej osiągnięcie 70 st było sukcesem....

3). Zaślepiony EGR
efekt - whow!!!!!!!! to auto potrafi się zbierać z obrotów poniżej 2000!!!! Wcześniej jakiekolwiek przyspieszenie uzyskiwałem od 2500 obr/min. Tak więc uzyskałem znacznie lepszą elastyczność i dynamikę. Kontrolka silnika nie świeci się, brak komunikatów o błędach.

4). Czyszczenie przedniego zacisku po stronie kierowcy.
Tutaj czeka mnie większy nakład pracy- zacisk do regeneracji, ktoś już przy nim grzebał i źle poskładał- efekt- syf dostał się tam gdzie nie powinien... Tak więc next week zacisk na blat, rozbiórka, czyszczenie, porządne złożenie.

Tak więc, część problemów rozwiązana.

Co pozostało:

spalanie - nie wiem... okaże się po przejechaniu większego dystansu

Dymienie- problem pozostał- przy dynamicznym przyspieszaniu - kopci- chmura czarna że aż wstyd....

... Poproszę o jakieś sugestie co może jeszcze powodować takie kopcenie....

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: bronx » 15 lis 2013, 12:54

ad1 co to znaczy sredni, dokładne wartości. Jak każda miała 50ml to wręcz nieprawdopodobne.
Ad2.
coś tu nie gra, powinna dostawać kopa ponad 2ooo,
i spalanie i dymienie, więc ....
jak masz kopa od 2ooo to może masz namieszane w sterowniku albo jakis chip-box i stąd dymienie.
I teraz podstawa, którą miałeś zrobić dawno i dalej tego nie zrobiłeś LOGI Z JAZDY !!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Ramzes_II » 15 lis 2013, 12:59

Dymienie moze byc z zawalonego kata. Próbuj wypalić - wysokie obroty (min 3500) niski bieg (np 2) i przegoń go tak z 6 kilometrów.
Obserwuj po tym dystansie co sie dzieje.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”