Post
autor: Jaroslaw82 » 15 lis 2013, 12:49
Ok, wczoraj przeprowadziłem akcję naprawczą, zdaję relację:
Wykonane operacje:
1). Test przelewowy
Wynik- po 5 minutach każda ze strzykawek napełniła się średnio na poziomie 50ml - czyli rozumiem że wtryski są ok.
Przy okazji wymieniony cały przelew (końcówki + wężyki)
2). Wymieniony termostat.
efekt - temperatura po przejechaniu ok. 8km osiągnęła 90 st C - wcześniej osiągnięcie 70 st było sukcesem....
3). Zaślepiony EGR
efekt - whow!!!!!!!! to auto potrafi się zbierać z obrotów poniżej 2000!!!! Wcześniej jakiekolwiek przyspieszenie uzyskiwałem od 2500 obr/min. Tak więc uzyskałem znacznie lepszą elastyczność i dynamikę. Kontrolka silnika nie świeci się, brak komunikatów o błędach.
4). Czyszczenie przedniego zacisku po stronie kierowcy.
Tutaj czeka mnie większy nakład pracy- zacisk do regeneracji, ktoś już przy nim grzebał i źle poskładał- efekt- syf dostał się tam gdzie nie powinien... Tak więc next week zacisk na blat, rozbiórka, czyszczenie, porządne złożenie.
Tak więc, część problemów rozwiązana.
Co pozostało:
spalanie - nie wiem... okaże się po przejechaniu większego dystansu
Dymienie- problem pozostał- przy dynamicznym przyspieszaniu - kopci- chmura czarna że aż wstyd....
... Poproszę o jakieś sugestie co może jeszcze powodować takie kopcenie....