Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 20 lut 2014, 18:53

Witam
Objaw Przy pełnym wciśnięciu gazu powyzej 3000 obr zaczyna się "dławic" turbo słychać ze ładuje ale słabo idzie są nawet skoki "doladowania" (lekkie szarpanie autem) albo słabsza moc "pulsacyjne przyspieszanie- takie drganie"
Po pierwszej diagnozie u mechanika bez podpięcia kompa: Katalizator
Wymieniony - dalej problem
Podpiecie kompa i wynik Wiecej powietrza niz oczekiwane - wymieniony przepływomierz na używany (wyczyszczony płynem bezdotykowo)
Wymieniony tez zawór DV bo rozszczelniło dolot (ostatni element gumowy przed kolektorem), wymieniony guma
Wymieniony tez zawór zwrotny powietrza od odmy, plus dodatkowy filtr paliwa, plus filt powietrza
Wymieniony Pierburg na używany
2 lata temu robiona Turbina, pierścienie głowica i panewki (20 tys przejechane)
Załączam zdjęcia z Ecu Scana pomiary na 3 biegu
1. czerwona linia - "butowanie" na maxa | objaw mocne przymulanie + az szarpanie
2. czerwona linia - przyspieszanie na pol gazie - | objaw przymulania i pomału przyspiesza
3. czerwona linia - przyspieszanie z leciutkim gazem - bez szarpania i przymulania (dosłownie gaz dotknięty i auto zbiera sie jak szalone)
Obrazek
Dziwi mnie az taka różnica pomiędzy powietrzem oczekiwanym i dostarczonym
p.s. Sonda wymieniona 3 mies temu na oryginał, rok temu wymieniona pompa paliwa, na filtrze paliwa brak oleju w dolocie również (był wcześniej ale po wymianie DV zniklo)

Ma ktoś pomysł co to możne być ?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 21:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 5.20T Przerywa na pelnym gazie

Post autor: stabraf » 20 lut 2014, 19:06

A może nieszczelność na drodze turbo - kolektor :roll:

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20T Przerywa na pelnym gazie

Post autor: wladakov » 20 lut 2014, 19:12

Sprawdzałem juz od Filtra (przewód harmonijkowy, tłumik powietrza) do Turbo, i od IC do Dolotu i wsio ok
Ciężko mi sprawdzić od Turbo do IC bo mam płytę metalowa i przez nią nic nie widać.
Zastanawiam sie nad kupnem nowego zamiennika Pierburga (100 PLN) no i może faktycznie rure od Turbo do IC.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 21:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 5.20T Przerywa na pelnym gazie

Post autor: kond243 » 20 lut 2014, 20:03

Sprawdź actuator przy turbo sprężarce on steruje zaworem wg. Wystarczy zdjąć przewód z niebieskim oznaczeniem z pierburga i dmuchnąć. Jeśli jest nieszczelny to masz winowajce Wg sie nie otwiera i turbo laduje powietrzem na maksa. Z opisu wychodzi ze za dużo powietrza za mało paliwa czyli uboga mieszanka. I nie butuj jej tak bo tłoki do miski spłyną. Lub pierburg źle podpiety. Podepnij wskaźnik doładowani zdejmij wtyczke z pierburga , ma ladowac nie wiecej jak 0,8bara. Przy sprawnym układzie doładowanie w peeku to 1,2 bara okolice 3tyś obrotow. I potem uchala sie wg i doładownie jest 1,05 1.1bara do 5,5 tyś obr.potem opada na na 0,8-0,9 bara. To nie będzie wina pierburga miałem ten problem turbo z uszkodzonym actuatorem potrafiło wpompować nawet 2 bary. Actuator nie dost?pny najlepiej kupić od FC i przespawać FC ma inne mocowanie. W każdym razie musi wysuwać sie przy maks 1 bar z odpiętym pirburgiemprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego pokazuje tylko ciśnienie atmosferyczne. Jest scianie grodziowej czarna puszeczka zielona wtyczka.Przepraszam za blędy pisane z telefonu ;-)
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: stabraf » 20 lut 2014, 21:53

A widzisz...Konrad dobrze gada - trza mu polać ;)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: kond243 » 20 lut 2014, 21:58

Andrzejku powiedz kiedy i gdzie ;-)
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 20 lut 2014, 22:11

Pierburg dobrze podpięty
Przy odpiętym podobne objawy - tez zacina
Tylko test ładowania muszę zrobić na obciążonym silniku, wiec manometr do środka auta - a tak to już chyba lepiej na stale zamontować manometr.
Map sensor sprawdziłem. Na odpiętym Check Engine a na podpiętym na komputerze dziś 1064 mBar wiec wygląda ze jest sprawny.
Jedyne co mi pozostaje bez specjalnego sprzętu to sprawdzenie wężyka z pierburga do actutatora:(
Podepnij wskaźnik doładowani zdejmij wtyczkę z pierburga
Masz na myśli tą wychodząca z Turbiny? i tam podpiąć bezpośrednio manometr ?
Obrazek
Wężyk numer 2 złącze B?
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: kond243 » 20 lut 2014, 22:22

Możesz wpiąć w ten bezpośrednio z turbo lub w kolektor ssący w przewód idący do DV. Actuator nr 6 na rysunku. Ja obstawiam że padła membrana nie otwiera się wg i jest przeładowanie dlatego rozerwało wąż przed przepustnic?. jeśli chcesz wyeliminować pierburga zepnij ze sobą węże przy pierburgu nr 1 i 2. Jśeli actuator ok będzie ładować tylko 0,8 bara . Przy takiej wartości ciśnienia będzie otwierać zawór wg.jeśli actuator to szukaj o podobnej wartości Fc Kappa Delta 4.16 turbo lub 5.20 turbo. Ja kupiłem używkę z Fc 20vt i przespawałem musisz to robić delikatnie żeby membrany nie spalić pozostaje kwestia regulacji trzpienia i jego odpowiednia długość.Na odpiętej wtyczce będzie check komp nie widzi cewki w pierburgu obwód otwarty. Poszukaj w temacie Ramzesa jest pokazany montaż wskaźnika ja zamontowałem tak samo na lewym słupku. Teraz mam na bieżąco ciśnienie doładowania zwłaszcza ze jeż na novitecu.Jeśli masz kompresor w garażu dmuchnij w węża od actuatora. I będzie wiadomo tylko nie dmuchnij czasem 6 barów. Sprawdź jeszcze wężyk od regulatora ciśnienia paliwa czy nie jest pęknięty . Wtedy przy doładowaniu nie zwiększa ciśnienia paliwa i robi się ubogo i podobny objaw. Jedna uwaga jeśli doladowanie przekroczy podczas pomiaru 1.5 bara odpuść gaz kilka sekund na tak ubogiej mieszance i tłoki potopi. A wtedy kapitalka silnika Cię czeka.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 21 lut 2014, 17:19

No to zrobiłem test:
dmuchnąłem w wężyk od aktuatora i powietrze idzie, sam wężyk sprawny
Skrosowałem wyjście doładowania z wejściem aktuatora i pojechałem(pierburg ominięty ale z wtyczką elektryczną podłączoną)
na 2 i 3 biegu objaw przy max otwartej przepustnicy (gaz do dechy) taki - po 3 tys zamula (ale nie skacze) i tak aż do 5.5 tys wtedy od nowa zasuwa jak szalony
Drugi test na lekkim wciśnięciu przyspieszenia i cały czas zasuwa jak szalony
Więc już zgłupiałem - może jednak pierburg używany też jest niesprawny?
p.s. nie wiem gdzie szukać regulatora ciśnienia paliwa :( bo bym też go przeczyścił/sprawdził wężyk.
chyba to ten na końcu listwy wtryskiwaczy, wężyk jest ok (idzie do dolotu) pytanie czy tam nie powinno być opasek zaciskowych? bo u mnie to tak luzem sobie zapięty z dwóch stron jest.
(kod w eperze 46407365)
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: kond243 » 21 lut 2014, 19:19

Witam w wezyk od actuatora mozesz dmuchnąć ale ma być szczelny tzn nie moze sie wydostawac powietrze. A jesli syczy toumarla membrana. I jesli dalej zamula powyżej 3 tyś obrotow tzn że masz przeładowanie. Przy spiętych weżykach jak pisalem w od 2.700 obrotow do końca jest tylko 0,8 bara wiec auto by jechalo na 3/4 osiagow. Podepnij manometr i sprawdz cisnienie. Regulator na koncu listwy i na węzyku od niego do dolotu nie ori opasaek. Info noqy reg w IC kosztuje 103zl.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 18 mar 2014, 22:18

Witam
w końcu zamontowałem manometr, wpięty pomiędzy wyjście turbo do pierburga.
Jak mocno cisnę na 3 to max 0.7 pokazuje, wtedy też jest to odcięcie.
Na lekkim gazie udaje mi się do 0.9 bara dojść.
Wpiąłem z trójnikiem który był w zestawie (ma on zwężkę na wyjście manometra) i nie wiem czy taki ma być czy przez to pomiar jest zaniżony.
Manometr taki http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_dolado ... T-153.html
i trójnik ze zwężką który był w zestawie http://dabtuner.pl/Trojnik_do_podlaczen ... a-206.html
EDIT
Trójnik ze zwężką jednak potrzebny, eliminuje on drganie wskazówek.
Jednak miejsce wpięcia to było nieporozumienie, teraz wpiąłem w kolektor ssący, a dokładniej przed zaworek zwrotny powietrza i efekty inne:
1. Na wolnych mam podciśnienie a dokładniej -0,2 b
2. Na ostrym przyspieszaniu leci od razi do 1.4 b po czym jest odcięcie i spadek na 1.1 i od razu przerywa
3. Na łagodnym przyspieszaniu okolice 1.0

Wychodzi na to że na 101% zawór W-G nie działa :(
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: kond243 » 20 mar 2014, 19:16

Witam bardziej to wygląda na coś z układem paliwowy. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zwężka w trójniku musi być przy maksymalnym doladowaniu nie odczytał byś wskazań wskzówka szaleje. I wskaźnik nie działa plynnie bez zwężki. Jest nieszczelność w kolektorze -0,2b za mało powinno być w okolicy -0,6-0,7b do sprawdzenia gumy łączące kolektor krokówka serwo hamulcowe i wężyki podciśnień oraz odma. Jeśli wszystko szczelne zmierz sprężanie. Przy -0,2 bara silnik w stanie agonii. Jeśli wg by nie otwierał to doładowanie może przekroczyć nawet dwa bary. Tu ewidentnie coś jest nie szczelne jak trzeba.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 21 mar 2014, 0:01

Witam
te -0,2 to pewnie dlatego że zaworek zwrotny jest właśnie z otwarciem na 0,2 i powietrze jest zasysane do dolotu. widać po wskazówce że podskakuje do -0.3 ale od razu wraca na -0,2. zaślepię z jednej strony zaworek i wtedy zobaczę ile ma podciśnienia.
Nie wiem tylko ile fabryczny posiadał (zamontowałem W KIERUNKU do dolotu)
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: wladakov » 15 kwie 2014, 22:25

Witam
jednak na 100% uszkodzony aktuator :(
pozostaje szukac dobrego bo jest totalnie nierozbieralny ...
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20vT - przerywa na pełnym gazie

Post autor: intuos » 17 kwie 2014, 9:27

Akuator ma swój nr, jeżeli prześlesz go do prof. zakładu regenerującego to znajdą ci zamiennik który już będzie ze śrubą regulacyjną.
Są firmy regenerujące aktuatory- wymiana membrany i wio.

Podciśnienie na jałowych powinno być -0.5 do -0.7, przy hamowaniu silnikiem powinno być-1.
Na twoim miejscu zdjąłbym wężyk z Pierburga idący do aktuatora i dmuchnął w niego z kompresora, będzie słychać czy jest dziurawy i jak działa dźwignia WG.
Co do Pierburga to po kiego kupować używany jak za 100-110zł masz nowy zamiennik, o którym już dawno pisałem na forum FC i tutaj, jest on plug&play. Dodatkowo jest szybszy i lepiej trzyma właściwe ciśnienie. Wybór należy do ciebie.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”