LPG czy diesel

Róbta co chceta ;)
husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 6:29

Odwieczny dylemat. Jak już kiedyś pisałem, przymierzam się powoli do wymiany Lybry na coś nowszego. I po raz kolejny pojawia się dylemat - LPG czy diesel. Nie miałem dylematu do czasu rozmowy z kumplem, który mnie przekonuje do gazu ;-)

Na pewno gaz zdecydowanie tańszy. Lybra pali ok. 6l/100km, czyli na chwilę obecną mieszczę się w 30zł, czyli gazu musiałby wziąć pomiędzy 15 a 20l, żeby wyszła taka sama kwota.
Jeżdżę (moim zdaniem) dosyć dużo, bo samej pracy 1600km miesięcznie (40km w jedną).

Moim zdaniem przewagi diesla:
+ moment obrotowy
+ tak na oko jakieś 90% mocy silnika już od 2500rpm i utrzymuje się do wysokich obrotów
+ 'cały' bagażnik
+ zasięg na jednym baku

Przewagi LPG:
+ zdecydowanie niższe koszty tankowania
+ brak dwumasy, DPF i innych dieslowskich wynalazków
+ w razie braku gazu, zawsze można jeszcze dojechać na benzynie


Jakie są wg Was za i przeciw jednemu i drugiemu z tych paliw, co byście wybrali?
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: Bartek-Lodz » 24 cze 2015, 6:52

Jak bym miał wybierać Lybra w gazie a Lybra w dieslu to biorę 2.4 JTD ale już Kappa w dieslu a w LPG to biorę Kappę V6 z LPG. Thesis chyba kompromisem osiągów i ceny eksploatacji jest 2.0 T z LPG. Co do innego auta z silnikami np TSI tu już z tym LPG bym uważał, chyba że firmowym - montowanym przez producenta.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 6:54

Ale patrząc ogólnie - nie na Lybry, nie koniecznie na Lancie :) Na razie nie mówmy o konkretnej marce (chyba że są konkretne marki i silniki, do których gaz się po prostu nie nadaje)...
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: LPG czy diesel

Post autor: cysiek » 24 cze 2015, 7:19

Ja dieslem nie jeździłem i pewnie nie pojeżdżę. Zbyt duża ilość elementów przy ewentualnych naprawach. Plus koszty. Kolejna rzecz to nie lubię traktorów. Ja mam 2.0 zagazowane i nie narzekam na przyspieszenie, spalanie itd. Z doświadczenia to jeśli gaz to z mocniejszym motorem. Po raz milionowy się powtórzę ale dobrze założona instalacja nie będzie sprawiała żadnych problemów i na pewno nie odstępować będzie od diesla.
W weekend lecę do Rybnika. Plan dwa no max trzy tankowania na trasie Warszawa - Rybnik - Warszawa. Czego chcieć więcej.
Tak z ciekawostek - będąc na bazarze motocykli w Warszawie gość pokazywał burgmana z instalacją lpg. Tam to juz się jeździ za grosze. Pojemność chyba 250cm3.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 9:24 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia!!!
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
kielon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 329
Rejestracja: 28 wrz 2009, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG czy diesel

Post autor: kielon » 24 cze 2015, 7:24

widzę temat z mirko :D
Lancia Delta II 1.6ie 8V 95r.

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 7:26

zaintrygował mnie temat, to drążę dalej, ale w bardziej doborowym towarzystwie :)
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: LPG czy diesel

Post autor: AUFER » 24 cze 2015, 7:49

Brunetki czy blondynki? ;)
Czerwony czy biały? ;)
Sedan czy kombi? ;)

: gafa :
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 7:55

AUFER pisze:Brunetki czy blondynki? ;)
Czerwony czy biały? ;)
Sedan czy kombi? ;)
O każdym z tych tematów można dyskutować, jednak niewiele to wnosi do tematu. A temat jest prosty - co jest ZA, co jest PRZECIW każdemu z tych rozwiązań i ostatecznie które rozwiązanie WY byście wybrali.
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Marki

Re: LPG czy diesel

Post autor: _Rafako_ » 24 cze 2015, 8:16

Właściwie sam sobie odpowiedziałeś, więc co tu więcej pisać :?: Jedynym problemem jest to, że będziesz chyba zmieniał auto na młodsze a nie na starsze :?: Im młodsza benzyna, tym trudniej dobrze założyć gaz i tym bardziej wzrastają koszty instalacji. Mój kolega bez problemu założy Ci LPG do silnika TSi i samochód z tą instalacją będzie jeździł tak samo sprawnie i bezawaryjnie jak na benzynie tylko, że nie będzie to kosztowało 1900 zł, jak do jakiegoś parcha z lat 90-tych.
No i jest jeszcze jedna wada - w większości garaży podziemnych pod blokami mieszkalnymi jest zakaz wjazdu z LPG. Jeśli jesteś bezrozumnym ch... : cenzura : m, to Cię taki zakaz wali, jeśli masz normalnych sąsiadów, którzy szanują przepisy, zarządzenia i własność prywatną (tak jak to ma miejsce u mnie), nie uświadczysz w garażu auta z LPG (chyba, że z jakimś super ukrytym). W efekcie trzymam Deltę "pod chmurką".
Serdecznie pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 8:20 przez _Rafako_, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: LPG czy diesel

Post autor: Snail » 24 cze 2015, 8:17

Miałem 2 litry z gazem (Vectra), za spore pieniądze (3800 zł w 2005 roku), ale po tym jak silnik się ustawił żadnych problemów nie miałem. Żadnego śmierdzenia gazem, prawie niezauważalnie słabsze osiągi, zasięg na 36 litrach w trasie ok 450 km.
Teraz mam klekota, też bez większych problemów, ale następna będzie o ile się da benzyna z gazem (prawdopodobnie).
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 8:36

_Rafako_ pisze:Właściwie sam sobie odpowiedziałeś, więc co tu więcej pisać :?:
No właśnie nie odpowiedziałem sobie :) Escort zraził mnie do gazu, ale to był gaz sprzed 12 lat. Teraz tylko diesel, ale mimo wszystko gaz tańszy, ma swoje plusy i minusy. Ja wypisałem część z nich, a pewnie tych plusów i minusów jest sporo więcej.

Auto oczywiście chcę wymienić na młodsze, coś koło rocznika 2010 (może troszkę starsze, w zależności od ceny i stanu), na chwilę obecną jakoś zapatrzyłem się na francuzy - Peugeot 308SW, Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Picasso, ale to może chwilowe zauroczenie i zanim się zdecyduję na coś konkretnego (najpierw Lybrę muszę sprzedać), to może znajdzie się coś zupełnie innego.

Akurat w moim przypadku podziemne garaże są mi całkowicie obojętne - jedyny na którym kilka razy do roku parkuje jest pod centrum handlowym i auta z LPG są tam dozwolone (jest nawet tabliczka, która o tym informuje). W

Ale faktycznie do listy minusów gazu można to dopisać...


Jeśli chodzi o cenę gazu - zakładam cenę 3500zł. Cenę wziąłem z pierwszego lepszego cennika, ale czy jest właściwa - nie mam pojęcia :)
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: LPG czy diesel

Post autor: cysiek » 24 cze 2015, 8:49

Jeden minus mi się nasuwa co do lpg to jest to, że na gazie pojedziesz dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury silnika (a tutaj rożnie jest ustawiane).
Przy częstym odpalaniu może to być wkurwi...ce przy dystrybutorze.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LPG czy diesel

Post autor: Heathen » 24 cze 2015, 8:53

husky83 pisze:
AUFER pisze:Brunetki czy blondynki? ;)
Czerwony czy biały? ;)
Sedan czy kombi? ;)
O każdym z tych tematów można dyskutować, jednak niewiele to wnosi do tematu. A temat jest prosty - co jest ZA, co jest PRZECIW każdemu z tych rozwiązań i ostatecznie które rozwiązanie WY byście wybrali.
Prawda jest taka że wpierw musisz zdecydować się na konkretne auto.
Masz Diesla wiec wiesz z czym się to je.
Jak już zdecydujesz się na konkretne auto sprawdzasz czy nie ma w nim jakichś "gorszych silników" (tak jak 1,8 w lybrze) i czy dobrze znoszą gaz
A dalej szukasz już dobrego egzemplarza.....
Imho nastawisz się na PB, a trafi ci się naprawdę okazyjny diesel nie kupisz?
Do takich przebiegów imho LPG wyjdzie taniej, o ile zaakceptujesz minusy o których sam pisałeś.
Ja wybrałbym LPG, bo jednak 5-6 letni diesel jeszcze z zachodu to dokładnie ten moment w którym mogą zacząć się problemy.
No chyba że kupisz od Niemca z alzheimerem, co kupił i zapomniał, albo siadał tylko by radia posłuchać:D
QV...soon:)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: LPG czy diesel

Post autor: bronx » 24 cze 2015, 8:56

husky83 ja też zraziłem się do gazu - polonez.
Koledzy śmigają z tymi wynalazkami i poza tym że co 300-400km muszą tankować nie narzekają.
Mnie osobiście wizyta 2 raz w tyg na stacji wkurza ( niepotrzebna strata czasu) + taka prawda żeby przebić się na drugą stronę miast trzeba teraz u nas ok 20min, a tam sa "normalne"
LPG stations.
Może jakby stacja z gazem była mi po drodze tak bym tego nie odczuwał a tak.... tez 300 km pon stacja czwartek stacja poniedziałek stacja i tak w kółko.

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LPG czy diesel

Post autor: husky83 » 24 cze 2015, 9:06

cysiek pisze:Jeden minus mi się nasuwa co do lpg to jest to, że na gazie pojedziesz dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury silnika (a tutaj rożnie jest ustawiane).
Przy częstym odpalaniu może to być wkurwi...ce przy dystrybutorze.
I to największy problem z zwolennikami gazu - Panie, mi pali tylko 8l gazu. Zapomina o tym, że do tego jeszcze 2l benzyny ;-)
Jest rozwiązanie w postaci gazu 6 generacji - tam w ogóle benzyny nie potrzeba. Ale dwie wady - cena (chociaż reklamowali jako tanią) i dostępność - chyba obecnie wyłącznie dla kilku silników VW (ale może coś się zmieniło w tym temacie).

Akurat moje trasy to minimum 10km w jedną stronę, a najczęściej do pracy - 40km w jedną. Więc dla mnie to nie wada, ale jednak do listy wad trzeba dopisać :)

@Heathen - właśnie pierw musiałbym wiedzieć co dokładnie chcę, ale póki co nie wiem :) Dlatego temat bardzo ogólny - nasze odczucia co lepsze, a co gorsze...

@Bronx - mnie też to właśnie najbardziej wkurza. 400km i na stację - to moim zdaniem duży minus. Przy czym u mnie byłaby to jedna wizyta w tygodniu. To tylko strata czasu, ale w moim przypadku nie byłaby duża - nadrabiam 4km i jadę do stacji przy Auchan, powrót - omijam zakorkowaną Ostropę (bo domyślam się, że o tym mówisz). Aczkolwiek nie wiem nic na temat jakości LPG tam. Co masz na myśli mówiąc 'normalne' stacje LPG?
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”