Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
Hej.
Mam taki problem. Po pracy wyjeżdżam za brame i po 200m niunia gaśnie. Temp na zew około -5st.
Przekręcam kluczyk na 1 pozycję i mruga mi kontrolka wtrysku a pod maską klika przekaźnik. Rozrusznik kręci, inne ustrojstwa działają ( światła, dmuchawa itp). Udało mi sie raz na kilka sekund odpalić silnik i nagle zgasł.
Co zrobić?
Mam taki problem. Po pracy wyjeżdżam za brame i po 200m niunia gaśnie. Temp na zew około -5st.
Przekręcam kluczyk na 1 pozycję i mruga mi kontrolka wtrysku a pod maską klika przekaźnik. Rozrusznik kręci, inne ustrojstwa działają ( światła, dmuchawa itp). Udało mi sie raz na kilka sekund odpalić silnik i nagle zgasł.
Co zrobić?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2009, 23:00 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiłem tytuł
Powód: poprawiłem tytuł
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
Dodatkowe info.
Postoi trochę i na chwile odpali. Następnie dalej migająca kontrolka i przekaźnik. Restet przez zdjęcie klemy z akumulatora nic nie dał.
Postoi trochę i na chwile odpali. Następnie dalej migająca kontrolka i przekaźnik. Restet przez zdjęcie klemy z akumulatora nic nie dał.
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
Zrobiłem kilka testów. Ale opierałem się o schemat elektryczny dla silnika 1.6 od Dedry. Ma ktoś taki do Delty II?
1. Jeden z przekaźników pod maską nie łapie (przekaźnik 131). Po jednej stronie ma 12V po drugiej 3,7V. Stąd to cykanie. Zasilanie na styk idzie od kluczyka a masę dostaje od Kompa - a u mnie ma 3,7 V zamiast 0V. Dlaczego?
2. Po wyjęciu przekaźnika i przekręceniu kluczyka słychać załączającą się pompę paliwa. Z przekaźnikiem pompa się nie załącza. Słychać cykanie przekaźnika.
3.Po zdjęciu obudowy od przekaźnika i ręcznym załączeniu styków mam załączoną deskę, przekręcam kluczyk i pompa się załącza dalej załączam zapłon silnik kręci ale nie odpala.
Jakieś pomysły?
Może kotś podrzucić schemat elektryczny do Delty II z '94 ?
Ktoś miał podobny problem: Skaracamy
i jeszcze ten klikający przekaźnik:
Linki
1. Jeden z przekaźników pod maską nie łapie (przekaźnik 131). Po jednej stronie ma 12V po drugiej 3,7V. Stąd to cykanie. Zasilanie na styk idzie od kluczyka a masę dostaje od Kompa - a u mnie ma 3,7 V zamiast 0V. Dlaczego?
2. Po wyjęciu przekaźnika i przekręceniu kluczyka słychać załączającą się pompę paliwa. Z przekaźnikiem pompa się nie załącza. Słychać cykanie przekaźnika.
3.Po zdjęciu obudowy od przekaźnika i ręcznym załączeniu styków mam załączoną deskę, przekręcam kluczyk i pompa się załącza dalej załączam zapłon silnik kręci ale nie odpala.
Jakieś pomysły?
Może kotś podrzucić schemat elektryczny do Delty II z '94 ?
Ktoś miał podobny problem: Skaracamy
i jeszcze ten klikający przekaźnik:
Linki
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 19:41 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skróciłem linki
Powód: skróciłem linki
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
chlip....
nie było oddzewu z forum więc poszła niunia do warsztatu na lawecie 
sprawdziłem jeszcze czujnik wału około 500ohm więc chyba OK. Mój elektronik sprawdził podejżany pin na wyjściu ECU i powiedział że wywaliło kondensator (wylał się) - wstawił zamiennik. I w tym momencie na przekażniku jeszcze bardziej siadło zasilanie 12V na jednej stronie cewki i 6V na drugiej. Pomiar z wyjętym przekaźnikiem. W pierwszym poście pisałem że był reset ECU ale to pomyłka - nie mogłem zachować procedury bo nie dogrzał się silnik/nie mogłem go odpalic.
Zobaczymy co powie fachowiec/partacz z warsztatu
A tak przy okazji szukam:
1. czujnik ABS przód
2.Wentylator nawiewu kabiny z opornikiem
3. Schemat elektryki. Mam tylko od Dedry i Integralle
Pozdrowionka


sprawdziłem jeszcze czujnik wału około 500ohm więc chyba OK. Mój elektronik sprawdził podejżany pin na wyjściu ECU i powiedział że wywaliło kondensator (wylał się) - wstawił zamiennik. I w tym momencie na przekażniku jeszcze bardziej siadło zasilanie 12V na jednej stronie cewki i 6V na drugiej. Pomiar z wyjętym przekaźnikiem. W pierwszym poście pisałem że był reset ECU ale to pomyłka - nie mogłem zachować procedury bo nie dogrzał się silnik/nie mogłem go odpalic.
Zobaczymy co powie fachowiec/partacz z warsztatu

A tak przy okazji szukam:
1. czujnik ABS przód
2.Wentylator nawiewu kabiny z opornikiem
3. Schemat elektryki. Mam tylko od Dedry i Integralle
Pozdrowionka
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
info od mechanika: autko będą robić po świętach. Prawdopodobnie uruchomił się immobilizer. Ciekawe bo nawet nie wiedziałem że mój ECU ma taką funkcję.
Wesołych Świąt
Wesołych Świąt

Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
Może to Delta Ci pomoże. (2,3MB)
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
28 podaje masę na przekaźnik pompy paliwa, grzałki sondy i coś tam jeszcze.
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta 1.6 Nie pali migająca kontrolka wtrysku
makek pisze:28 podaje masę na przekaźnik pompy paliwa, grzałki sondy i coś tam jeszcze.
u mnie nie była to masa tylko kilka Voltów. Może tak być jak zadziała immobilizer? Choć coś mi się wydaje że to ściema ale zobaczymy.
Aaaa i dzięki za schemacik

Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
Nie wiem jak działa imobiliser na ECU.
Napięcie na pinie 28, gdy ECU nie podaje masy jest: 12V pomniejszone o spadek na uzwojeniu cewki przekaźnika, równolegle do cewki jest wpięta dioda, ona też może mieć wpływ na wartość tego napięcia i bardzo możliwe, że ma ono ok. 3V. Oczywiście wszystko to na wpiętym przekaźniku.
Napięcie na pinie 28, gdy ECU nie podaje masy jest: 12V pomniejszone o spadek na uzwojeniu cewki przekaźnika, równolegle do cewki jest wpięta dioda, ona też może mieć wpływ na wartość tego napięcia i bardzo możliwe, że ma ono ok. 3V. Oczywiście wszystko to na wpiętym przekaźniku.
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
Mechanik sprawdził podawanie paliwa, zapłon - brak iskry, elektrykę poza ECU, masy.
ECU nie daje komunikatów o błędach ale i tak jest podejżane.
Zamówiłem już używane ECU od fiata - ten sam numer Bosch. Zobaczymy czy niunia ożyje.
ECU nie daje komunikatów o błędach ale i tak jest podejżane.
Zamówiłem już używane ECU od fiata - ten sam numer Bosch. Zobaczymy czy niunia ożyje.
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
No i mechanik się poddał ! Stwierdził że chyba jest to usterka w kablach i nie będzie tego szukał. Autko scholowałem do garażu.
Mam do was prośbę: potrzebny mi jest schemat kabli do ECU / elektryki silnika- może ktoś podrzucić? Konkretnie do mojego modelu '94. Próbowałem ze schematem z Dedry (ten sam silnik) ale się kompletnie różni.
PILNE - bo nie będę miał jak do pracy dojechać w 4.1.2010
Makek - link który zamieściłeś do schematu działa ale schemat jest kompletnie nie czytelny ! Mógłbyś przesłać mi go na Maila w lepszej rozdzielczości? (>galuszka.p@wp.pl)
Mam do was prośbę: potrzebny mi jest schemat kabli do ECU / elektryki silnika- może ktoś podrzucić? Konkretnie do mojego modelu '94. Próbowałem ze schematem z Dedry (ten sam silnik) ale się kompletnie różni.
PILNE - bo nie będę miał jak do pracy dojechać w 4.1.2010

Makek - link który zamieściłeś do schematu działa ale schemat jest kompletnie nie czytelny ! Mógłbyś przesłać mi go na Maila w lepszej rozdzielczości? (>galuszka.p@wp.pl)
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
Coś odczytałem z manuala od Makek. Dalej nie wiem dlaczego mam na pinie 28 ECU około 6V DC? Sprawdzałem to bezpośrednio na pinie - z wyjętym przekaźnikiem.
Według mnie ECU powinien załączać na pin 28 masę. O co chodzi? Ma ktoś pomysł? Kupiłem drugie używane ECU i jest to samo. Hmm..
Rozebałem ECU - uszkodzony kondensator C70. Po wymianie kondensatora dalej jest to samo - musi coś siać.
Podczas pomiaru pojemności kondensatora pomiar też " pojawia się i znika" - coś go musi rozładowywać...
Myślę że to problem kabli - robią zwarcie i palą ECU, z tym zapasowym było to samo.
Według mnie ECU powinien załączać na pin 28 masę. O co chodzi? Ma ktoś pomysł? Kupiłem drugie używane ECU i jest to samo. Hmm..
Rozebałem ECU - uszkodzony kondensator C70. Po wymianie kondensatora dalej jest to samo - musi coś siać.
Podczas pomiaru pojemności kondensatora pomiar też " pojawia się i znika" - coś go musi rozładowywać...
Myślę że to problem kabli - robią zwarcie i palą ECU, z tym zapasowym było to samo.
- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
No i znalazłem usterkę - typowa i wiele razy opisywana na forum hahaha...Problemem było przerwanie się masy na silniku. Jest to masa dla czujników które idą do ECU. I stąd miałem te 5V na których pracuje np. silnik krokowy. Jednak ECU też dostało po D... i zobaczymy czy autko odpali ( wymiana uszkodzonego kondensatora w ECU).
Ogólnie masa jest podłączona styłu silnika, jest niewidoczna i jak ktos nie wie że tam jest to nie wypatrzy - współczucie dla warsztatu mechanicznego gdzie auto było przez 2 dni - nie wypatrzyli tego. A mówili że masę sprawdzili hehe...
Dodatkowym utrudnieniem są kable od instalacji gazowej które również przesłoniły to miejsce.
Więc po południu robię próbę na regenerowanym ECU.
Na koniec postaram się podrzucić fotki
Ogólnie masa jest podłączona styłu silnika, jest niewidoczna i jak ktos nie wie że tam jest to nie wypatrzy - współczucie dla warsztatu mechanicznego gdzie auto było przez 2 dni - nie wypatrzyli tego. A mówili że masę sprawdzili hehe...
Dodatkowym utrudnieniem są kable od instalacji gazowej które również przesłoniły to miejsce.
Więc po południu robię próbę na regenerowanym ECU.
Na koniec postaram się podrzucić fotki

- Pavciu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Długołęka koło Wrocławia
Odp: Delta - 1.6 - Gaśnie, miga kontrolka wtrysku
VICTORY !!!
Udało się ale nie bez bólu. Po podłączeniu ECU dalej autko nie paliło. Okazało się że mechanik jak sprawdzał aparat zapłonowy to pomieszał kable WN - poprawiłem i gra muzyka. Niunia pali aż miło.
Dziękuję wszystkim kibicom co śledzili losy mojego autka za cierpliwość.
Pozdrawiam
Paweł.
TEMAT ZAMKNIĘTY.
Udało się ale nie bez bólu. Po podłączeniu ECU dalej autko nie paliło. Okazało się że mechanik jak sprawdzał aparat zapłonowy to pomieszał kable WN - poprawiłem i gra muzyka. Niunia pali aż miło.
Dziękuję wszystkim kibicom co śledzili losy mojego autka za cierpliwość.
Pozdrawiam
Paweł.
TEMAT ZAMKNIĘTY.