Kappa - stukanie zaworów

Anonymous

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Anonymous » 18 mar 2006, 16:04

kiedy silnik jest rozgrzany słyszę u siebie w kappie stukanie zaworów, trochę jak w dieslu, pytanie jak to się reguluje, może ktoś podpowie jakie rozwiązanie techniczne zastosowano w silnikach 2.0 20v do regulacji luzu zaworów

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Tomasz » 18 mar 2006, 16:08

Zaworów w 2.0 20V się nie reguluje. W tych silnikach występują samoregulatory hydrauliczne. Stuka znaczy się jest uszkodzony cena około 45zł szt
Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: makek » 20 mar 2006, 9:41

Stuka jeden? Wszystkie? Stukanie pojawiło się niedawno i się nasila? Jak zmienia się przy dodaniu gazu?

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 mar 2006, 10:54

miałem tak kiedyś w maluchu na oleju lotos semisyntetic, wymiana oleju na mobil 5w50 usuneło stukanie.

Jezdzilem caly czas w maluchu na mobilu i rs castrola. Lotosa dostalem za darmo i pojezdziłem na nim jakies 10 km. :) tak tak po 10 kilometrach tak stukały mi zawory (spalanie detonacyjne) że od razu wymienialem na mobila 5w50.

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Tomasz » 20 mar 2006, 14:38

"makek" pisze:Stuka jeden? Wszystkie? Stukanie pojawiło się niedawno i się nasila? Jak zmienia się przy dodaniu gazu?
Nie mam pojęcia ile stuka ale raczej nie wszystkie.
Przy dodawaniu gazu stuk jest głośniejszy i z większą częstotliwością
Obrazek

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Jurek K. » 20 mar 2006, 15:39

Jeżeli przy dodaniu gazu "stuka" obstawałbym przy złym paliwie
ewentualnie zbyt wczesny zapłon (może jakiś czujnik uległ awarii)
i nie miało by to nic wspólnego z zaworami
Kappa 2.4 LX 97' (niestety rozbita w grudniu 2014)
Kappa 2.4 LX 00'

Anonymous

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 15:47

"Jurek K." pisze:Jeżeli przy dodaniu gazu "stuka" obstawałbym przy złym paliwie
ewentualnie zbyt wczesny zapłon (może jakiś czujnik uległ awarii)
i nie miało by to nic wspólnego z zaworami
ta opcja u mnie raczej nie wchodzi w rachube bo raz że stuka im bardziej rozgrzany tym głosniej, a dwa że jak kupowałem auto to juz stukało a auto jezdziło tylko na niemieckim paliwie

mi znajomy powiedzial że to moze byc jeszcze zaworek upustowy oleju :roll:

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: mario09 » 20 mar 2006, 16:29

"0czko" pisze:
"Jurek K." pisze:Jeżeli przy dodaniu gazu "stuka" obstawałbym przy złym paliwie
ewentualnie zbyt wczesny zapłon (może jakiś czujnik uległ awarii)
i nie miało by to nic wspólnego z zaworami
ta opcja u mnie raczej nie wchodzi w rachube bo raz że stuka im bardziej rozgrzany tym głosniej, a dwa że jak kupowałem auto to juz stukało a auto jezdziło tylko na niemieckim paliwie

mi znajomy powiedzial że to moze byc jeszcze zaworek upustowy oleju :roll:
Kiedy zmieniales olej i na jaki? To ma duze znaczenie przy hudraulicznych regulatorach. Zwykle jest tak, ze jesli cyka to przewaznie pomaga zmiana oleju. Jesli puka to tylko wymiana regulatora.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 17:53

Kiedy zmieniales olej i na jaki?
jakies 2,5 tys km temu 10w40, takze olej jest w miare swiezy jeszcze

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - stukanie zaworów

Post autor: makek » 20 mar 2006, 21:06

"Tomasz" pisze:
"makek" pisze:Stuka jeden? Wszystkie? Stukanie pojawiło się niedawno i się nasila? Jak zmienia się przy dodaniu gazu?
Nie mam pojęcia ile stuka ale raczej nie wszystkie.
Przy dodawaniu gazu stuk jest głośniejszy i z większą częstotliwością
Macie z Oczko to samo auto ?

Pytania były jak najbardziej na miejscu, bo inaczej stukają zawory, inaczej sworznie i tulejki.

Możesz odkręcić pokrywę zaworów i zobaczyć jaki jest stan krzywek, szklanek...może coś rzuci Ci się w oczy, dużo czasu to nie zajmie i ciężko coś uszkodzić.

Awatar użytkownika
Kaczmar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Kaczmar » 11 cze 2011, 15:49

Witam,mam ten sam problem( 2.0 20VT).Sprawa wyglada nastepujaco.Niedawno robiłem kompletny remont głowicy.Wszystko było ok.Zalany był olejem Valvoline vr1 10W60.Z uwagi na zuzycie i dostepnośc tego oleju wrociłem na 10W40 Valvoline Maxlife.Od jakiegoś czasu dało sie usłyszeć lekki klekot jak w dieslu,teraz po odpaleniu silnik pracuje jak w zimnym mercedesie 124 diesel :( jak sie rozgrzeje to przy łagodnym wkręcaniu na wysokie obroty nie słychać,ale jak sie mocniej wdepnie to słychac klekot.prosze o jakaś podpowiedz,gdzie zaczac szukac problemu.

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 14 sty 2015, 15:51

Witam, pojawił mi się problem właśnie ze stukaniem którejś ze szklanek, prawdopodobnie na pierwszym cylindrze w silniku 2.0 20v VIS. Stało się to od tak któregoś razu, jak wracałem do domu przy normalnej jeździe. Stukanie nasila się przy dodawaniu gazu, przy około 1200 do 3000 tyś obrotów, powyżej ustaje. Na początku myślałem, że to może za niski stan oleju i nie dociera on do któregoś z regulatora hydraulicznego, ale dolanie nic nie dało wiec podejrzewam, ze uszkodzony jest jeden z regulatorów. Stuka dalej czy to na zimnym czy na ciepłym silniku.. Moje pytanie jest takie, czy można wymienić samą jedną uszkodzoną tzw. szklankę czy trzeba całym kompletem ? Liczę sie z tym, że może być trudno zlokalizować która to stuka.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Maniak » 14 sty 2015, 18:20

8-O Oby to nie panewka, takie objawy mnie pasują do opisu : beczy : obym się mylił.
Posiadam doświadczenie na własnej skórze : beczy : : beczy : : beczy :
Mam dwa komplety kasatorów. Mogę się podzielić :D
Pozdrawiam : yesyes :
Ostatnio zmieniony 14 sty 2015, 20:03 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 14 sty 2015, 19:02

Oby nie ale Raczej na 80% stawiam na regulator od zaworu, stuka ewidentnie na górze po lewej wiec wydaje mi się ze któryś z dolotowych, ale oczywiście mogę się mylić. a ogólnie wygląda to tak :



Bardziej interesowałaby mnie wymiana zaworów na tym jednym cylindrze o ile to to co myślę i nie trzeba całego kompletu wymieniać.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Maniak » 14 sty 2015, 19:45

Obawiam się tej gorszej diagnozy. Dodawaj płynnie gazu i ujmując w kilka sekund, raz tak zrobiłeś, grało nieciekawie.
A co z mocą, to czuć jak mułem zawalony. Słabszy :?: czy nie.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”