Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Pojawił się problem z ruchem dźwigni zmiany biegów w poziomie. Utrudnia to przełączanie biegów np z II na III. Dźwignia nie przesuwa się sama w prawo i trzeba lekko ją popchnąć by ustawiła się tak by można "wrzucić" III. To dzieje się po nagrzaniu silnika. Wnioskuję, że linka sterująca po nagrzaniu od tłumika "puchnie" i lekko się zakleszcza. Czy ktoś to naprawiał (da się?)? Może trzeba tylko to nasmarować lub jakoś rozruszać? JAk? Ewentualna wymiana linki? Za ile?
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Wybierak na skrzyni do wymontowania i rozebrania i nasmarowania.
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Czy to oznacza konieczność wymontowania skrzyni. Da sie to zrobić bez rozebrania połowy auta? Byłbym wdzięczny za odpowiedź bo fachowiec (warsztat) twierdzi, że linka do wymiany, która ponoć sporo kosztuje.Bany pisze:Wybierak na skrzyni do wymontowania i rozebrania i nasmarowania.
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Od góry do wymontowania,bez wyjmowania skrzyni.
Linki trzeba odłączyć i wtedy bedzie wiadomo co stoi.
Bez odłączenia to zgaduj -zgadula.
Z linkami sie nie spotkałem.
Linki trzeba odłączyć i wtedy bedzie wiadomo co stoi.
Bez odłączenia to zgaduj -zgadula.
Z linkami sie nie spotkałem.
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Miałem to samo w 2.4jtd tyle, że cały czas nie ciężko chodziło prawo lewo. Wymontowałem linki, któe był sprawne więc to była robota głupiego a troche trzeba kręcić. Zrób jak pisze Bany bo to na pewno będzie wybierak. U mnie on okazał się winny.
Linki niedostępne w sprzedaży poza ASO przy czym w ASO sprzedają komplet do 2.4 jtd za jakieś 180 zł chyba albo więcej nie pamiętam już bo cena mnie zwaliła z nóg. Ewentualnie dorobienie linki wchodzi w grę. Odepnij linki przy wybieraku i się okaże. Jak będzie luźno chodzić to wtedy może to być linka.
Linki niedostępne w sprzedaży poza ASO przy czym w ASO sprzedają komplet do 2.4 jtd za jakieś 180 zł chyba albo więcej nie pamiętam już bo cena mnie zwaliła z nóg. Ewentualnie dorobienie linki wchodzi w grę. Odepnij linki przy wybieraku i się okaże. Jak będzie luźno chodzić to wtedy może to być linka.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:58
- Lokalizacja: Wloclawek
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Witam
Mam podobny problem z Kappą 2.4 w beznzynce. Czy ktoś mógłby opisać mi jak własnoręcznie wykręcić owy wybierak skrzyni?? Czy jest to skomplikowana operacja? Gałka chodzi jak w betonie. dodatkowo aby wrzucić piątkę muszę lekko podnieść obejmę od wstecznego. Próbowałem z WD40 ale bezskutecznie.
Mam podobny problem z Kappą 2.4 w beznzynce. Czy ktoś mógłby opisać mi jak własnoręcznie wykręcić owy wybierak skrzyni?? Czy jest to skomplikowana operacja? Gałka chodzi jak w betonie. dodatkowo aby wrzucić piątkę muszę lekko podnieść obejmę od wstecznego. Próbowałem z WD40 ale bezskutecznie.

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
masz przesunięte cięgno tuż przed skrzynią biegów- tam w grę wchodzą milimetry. Jeśli stoisz przed autem to masz to między akumulatorem, a blokiem silnika w spodzie- należy odkręcić śruby i przesunąć lekko w lewą stronę- jeśli stoisz przodem do silnika.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
WD40 to nie smar!
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów
Jesteście wielcy włącznie z kolegą Andrzejem z Górek Wielkich. Mój "nadworny" mechanik w pierwszej chwili też wytypował linki strasząc wielkimi kosztami robocizny i zakupu linki. Dzięki Forum i poradzie Andrzeja wymontował akumulator i to ustrojstwo na skrzyni bo zrobił się dostęp. Potrzebny tylko klucz 17. Po dokładnym oczyszczeniu i nasmarowaniu tego co wymontował teraz dźwignia biegów chodzi jak nigdy dotąd. Zapłaciłem 60 zł. Koniec kropka.
Pozdrawiam
Pozdrawiam